Myanmar/Birma

Over 2 maanden reizen mijn vriend en ik naar Birma. Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand van jullie weet hoe reizen daar nu is. Vooral qua prijs, nergens kan ik echt vinden hoe duur een guesthouse is. Het hoeven geen dure hotels te zijn, we zijn gewoon op zoek naar guesthouses van rond de 30-40 euro per nacht. Het is niet van te voren te boeken via internet en ik wil graag een idee hebben, voordat ik vertrek. Te meer omdat je daar niet kan pinnen en niet je creditcard kunt gebruiken.

En weet iemand een leuk guesthouse in Yangon?

Ik ben in november geweest. Het reizen op zicht gaat prima, maar er was ons geadviseerd van te voren hotels vast te leggen. Dit hadden we grotendeeels gedaan via internet. Voor welke plaatsenhet niet was gelukt belde ik een paar dagen van te voren om te reserveren. Dit ging prima. Meestal betaalde we voor eenvoudige hotels ongeveer 25 dollar. In steden waar accomodatie schaars was 30 dollar. Yangon en mandalay raadt ik aan vooraf te reserveren.
Bussen kun je makkelijk een dag van te voren boeken maar vluchten zaten allemaal vol. Hou er rekening mee dat nachtbussen heel erg koud zijn!

Dollars heb je alleen nodig voor het betalen van hotels en entree bij bagan, inle lake en bezienswaardigheden.
We konden op het vliegveld van yangon makkelijk euro’s wisselen tegen een goede koers. Ze keken voor eurobiljetten ook niet streng naar vouwen of vlekjes.

We sliepen in yangon in Moteherland inn2 we hadden een eenvoudige kamer me gedeelde badkamer. Het was prima. Deze reserveerde ik via internet.

White house in Yangon beviel prima. Wel even een kamer met ramen vragen. Ze hebben gratis wifi en hun ontbijt (inbegrepen) is legendarisch. Ik geloof dat ik 23 dollar per nacht betaalde. Het ligt centraal in het centrum.

@Elizabeth, ik heb ook je blog gelezen en heb goede verhalen gehoord over Minglamar Inn in Nyaungshwe. Hoe heb jij dit hostel geboekt? Heb jij misschien contactgegevens?

Hoi Iris,
ik heb ze een email gestuurd en via de email de reservering geregeld. mingalarinn@gmail.com
Het is een leuke guesthouse. We hadden de goedkoopste economic kamer. (25 dollar per nacht) De kamer was schoon en netjes. De ruime badkamer bleef wat nattig, maar dat was misschien de tijd van het jaar. Het ontbijt was echt super lekker! Heel veel en ook verrassende hapjes.
Veel succes met boeken en alvast heel veel plezier!