heeft er iemand tips voor goede en goedkope guesthouses in myanmar voor de maand december .prijzen rond de 15-25 dollar ,in de steden rangoon-mandalay-bagan en aan het inle meer.
alvast bedankt voor de reacties
Ik was 5 jaar geleden in Myanmar, adressen en prijzen (van toen!) staan op m’n website: IkReis - De mooiste backpack route door Myanmar. Misschien zit daar iets tussen?
Ben er afgelopen zomer geweest:
Yangon:
-heenweg: Ocean Pearl Inn, 10 dollar p.n., kamer zonder raam dus beetje vreemde gewaarwording, maar verder prima. Ze hebben vanaf het vliegveld gratis pickup service, dus dat was fijn!
- terugweg: the White House vlakbij de sule pagode: toen we aankwamen was het 4 uur s nachts,verder niks vrij, dus deze kamer genomen. Prima, wel een kruip door-sluip door hotel met veel gangetjes e.d. Ontbijt was echt niet het beste ontbijt ter wereld zoals ze pretenderen (overal hangen er grote posters met hoe goed het ontbijt wel niet is en dat het zelfs op discovery channel is geweest daardoor), maar verder prima plek. Duurste guesthouse waar we hebben geslapen: 14 dollar.
Mandalay: Garden Hotel, 9 dollar, kamer op de bovenste verdieping dus veel trappen, maar ruime kamer en helemaal ok.
Bagan (Nyaung U): New Heaven Guesthouse, 8 dollar p.n., erg leuk guesthouse met zitjes voor je kamer. Aanrader
Inle (Nyaung Schwe): Little Inn guesthouse, gerund door een familie. Ook aanrader door de prettige ligging en de leuke tuin.
Als je trouwens lekker wil eten in Nyaung Schwe: Htoo Htoo restaurant iets verderop aan de andere kant van de weg van Little Inn Guesthouse (staat alleen qua naam vernoemd in LP), neem het shanmenu en doe de eigenaar de groeten van me (Annelies van de NL-kaart ).
En als je een boottripje gaat maken op Inle lake en je hebt toevallig Nay Oo als boatdriver… (bootnr. 38 geloof ik) doe hem de groeten en wil je vragen of hij de foto’s heeft gekregen?