Ik kan niet kiezen: wil graag naar Sapa maar ook het minder toeristische Mai Chau klinkt erg mooi. Kun je naar alle twee toe of is dit niet te doen?
Ligt er denk ik aan hoeveel tijd je hebt…
Je zult sowieso eerste terug moeten naar Hanoi voordat je verder kunt naar een van de twee.
Daar was ik al bang voor…je kunt niet op 1 of andere manier "oversteken"en moet dus eerst weer naar Hanoi terug. Dat wordt wat teveel voor deze reis…wellicht een 2e keer.
Bedankt voor je reactie Kootje72.
Wij hebben het omgekeerd gedaan.
Van Mai chau 7 km met taxi naar kruispunt waar de doorgaande bussen langskomen. Toen met lokale naar Son la 3uur. Vandaar naar Dien Bieb Phu met lokale bus 4 uur.van Dien Bieb Phu in 8 uur naar centrum Sapa met minibus.Maar dat laatste kan ook met een Sleeper zelfde prijs zelfde tijdsduur
Moet omgekeerd ook kunnen.
Bedankt randiboon! Het is wat lastig te volgen omdat ik geen goede kaart heb en die ook nog niet kan vinden…de kaarten die ik online zie vind ik vrij onduidelijk omdat Cambodja en Laos er ook op staan en de belijning is niet prettig. Je reist dan zo’n 15 uur begrijp ik dat goed? En met een Sleeper: bedoel je daar ook een bus mee?
Hallo Alca, koop of haal in de bibliotheek een reisgids. Ik heb de “Lonely planet” .Daar staat het goed in, alleen die laatste bus niet. Een sleeper is een grote slaapbus, waar je in ligt in 2 lagen. Ze rijden meestal snachts.
Hopelijk kan je hiermee verder.
Gr