Tips goede accommodatie Puerto Maldonado

Ola,

Allereerst bedankt voor de nuttige tips n.a.v. mijn vraag over Manu!

We hebben nu besloten om per vlucht direct vanuit Lima naar Puerto Maldonado te gaan.

Nu zoek ik nog de gouden tip voor een goede accommodatie (al dan niet particulier) met excursie de jungle in. 3days/4nights. Budgettair uiteraard, maar wel kwaliteit en niet te massatoeristisch.

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.

Gr,
Andreas

Inotawa!

1 like

Dag Andreas,
Hoop dat het nog niet te laat is. Ik heb indertijd via het Newton College in Lima in hun lodge in het Tambopata reserve verbleven. De lodge heet Sachavacayoc Lodge (inheemse naam voor Tapir). Website (ook voor reserveren) http://www.newton.edu.pe/sachavacayoc/eng/index.htm
Het is kleinschalig; er verblijven normaal geen touristen, alleen af en toe groepjes middelbare scholieren. Je kan in de lodge afspraken maken over tochten in het oerwoud (te voet of per (motor)kano).
Succes en vooral veel plezier!
Hotel in Puerto Maldonado: Hotel Cabana Quinta. Maar die zijn er nog veel meer in alle prijzen en kwaliteiten.

Rainforest Expeditions heeft verschillende lodges rondom Puerto Maldenado. De standaardprogramma’s in de Refugio en Posada Amazonas zijn erg leuk. Maar wil je wat avontuurlijkers (vanaf 5 nachten) dan kun je naar het Tambopata Research Center gaan.