Tips niet-toeristische plaatsen, dieren spotten en duiklocaties?

Mijn vriend en ik hebben voor volgend jaar maart een 4-weekse vakantie naar Thailand gepland. We houden allebei veel van dieren en het lijkt ons daarom leuk een bezoek brengen aan ‘Elephant World’ in Kanchanaburi en de ‘Monkeyschool’ in Surat Thani. Misschien dat we hier dan een aantal dagen verblijven op de parken zelf. Hebben mensen ervaring met deze parken? En misschien andere leuke locaties waar we dieren tegenkomen?

Daarnaast willen we vooral veel niet-toeristische plekken bezoeken en zien hoe de mensen daar leven. Tips??

De laatste week van onze vakantie willen vooral ontspannen op een mooie locatie aan een strand, mogelijk op een van de eilanden. Ook hier willen we op een niet-toeristische locatie zitten en vooral genieten van de rust en de natuur. Tijdens deze week wil mijn vriend mogelijk zijn PADI (duiken) halen. Weet iemand een locatie waar we zowel van de rust kunnen genieten als een duikcursus volgen? Heeft iemand ervaring met de Nederlandse duikschool ‘Impian Divers’ in Koh Tao? En hoe toeristische is Koh Tao?

Ik hoop dat er mensen zijn die me aan antwoorden kunnen helpen… Alvast bedankt!!

Hans, bedankt! Ik ga meteen informatie zoeken over de plaatsen die je noemt!

koh tao is aardig toeristisch

Om dan nog niet te spreken van het apenstadje Lopburi,ligt ongeveer 100km noordelijk van Ayutthaya.

Nu als je eventueel van plan bent om naar het noorden te trekken,dan kan ik je het stadje Chiang Saen aanbevelen het is de toegangspoort tot de gouden driehoek, het grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar, waar de Mekong en de Nam Ruak samenvloeien. Het is de Mekong die de grens vormt tussen deze drie landen en bijgevolg deze zogenaamde Gouden Driehoek bepaalt.
Ook Pai(tussen Chiangmai&Chiangrai)heeft mooie watervallen,uitstekende natuurparken.

Georgessiam@ Ik twijfel nog heel erg of we richting het noorden moeten gaan. Alle plekken die we tot nu toe willen zien, liggen in het westen of zuiden. Vind jij dat we zeker het noorden gezien moeten hebben? En zijn er dan behalve de gouden driehoek nog meer plekken die we niet mogen missen in het noorden?

Wij vonden het noorden fantastisch. Met name de streek rond Chiang Rai, vlak bij de grens met Laos: een rustig klein stadje met een vriendelijke noordelijke sfeer. Je kan hier een brommer huren en de streek rond de stad gaan ontdekken. Als je weinig toerisme wil, op deze tochten kwamen wij enkel Thai tegen.

Hee Kim,

Deze link kan je helpen:
www.thai-riviera.com/index.htm

Houd er rekening mee dat vanwege het ontbreken van toeristen weinig engels wordt gesproken in deze gebieden (handen en voeten en Thais proberen te praten), en dat het lastig kan zijn om een “western breakfast” te scoren.
Vragen ? ik ben in alle plaatsen tussen BKK en Surat Thani geweest, zelfs in Ban Krut en ook in de toeristische plaatsen.

Hans.

Tsja, dan zou je toch echt een rondje Isan moeten doen ! Het noordoosten van Thailand wordt nog steeds het minst bezocht door toeristen.
Van Bangkok via National Park Khao Yai naar Nakhon Ratchasima (Khorat), de toegangspoort tot de Isan, bezoek de Khmer-tempels bij Phimai en Phanom Rung, Surin, Ubon Ratchathani, Mukdahan, Nakhon Phanom etc etc.
Als je niet zoveel wilt reizen of denkt te weinig tijd te hebben, kan je in de Isan ook een homestay doen en op deze manier zien hoe de mensen daar leven.

Nu moest het noorden van Thailand je niet aanspreken dan kan je altijd nog naar Pak Chong in het noord-oosten van de provincie Nakorn Ratchasima.Ook een bezoek aan het Khao Yai nationaal park is ook een plek om je te ontspannen.