Wij gaan in mei voor enkele tijd naar Nieuw-Zeeland. We hebben echter geen weken tijd, dus we moeten nogal selectief zijn in wat we doen.
Dag 1: AUCKLAND – WAIKATO (2u rijden)
• Via Port Walkato
• Kauri Loop Track (wandeling)
• Karioi Summit track (wandeling)
Dag 2: WAIKATO – ROTORUA (2u rijden)
• Hell’s gate.
• Wai Ora Spa.
Dag 3: ROTURUA – LAKE TAUPO (3u rijden)
• Hot springs
Dag 4: LAKE TAUPO – KAIMANAWA RAINFOREST (1u rijden)
Dag 5: LAKE TAUPO – TAURANGA (2u rijden) (doorheen Rotorua en langs Bay of Plenty)
Dag 6: TAURANGA – AUCKLAND (2u30min rijden)
Dag 7: AUCKLAND - EUROPA
Ik vond zelf de punten die je noemde nou niet echt de hoogtepunten van het noorder eiland maargoed dat is waar net waar je van houdt. Ik zou hells gate sowieso overslaan. Het andere park wat daar vlak bij ligt (ben de naam even kwijt) is veel mooier en daar zie je eigenlijk alles op het gebied van modderpoelen, geisers, en niet te vergeten de champagne poel. Weet niet hoeveel tijd je hebt om het eiland te bezoeken. Maar ik had de bay of islands en nationalpark tongariro niet willen missen .
ben het met 1983joost eens Ik zal naar Northland gaan Bay of Islands 3 dagen door rijden naar Taupo en misschien even een paar uurtjes stoppen voor een thermopark (Ga naar Ijsland veel meer geisers en dezelfde eierlucht) en doe Toringa crossing en rij via Mount Egmond terug naar Auckland. Alvast veel plezier
Als je graag wandelt is de Tongariro Crossing beslist een must. Met slechts een weekje tijd zou ik mij beperken tot de regio Waikato: Coromandel, Tongariro Crossing,…