Auckland - Christchurch in 7 dagen, wat mag ik niet missen?

Hallo allemaal!

volgende maand vlieg ik van Melbourne naar Auckland. Om de kosten laag te houden ben ik van plan om hier gratis een camper te huren (Car relocation service).

Het enige nadeel hieraan is dat de camper binnen een week afgeleverd moet worden in Christchurch. Welke plekken mag ik absoluut niet missen?

In en rondom Christchurch kan ik weer hetzelfde doen, dus vooral tips voor het noorder eiland zijn welkom…

Thanks!

Jeroen

Op het noordereiland zijn Rotorua, Lake Taupo en Tongariro National Park (met daar Tongariro Crossing) de must do’s. Daarbuiten zijn ook Coromandel en Waitomo caves een bezoekje waard. Ook Hawke’s bay schijnt mooi te zijn, maar ik vrees dat dat moeilijk in je planning te steken zal zijn.
Op het Zuidereiland (tussen Picton en Christchurch) zijn Abel Tasman National Park en Kaikoura (voorde walvissen) de must do’s (als je tenminste via die kant rijdt, maar ik veronderstel van wel). Ook Nelson, Blenheim en Marlborough Sounds zijn daar een bezoekje waard.

Wij hebben voor het noordereiland ook slechts een week uitgetrokken ivm meer dan drie weken voor het Zuidereiland.

Ziezo, hopelijk ben je hier iets mee.

1 like

Wat je niet mag missen is de ferry naar het zuidereiland.
Wil je Nieuw zeeland zien of wil je er als een gek doorheen rijden?
Weet je dat het meer als 1100 km. rijden is naar Christchurch?

Weinig tijd, jammer want je gaat sowieso dingen moeten overslaan, maar dit zijn de highlights die ik zou pakken:

Dag 1: Auckland - Rotorua (eventueel langs Mata Mata voor een rondleiding over de LOTR set)
Dag 2: Rotorua (Te Puia)
Dag 3: Rotorua - Taupo (overdag langs Whakarewarewa en Huka Falls)
Dag 4: Taupo - Wellington
Dag 5: Wellington - Picton - Nelson (genieten in de fjorden)
Dag 6: Nelson - Kaikura
Dag 7: Kaikura (vroeg opstaan voor walvistocht) - Christchurch

Je zou de hele dag in Rotorua kunnen inruilen tegen een extra dag in Nelson zodat je ook Abel Tasman NP nog kan bezoeken.

1 like

Overigens, in plaats van Whakarewarewa bedoelde ik eigenlijk ‘Wai-o-tapu

Eventueel op dag 1 via Tikitere (Hells Gate) en Buried Village naar Rotorua.
Of voor dag 2 bewaren.

1 like