Hallo, ik ben een meisje van 17 jaar. Ik word begin juli 18 jaar en wil aankomende zomer graag op reis.
Ik zou gezien de omstandigheden deze reis graag alleen willen maken, maar omdat iknog geen reiservaring in mijn eentje heb zou ik dit met een georganiseerde groepsreis willen doen, zodat ik toch niet helemaal alleen ben. Ik ben echter bang dat als ik met zo’n groepsreis meega er veel stelletjes zijn of geen mensen van mijn leeftijd en dat ik alsnog ‘‘alleen’’ ben. Ik heb alveel reizen bekeken, bij Mambo, Shoestring e.d., maar op vee sites staat niet expliciet de leeftijd van de groep aangeven of dat je wel in een groep terecht komt. Ook zou ik zo’n reis graag willen combineren met vrijwilligerswerk, maar wel met reizigers van mijn leeftijd. Heeft iemand ervaringen met deze manier van reizen en tips voor dit soort georganiseerde reizen? Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen. Groetjes!
Hoi travelerette,welkom op wereldwijzer!
Nou ik weet niet naar waar je eventueel naartoe zou trekken,maar in Jordanië kan je prima zelf rondreizen en alles zelf regelen via taxi en openbaar vervoer
Mensen spreken goed Engels, zijn hartelijk en gastvrij en bereid om je te helpen. Zo leer je het meeste kennen van het land en de mensen.
Wat betreft vrijwilligerswerk,hier op wereldwijzer hebben we een Vrijwilligerswerk Forum waar je terecht kunt met al je vragen.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,travelerette!
groet,georgessiam.