Sapa of Mai Chau

Beste Mensen,

Ik ben bezig met het plannen van een trip in Juli volgend jaar voor mijn huwelijksreis. Samen met mijn toekomstige echtgenote wil ik 3 weken door Vietnam gaan reizen. Het is nog ver weg maar ben er al graag mee bezig!
Ik ga in 3 weken van Noord naar Zuid Vietnam reizen. Nu heb ik het nodige gelezen over Sapa en Mai Chau.
Ik vraag me af of Sapa niet te toeristisch is geworden en of Mai Chau dus een goed alternatief is om hier enkele dagen naar toe te gaan?
Ik was eerst van plan om 3 dagen van Hanoi naar Sapa te reizen en weer terug , waarvan 2 nachten in de nachttrein.

• Wat is jullie mening hierover en wat zijn jullie ervaringen?
  • Kun je eenvoudig vanuit Mai Chau of Hao Binh naar Hue reizen?( Ik ga graag met de trein of vliegtuig)
  • Wat is meer de moeite waard? Beide is voor mij helaas niet mogelijk en ik pak graag wat mooie natuur mee.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik weer wat “Vietnam Wijzer” word.
Dank alvast

Matthijs

Hallo Matthijs,

Vind het helemaal top dat je voor Viet Nam hebt gekozen als huwelijksreis.
Denk dat je een mooi land hebt gekozen en je er van zult genieten.

Ik denk denk dat je misschien wel weet dat ik een voorkeur heb voor Mai Chau.
Dus misschien blijkt dit ook een beetje uit het vervolg van mijn betoog, maar er zal wel diverse tegenargumenten komen van Sapa aanhangers.

Ja, Sapa begint nu echt touristisch te worden.
Er is al begonnen aan een kabelbaan, ook zijn er op diverse mooie plekken grote resorts in aanbouw enz.

Natuurlijk zijn er ook mooie plekjes te vinden waar het nog niet touristisch is, maar deze worden steeds kariger.

iemand die zeg 1 jaar geleden naar Sapa is geweest en op een mooie spot heeft gestaan vind daar nu een paal van de kabelbaan, en over 2 maanden is ie in werking. Gaat nu echt hard.

Voor Mai Chau geld dit niet, tourisme is er wel maar staat nog helemaal in de kindervoeten.

Maar even deze keuze loslaten.

Nu lees ik dat je dus in je planning had om 2 dagen een nachttrein wou boeken op je huwelijksreis en dan een cabin gaat delen met 2 onbekende mensen en ook nog in een stapelbed de nacht wilt doorbrengen?

Ik ben, volgens mij vrouw ook niet echt romantisch, maar denk dat wanneer ik zeg dat ik voor een huwelijksreis stapelbedden heb geboekt, dit niet echt op prijs word gesteld.

Maar nu ter zake,

je kan Hanoi naar Mai Chau VV in 5 uur doen met prive vervoer of in 6 uur met een mini busje waar ook meerdere mensen gebruik van maken.

Ik zou dan dus van Mai Chau naar Hanoi vliegveld gaan, dan vliegen op Hue.

gr.
Ton.

Dag Ton,

Je drukt me wel met mijn neus op de feiten. mijn toekomstige vrouw weet niets van de reis af en zal niet blij zijn als ze een aantal dagen in een stapelbed ligt. Maar ik hoopte dit te compenseren Bij halong Bay met een luxe Jonk en op Phu quoc aan het einde van de reis en er toch nog goed van af te komen.
Als ik het zo hoor gaat mijn voorkeur uit naar Mai Chau. De kleinschaligheid trekt me wel maar het is me met name te doen om het natuurschoon. Ik ben een liefhebben van rijstvelden en terrassen en vergezichten. Om daar nu een kabelbaan door heen te hebben lopen lijkt me niet zo’n succes.
ken je nog een leuk/charmant hotel in de buurt van Mai Chau?
bepaalde plaatsen die ik daar echt niet mag overslaan of bezienswaardigheden?
Voor zover bedankt voor de tips!

groet Matthijs

Hallo Matthijs,

Jammer dat ik geen idee heb van iets van budged.

Dus even niet naar de prijzen kijken , maar dit kan je bijv. doen in Mai Chau

http://www.maichaulodge.com/News/Activities.html

Overigens heb ik in dit hotel ook overnacht en was perfekt en kosten zijn ook gezien kwaliteit / prijs helemaal goed.

gr.
Ton.

Dag Ton,

Mijn naam is Pleun. Ik ga eind december met mijn vriend voor een aantal maanden reizen naar Azie. Vietnam is een van de landen die we gaan bezoeken, tevens ook het land waarin we beginnen. We vliegen 29 dec op Hanoi. We willen daarna ook naar Sapa reizen. Nu lees ik dat Mai Chau minder toeristisch is, en daar houd ik toch eigenlijk meer van :slight_smile:
Nu mijn vraag, welke tijd van het jaar ben jij hier geweest (zomer? winter?)? En moeten we perse vliegen? Ik wil tijdens onze reis de vliegreizen zo veel mogelijk vermijden!

@matthijs… wauwwww! wat een super huwelijksreis lijkt me :slight_smile: