Kosten jungletours Manu/Puerto Maldonado

Hallo!
Ik ga vanaf 1 juni richting Peru voor 3 maanden. Nu al onwijs veel zin in! Ik wil daar graag ook een paar dagen de jungle in, maar ik kan gewoon niet wijs worden uit al die tours en de kosten die eraan vastkleven die ik op internet zie!
Wie kan mij helpen?
Wat is de beste/goedkoopste manier om naar Puerto Maldonado te reizen? En wat zijn redelijke prijzen voor de tour zelf?
Tips voor tours/sites/accomodaties zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt voor de hulp!

groetjes, Lisette

Hallo Lisette,

Ik kamp met dezelfde vraag. Het lijkt erop dat vliegen het makkelijkst is. Dat kan vanaf Cusco en duurt nog geen uur en de kosten vallen best mee (http://www.enjoy-peru-flights.com/peru-domestic-flights/peru-domestic-flights-flight-cusco-puerto-maldonado.shtml). Het kan ook per boot/auto, maar dan ben je langer dan een dag onderweg.

Qua overnachting lijkt mij een lodge in de jungle het mooist. Ik heb twee mogelijke organisaties gevonden.
www.inkaterra.com (luxe, daardoor duur en nogal snel vol)
www.wasai.com (stuk goedkoper)
Dat is in de tambopata region. Een andere mooie streek is de Manu region, maar dat is nog meer afgelegen (als ik het goed begrijp)

Ik heb totaal geen ervaring met de organisaties overigens, want wij moeten (mogen :teeth:) ook nog heen in augustus. Als er iemand is met ervaringen over Wasai, dan laat ik me graag informeren. Wij zijn zelf allemaal rond de 30 en hopen niet in een 55-plus resort terecht te komen…with all due respect off course :wink:

Groetjes,
B

Ik was er in 2006.

Een enkele reis per vliegtuig Puerto Maldonado - Cusco was toen US$69. Met Aerocondor, maar ik weet niet zeker of zij nu nog steeds die route doen.

Ik boekte in Puerto Maldonado een jungle tour van 3 dagen - 2 nachten bij Inotawa Expeditions, die erg goed is bevallen. Mooie lodge, lekker eten, goed vervoer, goede gidsen, leuke wandelingen en boottripjes (dag en nacht… zie o.a. mijn profielfoto met heerlijk eten uit een bananenblad!), aardig wat dieren gezien.
Ik betaalde US$160 voor die drie dagen incl. vervoer, gids, eten, lodge (excl. drankjes). Misschien inmiddels duurder. Ik denk dat het goedkoper is als je ter plaatse boekt in plaats van via internet.

Maar in Manu (duurder en moeilijker te bereiken) schijn je veel meer dieren te kunnen zien.

Je kunt foto’s kijken op mijn website (Peru 2006).

Je kunt ook met openbaar vervoer van Cusco naar Puerto Maldonado proberen te reizen maar dat schijnt minstens 30 uur te duren (in droog seizoen), voor een deel zul je dan met trucks moeten meeliften. Dat kan natuurlijk een leuk avontuur zijn.

Buen viaje,
Cécile

haihai!
Superbedankt voor jullie reacties! Begin nu weer een beetje door de bomen het bos te zien :smiley: