Hallo mede reizigers,
In mei ga ik naar het noorder eiland en wil graag weten wat ik die 12 dagen niet MAG missen! Heb een huurauto en begin in auckland… alvast bedankt!
Raymond
Sent from my Desire HD using Wereldwijzer App
Hallo mede reizigers,
In mei ga ik naar het noorder eiland en wil graag weten wat ik die 12 dagen niet MAG missen! Heb een huurauto en begin in auckland… alvast bedankt!
Raymond
Sent from my Desire HD using Wereldwijzer App
Ik heb hetzelfde gedaan, ongeveer in dezelfde tijd, maar dan wel al liften, dus ik veronderstel dat je sneller op je bestemming zal zijn.
Om tijd te winnen zou ik voorstellen om direct zuidwaarts te gaan, ondanks dat de baaien ten noorden van Auckland er fantastisch uitzien.
Een meer dan degelijk alternatief is Coromandel bay. Dit was één van onze zoveelste hoogtepunten, wat ik ABSOLUUT kan aanraden is Cathedral cove, prachtig!!! Daar hebben we trouwens een zonsopgang gezien vanaf de heuvels, waarin de zon opkwam in een rotsboog op een eilandje verderop in de zee! Adembenemend!
Daarna zijn wij zuidwaarts gegaan naar Tongariro, dit is een absolute must. Waarschijnlijk de mooiste plek op het noordereiland. Jammergenoeg veel toeristen en je moet op voorhand een bus regelen naar daar, al gaat het blijkbaar ook met een auto, maar moeilijker. Bovendien kan je ook, als je een goeie stapper bent, Ngauruhoe aka Mount Doom in Lord of the rings beklimmen!
Dan heb je de keuze, ofwel ga je oostwaarts richting Napier en probeer je walvissen te spotten ofwel ga je via Wanaka zoals wij gedaan hebben naar Taranaki, Mount Egmont. Wij hebben iets minder geluk gehad met het weer, maar het blijft een aanrader. Een grote puist in een relatief vlak gebied die alle wolken in de buurt aantrekt. Vanuit New Plymouth (op zich ook zeker de moeite, vooral de leuke walk langs de dijk) heb je een goeie uitvalbasis en een héél goed toeristisch centrum om ook andere zaken in de buurt te bezoeken.
Een andere aanrader in de buurt is, een tiental kilometer ten zuiden van New Plymouth, lake Mangamahoe.
Wellington is ook leuk, maar zou ik alleen doen als je nog van plan bent om naar het zuidereiland door te steken
Het is altijd leuk om alle plaatsen die ik noem eens op te zoeken met google afbeeldingen, je zal niet meer kunnen wachten om te vertrekken!
Veel succes en vooral plezier!
ik sluit me helemaal bij TVHL aan, de cathedral cove en hahei …zucht… zoooooooo mooi, echt een paradijs!!! en de tongariro crossing moet je zeker doen, wel wandelschoenen aantrekken want die is zeker de moeite waard!
ook de bay of islands moet je zien, en rotorua de stinkstad haha!
succes, groetjes afke
Whakaari / White island niet te vergeten, ligt voor de kust bij Whakatane in the bay of plenty.
denk eens
aan
Ninety Mile Beach
en als je dan toch naar boven gaat
stop even bij
Hundertwasser’s Toilets in Kawakawa
bij Rotorua
Hells Gate and Wai Ora Spa
en
Kerosene Creek
en op
Coromandel Peninsula