Tips hikes en rondreis Peru, Bolivia en Chili

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in september/oktober de volgende rondreis te maken:

[TABLE=“class: cms_table”]

1
Amsterdam-Lima

2
Lima-Paracas

3
Paracas-Huacachina

4
Naar Arequipa via Nazca (deel 1)

5
Naar Arequipa (deel 2)

6
Naar Colca canyon

7
Colca canyon-Arequipa

8
Arequipa-Tacna-Arica

9
Arica

10
Arica-Lauca NP

11
Arica-San Pedro de Atacama

12
San Pedro de Atacama

13
Salar de Uyuni

14
Salar de Uyuni

15
Salar de Uyuni-La Paz (avondvlucht)

16
La Paz

17
La Paz

18
La Paz-Copacabana (4 uur)

  • Isla del sol

19
Copacabana-Puno

20
Puno

21
Puno-Cuzco

22
Cuzco

23
Inca trail

24
Inca trail

25
Inca trail

26
Inca trail-Cuzco

27
Cuzco-Puerto Maldonado

28
Tambopata

29
Tambopata-Lima-Amsterdam

30
Amsterdam

[/TABLE]

  • Indien nodig hebben we eventueel nog 2 dagen speling. Ik zat te denken of er nog een dag in Lima bij moet om rustig te beginnen.
  • Verder zouden we graag mooi hikes maken. Nu is de vraag of ik er bij de Colca Canyon een dag bij doe zodat we de 2-daagse hike de canyon in kunnen maken. Of dat het mooier is om op een andere plek een (dag)wandeling te doen. Bijvoorbeeld in Lauca, San Pedro of La Paz. Tips?
  • En er is 1 punt dat me niet helemaal duidelijk is: als we de inca trail doen, nemen we de secret valley dan automatisch mee of ligt die ergens anders?

Ik hoop op goede tips!

Hoi Sunlover!

Leuke trip gaan jullie maken! Maar wel korte tijd voor alle plekken die jullie willen bezoeken. De afstanden zijn behoorlijk en zeker iets om rekening mee te houden. Ik weet bijvoorbeeld niet of het mogelijk is om in één dag van arequipa naar arica te komen. Qua bustijden en grensovergang. Er gaat namelijk geen rechtstreekse bus voor zover ik weet. Kijk bijvoorbeeld eens bij Cruz del sur wat hun bustijden zijn dan krijg je misschien een idee hoe lang je over alles doet.
Zelf loop ik op dit moment stage in Cusco voor 6 maanden. Er is hier in de omgeving ontzettend veel moois te zien. Zo kan je meerdaagse trips maken, maar daar hebben jullie niet echt tijd voor. Een dagtrip naar lake humantay is een aanrader! Sacred valley zit niet in de incatrail. Je begint in Ollantaytambo dus de ruines in Cinchero, Moray en Pisac zal je niet bezoeken. Dit kan wel in een dagtrip. Ook een aanrader voor dagtrip is naar Rainbow Mountain zelf van het weekend gedaan, wel een zware trek maar het ontzettend waard!

Zelf nog niet naar colca canyon geweest, maar wel gehoord dat een twee daagse trip het waard is.
In San Pedro zijn er ook ontzettend veel dagtrips. Aanrader is Geisers del tatio, en een middagtrip naar valle de la luna en valle de la muerte. Oh en ga sterren kijken via de franse astroloog Star Tours | SPACE. Ietsje duurder dan andere tours maar heel goed.

Als je meer tijd wil creëren zou ik Puno overslaan. Er valt niks te beleven behalve een trip naar de extreem toeristische uros eilanden.

Nog een laatste dingetje, ik weet niet hoe laat jullie terug vliegen naar Amsterdam, maar vluchten kunnen nogal onbetrouwbaar zijn als in zomaar worden gecanceld of lange vertraging (LATAM is het betrouwbaarst hoewel die laatst ook mijn vlucht hadden gecanceld). Kijk even hoe frequent er vanuit Tambopata op Lima wordt gevlogen voor het geval jullie dit overkomt.

Succes met het plannen van de reis!

Hartelijk dank voor je reactie! We doen er bij de Colca canyon en San Pedro een dagje bij. We slaan dan het eerste deel: Paracas en Huacachina over.