Ja, ik zou ook van die sites aanraden waarop per hotel vele recensies staan, daaraan heb je meer dan een enkele aanrader hier (want dat is maar op één mening gebaseerd).
Ook tripadvisor.com en booking.com kun je ook veel hotels vinden + recensies. Handig is ook dat je kunt sorteren op populariteit, prijs, of bv. of ze gratis wifi hebben.
In Cusco kan ik je wel van harte het Niños Hotel aanraden, vooral de locatie aan Calle Meloc is leuk en centraal. Leuke patio, veilig, leuke kamers, en de beste hete douches van heel Peru.
Het wordt gerund door de Nederlandse Jolanda die daar al meer dan 10 jaar woont en werkt, alle opbrengsten gaan direct naar hun langlopende projecten voor ernstig ondervoede en verwaarloosde kinderen. Ook hebben ze 60+ Peruanen in vaste dienst, die dus ook allemaal hun gezinnen kunnen onderhouden. Je leest er alles over op hun site. Boeken van tevoren is wel handig want ze zijn vaak vol (ze zijn populair).
En als je er meer meningen over wilt lezen, ze staan ook op Tripadvisor.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar als je in de knel komt, kun je bij Lake Titicaca een keuze maken voor of de Peruaanse helft, of de Boliviaanse helft. (Even copy & paste uit ander topic)
Peruaanse helft: Puno zelf is grauw en relatief saai, dus zo kort mogelijk blijven. De eilanden in die helft van het meer vind ik zelf wél het bijzonderst, want daar heb je o.a. de drijvende zelfgemaakte rieten eilanden waar mensen op wonen. Veel mensen vinden het erg toeristisch, maar als je daar doorheen kijkt, is het gewoon echt interessant en bizar. Ook de breiende mannen op Taquile zijn uniek. Je kunt een nacht slapen bij lokale bewoners, erg leuk.
Boliviaanse helft: Copacabana was in 1997 al vreselijk toeristsch met veel pizzarestaurants enzo, zal nu wel nog erger zijn. De eilanden in die helft van het meer (Isla del Sol) zijn best leuk, maar m.i. niet bijzonderder dan die in Peru. En het is eigenlijk alleen leuk als je een goede gids hebt die er veel bij vertelt (en als je Spaans kunt verstaan, of geluk hebt met Engelssprekende gids).