Trips in Puerto Maldonado

Wie kan me helpen met een mooie trip in Puerto Maldonado van 29/11-3/12.
Er zijn zulke verschillende mogelijkheden en prijzen (varierend van USD200 - USD 700/1000) maar het is lastig te bepalen wat het verschil is - behalve de lodges.

Wat raden jullie aan en waar moet ik op letten?

Hoi!

700 a 1000 USD lijkt me veel te veel!! Rond de 300 USD is een goede prijs!
Vaak zijn de routes bij alle operators wel grotendeels hetzelfde. Let erop dat je maaltijden inbegrepen zijn, wat qua transport, ingangstickets, etc.

Samen met mijn Peruviaanse vriend hebben we een reisbureau en organiseren wij ook deze trips, het is echt een aanrader om naar Puerto Maldonado te gaan!
Als je graag meer informatie wil, stuur ons gerust een mailtje!

Groetjes,
Valerie

Dat is inderdaad veel geld!

Zorg dat de accommodatie langs het meer Sandoval ligt en niet langs de rivier! Doordat je langs de rivier slaapt kost het je erg veel reistijd om bij het meer te komen. Daardoor zul je pas later op de dag op het meer zijn, en zijn de dieren aan het rusten. Ze komen aan het einde van de dag of vroeg in de morgen pas te voorschijn.
De hike naar het meer is ongeveer 3 km. Hierop loop je zo’n 1.5 uur. (zeer modderig pad)

Langs het meer zijn 4 accomodaties. 2 heel duur 2 betaalbaar. Er waren 2 organisaties die deze 2 aanboden, 1 daarvan had een grote groep en de kamer waren echt basic. Die andere had iets meer privé maar was ook basic, dus daarvoor hadden we gekozen. We boekten bij La loutre expeditiones. De gids (tevens eigenaar) had veel kennis en sprak goed Engels.
Wij betaalden voor een 2 daagse tour 110 dollar per persoon, incl. entree, eten, slapen en de tour/gids.

In Puerto Maldonado sliepen we bij Anaconda lodge. Deze ligt 6 km buiten het centrum,maar is makkelijk met moto taxi of tuktuk te bereiken. Het ligt vlak bij het vliegveld. De bungalows zijn basic, maar ze hebben een goed ontbijt en de Thaise dame kook echt fantastische! De bungalows liggen verspreid over een mooie groene tuin waar je in de ochtend dieren kunt zien, met een beetje geluk. Ook het zwembad is heerlijk vertoeven.
het enige nadeel is dat er in het weekend luide bars en discoteken zijn in de omgeving, dus probeer deze tijd te vermijden.
maar eerlijk gezegd heb ik hun dat vergeven, ik vond het zo’n leuke accommodatie :biggrin: