Tips gezocht voor Bali (na aansluiting Java)

Hoi,

Wij vertrekken binnen 2 zeken voor een 3-weken rondreis naar Java en Bali. We hebben nog niet te veel georganiseerd, enkel een hotel bij aankomst in Java.

Voorlopig hebben we 2 weken in Java gepland (van Yogjakarta naar de westkust en daar de oversteek maken) en dan nog 1 week Bali. Voor Java hebben we al wel een goed idee van wat we willen doen, en dat ga ik ter plekke boeken in een reisbureau.

Maar ik zoek nog goeie ideetjes voor 1 week Bali. Het is onze huwelijksreis, dus tegen het einde van de reis (na het actieve avontuur op Java) gaan we zeker wat willen ontspannen (lees strand, snorkelen, lekker eten, fijne hotels). Wat raden jullie aan om te doen op 1 week Bali? Let wel dat we op het einde een vlucht terug van denpasar naar yogyakarta zouden moeten nemen. Die vlucht is overigens nog niet geboekt, dat dacht ik ook ergens ter plekke te doen; is dat een goed idee? En hoeveel tijd op voorhand van het moment dat je de vlucht wil nemen moet dat geboekt worden of kun je dat via je hotel laten regelen ofzo?

Dus graag snorkelen, de rijstterrassen rondom ubud?, en dan terugkeren met het vliegtuig van denpasar naar yogyakarta.

Waarom vlieg je niet heen naar Yogyakarta en terug vanuit Denpasar, iets duurder maar minder omslachtig/tijdrovend.
Amed vonden wij mooi, rustig en niet zo druk. Goede restaurants, homestays en hotels zie Loneley Planet.

Wij hebben ook heel leuk gesnorkeld in Amed. Helaas was het maar 1 dag, je kon zo vanaf het strand snorkelen. Wij zaten in een oke hotel. Of er ook echt luxe hotels zijn geen idee…

Goed plan, helaas zijn de tickets voor de terugvlucht reeds geboekt dus moeten we wel terugkeren vanaf yogyakarta… achteraf gezien had dat wel makkelijker geweest. Maar als ik me nog goed herinner was het een heel stuk duurder (enkele 100en euros) om terug te keren van Denpasar.

Tips voor een mooi einde van je huwelijksreis vind ik op zeker jimbaran dreamlandbeach en natuurlijk de prachtige stranden.
Zit je ook meteen dicht bij het vliegveld .
Maar ik zou beginnen als je met de boot oversteekt op menjangan eiland prachtigste snorkelplek ooit.
Dan door naar candidasa het candi beach cottages is een romantisch hotel vandaar uit mooie wandeling door de rijstvelden.
Dan door naar jimbaran voor de laatste dagen relaxen.
Vluchten kun je evt via ticketindonesia.info hier boeken kost je geen tijd daar.
Veel plezier hou er rekening mee dat het op het moment niet groen is kom net terug en het is super droog.