Hoi!
Over een maandje ga ik met mijn vriend voor 3 weken naar Vietnam. Behalve de vliegticket en eerste overnachting in Hanoi hebben we nog niets geboekt en waren eigenlijk van plan dat verder daar allemaal te gaan regelen.
Ik houd al een tijdje dit forum in de gaten en heb dan ook erg zin in de reis, er komen leuke tips voorbij:)
Nu heb ik zelf wel een beetje in mijn hoofd hoe de reis er uit gaat zien, maar wilde toch even jullie mening over Sapa en Mai Chau (of bijv Catba of…).
We vertrekken vanuit NL 18 augustus. We willen graag een trekking van bijv 3-4 dagen doen. Nu ben ik een beetje bang dat Sapa enorm toeristisch is in deze periode en dat het dus de reis op en neer niet waard is? Heeft iemand ervaring met beide plekken, het reisseizoen qua toerisme (hoofdseizoen?) en/of de weersvoorspellingen?
We hebben een beetje het idee dat we ter plekke in Hanoi zowel een trekking als de Halong Bay (Bai tu Long, toeristisch, maar daar stellen we ons dan op in) boeken, zodat we ons misschien ook nog iets aan het weer kunnen aanpassen.
Wie kan me tips geven (of lees ik er overheen en zijn deze vragen elders al beantwoord)? En als het toch Sapa wordt, toevallig nog tips voor een goede oraganisatie (homestay en kleinere groepjes, off the beaten track?)
Lotte