Ik ben van plan om as juli/augustus 2008 in totaal 4 weken een aantal landen in Europa te bezoeken d.m.v. interrail of de auto (of een combi daarvan)
Ik kan jullie tips goed gebruiken.
Kortom: hebben jullie suggesties voor goede en afwisselende reisroutes door Europa? Heeft iemand bovenstaande routes bijv al eens gedaan? En ik ben ook geinteresseerd in goede one-way autohuur.
Budget van de totale reis is ong. EUR 1500.
nederland - berlijn - dresden - praag - krakau - boedapest - balatonmeer - nederland.
Berlijn hele mooie stad.
Dresden, dé verrassing van de vakantie.
Praag, lekker eten en drinken. Fantastische cathedraal heb je daar. Mooie stad.
Krakau, mooi plein. De stad lijkt westers, maar daarbuiten is het echt pools (oosters).
Uiteraard een bezoek aan auswitsch gebruikt, zeer indrukwekkend! MOET je bezoeken.
Boeda-pest is ook een bezoekje waard.
uitrusten aan het balatonmeer…
Nogmaals op mijn site staat een verslag en foto’s!
Ik ben daar begonnen tijdens m’n 3 maanden rondreis Europa, vandaar via Milaan naar een paar van boverstaande steden. Boedapest is zeker een aanrader, veel en leuke hostels, goed uitgaan, voldoende bezienswaardigheden, historisch en een echt bruisende stoere stad.
En waar ik nu over twijfel: de treinreis die die route doet van de Orient Express (Utrecht– Wenen – Budapest – Istanbul – Athene – Patras en Venetië) komt door erg veel landen. Eigenlijk gaat het me vooral om Istanbul, Griekenland en Italië, met evt een tour langs de kust italie/frankrijk. Maar risico hiervan is dat je door heel veel landen heen reist, zonder echt wat te zien en tijd te hebben om plaatsen zelf te ontdekken.
Hoe kijken jullie hiertegen aan?
Hebben jullie ook nog tips voor goede en goedkope one way autoverhuurbedrijven in Italie/Frankrijk?