Tips hotels/hostels etc in Myanmar

Gezien de relatief hoge prijzen voor hotels/hostels door het beperkte aanbod zou ik graag tips/ervaringen willen van reizigers in Myanmar welk hotel/guesthouse/B&B zij top vonden. Dus welke verblijfplaatsen zijn de moeite waard om te boeken vooraf? Route is Yangon dan richting noorden (Bagan, Mandalay, Inle lake en daarna Ngapali).

Alvast dank!

Bij Inle lake (ngaugn swe) sliepen we in Mingalar inn. Deze vond ik heel goed! De kamers waren eenvoudig maar schoon, het ontbijt was voortreffelijk! We betaalden 25 dollar voor 2 personen.

Bagan, New park hotel. We hadden een kamer voor 2 personen, 20 dollar. Ligging is goed, dicht bij de restaurants, en ik denk dat de kamers die wat duurder zijn beter zijn. De kamer die we hadden was niet goed. De kamer op zich ging wel, redelijke bedden, maar de badkamer was echt smerig! Overal schimmel. De wastafel, douche EN de wc lekte als een mandje. Daardoor was het constant vochtig. De lekkende wc hadden ze opgelost in de zin van je kon 2 x na elkaar doortrekken, maar het lekken was niet gestopt. Ontbijt was prima.

In Mandalay sliepen we in ET hotel. Kamers eenvoudig, maar schoon. Ontbijt eenvoudig. We betaalden 35 dollar
Yangon hadden we een hostel, motherland in 2. Deze was prima. Kamer was wel erg warm, maar schoon. De kamer had een badkamer op de gang, die waren ook schoon. Het ontbijt was goed. Het ligt wel wat verder uit het centrum. Het avondeten was ok, maar niet heel bijzonder.

In kalaw hadden we Winner in. Kamer was klein maar prima. Bedden voelden door het weer wel vochtig aan. We betaalden 25 dollar. Het ontbijt heb ik niet veel van geproefd, daar ik ziek was in de morgen. Maar volgens mij prima met toast en ei.

Okinawa Guest House in Yangon oogde indertijd een tikkeltje achterstallig qua onderhoud. Vind het wel een uitstekende budget optie om te crashen en met een stevig ontbijt de dag te beginnen. Centraal in Yangon gelegen bij eettenten, winkels, banken e.d. Gerund door een lieve familie met een bij vlagen strontchagrijnige receptionist :finger: Haha!

Tarieven slaapplekken november 2012, volgens mij alles gedeelde badkamer en inclusief ontbijt:
-$5 voor slaapplaats (zo’n 4-6) in dorm met klamboe, kluis, airco.
-$10 voor een double bed met klamboe, kluis en ventilator op de tweede verdieping. Is op de gang tussen dorm en een 2-pers kamer.
-$15 voor een 2-pers kamer (zo’n 4-6), klamboe, airco.

Van visitekaartje: (64), 32nd Street, Pabedan Tsp., Yangon, Tel: 951-374318. Ze hebben ook een emailadres (heb ik helaas niet), herinner me een gast die op deze wijze een reservering heeft gemaakt. Is een immens populaire en dus regelmatig volgeboekte spot. Ben zelf op de bonnefooi gegaan en had (heel erg ontzettend veel) geluk.

Top dank! Anderen nog ervaringen?
Alvast dank!