Ik ben van plan om 17 dagen naar Thailand te gaan incl vlucht.
Opzich weet ik wel waar ik heen wil, alleen hoe ik er kom en wat de handigste manier van reizen is per plaats,HELP! Eventueel ook nog tips waar ik het beste treintickets/vluchten kan boeken?
Mijn planning ziet er tot nu toe zo uit:
Dag 1 - 2 Amsterdam - bangkok
Dag 3 - 5 Ayutthaya of kanachanburi en dag 5 nachttrein naar Chiang Mai.
Dag 6 - 9 Chiang Mai doorreizen naar Ao Nang
Dag 10 - 14 Strand - Eilandjes
Dag 15 - 16 Bangkok
Dag 17 terugvlucht
BKK-Ayutthaya Trein , anderhalf uur
Trein vertrekt vanaf Hualamphong station, makkelijk te bereiken met skytrain en/of metro, en als je op Khao San slaapt, met meter-taxi.
Als je twee dagen hebt is dat voor K’buri te kort, en voor Ayutthaya perfect.
Treinticket voor de nachttrein boek je op Hualamphong Station, wanneer je je treinticket naar Ayutthaya koopt. Op Hualamphong is er een speciaal Engelssprekend loket, ,misschien wel het enige in Thailand.
Je weet al wanneer je wilt vertrekken, en je bent dan twee dagen van tevoren, dat is in 99,9 % van de gevallen ruim op tijd.
Chiang Mai-Krabi per vliegtuig.
Wij plannen in 19 dagen/18 nachten het rondje Bangkok (4)– trein Ayattuta (1) - nachttrein Chiang Mai (6) – Nokair Bangkok (1) – trein Kanchanaburi (5) – Luchthaven (1). Geen eiland dus. We rusten liever uit in een resort in Kanchanaburi. Nachttrein zullen we boeken bij direct na aankomst in Bangkok en Nokair is al geboekt via Internet. Nokair vliegt meestal met 737’s. Volgens mij geen houtje-touwtje, maar we zullen zien.
De spullen van NOKair zien er goed uit.
Net na de landing met een 1-2 go toestel zag ik op Don Muang een stuk of vijf gelijksoortige toestellen staan, die elk een of meerdere onderdelen misten. Daardoor kwam ik tot de conclusie dat ik in een bouwpakketje had gevlogen. Tevens was dit het meest ouderwetse toestel waarin ik ooit had gezeten, het miste zelfs een monitor met vluchtinformatie…
Maar goed, ik blijf Nederlander, de prijs van het ticket was OK…
Gelukkig maar. Nu heb ik in mijn leven meer in een vliegtuig gezeten dan in een bus, van chessna tot Jumbo incl. helikopters en zolang de vleugels maar een beetje flexibel op en neer gaan, dan is het meestal wel goed…