Ben al volop bezig met de Thailand reis aan het voorbereiden maar stoot nu toch wel op 3 kleine vraagjes. Het zijn meer vraagjes over ,hoe kom ik er, … Hoop dat iemand mij kan helpen
We vertrekken vanuit BKK en willen dan naar Ayutthaya. Heb al gelezen dat je er per trein kan komen voor ongeveer 20 Bath en het duurt 1,5 uur .
[ul]
[li]Heeft iemand een beter idee om er te komen, bus of taxi en hoelang duurt dat ? [/li][li]Verder is mijn vraag hoelang moeten we ongeveer ervoor uittrekken om deze oude stad te bezichtigen? [/ul]Verder is de planning om gelijk die dag weer door de gaan naar Kanchanaburi. [/li][ul]
[li]Hoe komen we dan weer in Kanchanaburi, trein/bus of toch een taxi. [/li][li]Hoelang duurt deze rit? En de belangrijkste vraag is dit wel haalbaar in 1 dag?[/ul]2) Vanaf de River Kwai willen we naar Chiang Mai. Dit willen we graag per vliegtuig doen om tijd te besparen. Ik neem aan dat we weer terug moeten naar Bangkok en daar het vliegtuig moeten nemen naar Bangkok .[/li][ul]
[li]Hoe komen we vanaf de River kwai naar Bangkok? Bus/trein/taxi? [/li][li]Hoe lang duurt dit, dus echt voordat we op het vliegtuig staan? [/ul] [/li]3) Verder willen we dan van Chiang Mai naar Koh Phi Phi. Deze verbinding is niet de makkelijkste, we willen ook deze keer weer de snelste dus het vliegtuig. Dave Numan heeft mij toen al uitgelegd hoe we dat kunnen doen. Of via Bangkok naar Krabi of Phuket vliegen of met Thai airways naar Phuket vliegen, maar heb al gekeken deze vliegt 1x per dag en kost al snel 12.000 bath = 250 euro !!!
· Wat is nou de snelste maar iets voordeligste manier om daar te komen?
*Ohhhh ik zie dat het alweer een hoop vragen zijn geworden :retard:, maar hoop toch dat iemand mij kan helpen! *
Verder wens ik jullie een fijn weekend toe :dag: yviera
Thai Airways is inderdaad vrij prijzig, maar is dan ook geen lowcost-maatschappij. Je kan goedkoper vliegen naar Phuket met een van de lowcost-maatschappijen, NokAir (www.nokair.com) en AirAsia (www.airasia.com). Van Chiang Mai kan je dan naar Bangkok vliegen en vanaf Bangkok weer door naar Phuket.
[/ul]Je zou inderdaad met de trein van Bangkok naar Ayutthaya kunnen gaan. Het klopt dat de prijs zo’n 20 Baht pp is voor een treinrit van ca. 1,5 uur.
Bus is ook mogelijk, vanaf de Northern/Northeastern busterminal vertrekken regelmatig bussen naar Ayutthaya, kosten ca. 45 Baht pp, reisduur ongeveer 1,5 uur.
Taxi vanuit Bangkok nemen is ook mogelijk, alleen zal dat duurder zijn dan per trein/bus.
Hoe lang je voor Ayutthaya moet uittrekken, ligt een beetje aan jullie zelf. Als jullie erg geinteresseerd zijn in oude tempels, dan zou je er wel zo’n 2 a 3 dagen door kunnen brengen. Ik zelf zou aan 1 volle dag Ayutthaya genoeg hebben…hoewel erg mooi en indrukwekkend, word ik toch altijd redelijk snel ‘tempelmoe’.
Op welk vliegveld komen jullie aan? De trein van BKK naar Ayuthaya gaat vanaf het oude vliegveld.
Zelf ben ik niet snel tempelmoe, ik ben 1 keer 3 dagen en 1 keer 2 dagen in Ayuthaya geweest. Fietsje huren en op naar de meer afgelegen tempels. Bootje over de gracht. Er is genoeg vermakelijks in Ayuthaya.
Van Ayuthaya naar Kanchanaburi gaan touristenbusjes. Je kan ook met het openbare vervoer gaan, maar dan moet je overstappen.
Van Kanchanaburi kom je zowel per bus, trein als taxi in BKK. De taxi is de snelste manier van reizen, maar het is beslist niet noodzakelijk een taxi te nemen op dit traject omdat de bussen ook best goed zijn. Persoonlijk vind ik de trein wel een aanrader, zeker als je ook nog een stukje verder naar het westen gaat. Dan beleef je echt de death railway…
Ik ben afgelopen februari in Thailand geweest en naar verschillende plaatsen geweest. oa van Bangkok naar Buri Ram en van Buri Ram naar Pattaya. Dit heb ik steeds via bus gedaan, via de door Dave beschreven busterminal. De kosten waren inderdaad laag, en het vervoer comfortabel, ik ging 's avonds weg en sliep dan in de bus (touringcar voorzien van airco). Een aanrader!
@ Dave, ik heb het gisteren even uitgezocht. We gaan nu dus idd van Chiang Mai naar BKK vliegen en dan vanuit BKK door naar Phuket of Krabi. En dan de boot naar Koh Phi Phi. En dan ook echt met zo’n lowcost airline.
Kan je dan het beste naar Phuket of Krabi vligen of maakt de afstand met boot niet veel uit. Hoop dat ie niet te lang duurt want ben snel hahah!
@ Dave, denk dat we idd de trein nemen naar Ayutthaya. Maar, we zitten dan wel met onze backpacks, das een beetje balen. We zijn dan op doortocht zeg maar …
Dus jij denkt dat het wel haalbaar is, om in de ochtend van BKK met de trein naar Ayutthaya te gaan, daar een paar uur tempels te bezoeken en dan terug naar BKK of gelijk door naar Kanchanaburi, weet niet wat beter is !!!
@ Jenny, dus we moeten opstappen bij het oude vliegveld, schrijf het meteen op, thnx! Wij zijn ook niet tempel moe denken we hahah moeten er nog achter komen, maar op i-net ziet deze oude stad er gewoon super mooi uit. Dus die willen we zeker niet missen, alléén tja we hebben maar 1 dag en helaas zijn we daar dan met onze rugzakken …
Verdere wilde ik je nog iets vragen, je zegt dat je toersitenbusjes kan nemen, weet je hoelang die erover doen en wat zoiets kost, spreek je dat van te voren af dan? Enne we gaan dan niet eerst terug naar BKK maar gelijk door naar Kanchanaburi …
@ Maarten, thnx voor je tip …
:zon02: wil jullie trouwens bedanken voor de hulp, hier heb ik echt iets aan!!
Ik ken de prijzen niet… Die verschillen sowieso van maatschappij tot maatschappij. Vaak gaan er op elk traject meerdere bussen per dag.
Reserveren kan tot op het laatste moment. Je kan evt meteen bij aankomst reserveren en bij het busbedrijf je tassen acherlaten.
Maar op 1 dag aankomen in Ayuthaya, rondkijken en meteen door naar Kanchanaburi klinkt wel heel erg ambitieus! (Zeker omdat de frequentie waarmee bussen gaan afneemt tegen de avond.) 't Is wel vakantie… Kun je niet beter in BKK overnachten en dagtrips maken naar Ayathaya en Kanchanaburi?
@ Jenny, 1 dag is toch wel te hoog gegrepen haha, jammer! Maar wat je idd al zegt we kunnen ook 1 nacht in BKK blijven, kunnen we gelijk de tassen in het hotel laten en dan een één dags trip maken naar Ayutthaya en dan s’avonds weer gewoon terug naar BKK. Daar slapen en dan de volgende dag naar Kanchanaburi …
@ Steven, jha we gaan nu dus 1 hele dag doen dus een dag trip vanuit BKK zelf maken, hoorde dat je ook een tuk tuk kan charteren die je een hele dag alles kan laten zien in Ayutthaya…
Trouwens weten jullie dit? Kan je ook in de ochtend eerst naar de drijvende markt, ligt zo’n 130 km van BKK vandaag en dan door naar Ayutthaya of ligt dit niet echt op de route ?
Ik gebruik over het algemeen het vliegtuig voor de langere afstanden binnen Thailand.
Ik betaal voor een ticket eigenlijk altijd zo rond de 1,700 Baht, of het nu van BKK naar Phuket of Chiangmai of Udon Thani is. Koop je ticket zo vroeg mogelijk, wees flexibel en vraag naar een W of W class ticket.
Koop ze rechtstreeks op het vliegveld, alle maatschappijen zitten naast elkaar en lukt het bij de één niet, dan lukt het bij de andere wel. 12,000 Baht voor een ticket is belachelijk duur. Koop je binnenlandse reizen niet in Nederland maar regel het zelf in Thailand.
Ik ga over drie weken drie weken naar Thailand en een week naar Cambodja, waar ik natuurlijk ontzettend veel zin in heb. Air Asia biedt inderdaad goedkope vluchten aan, ook naar bijvoorbeeld Phnom Penh is het echt betaalbaar. Ik heb de vluchten wel vanuit Nederland geboekt, omdat ik een redelijk strak schema heb door heel veel te willen zien… Ik vraag me alleen af of iemand weet of deze maatschappij altijd vanuit de nieuwe luchthaven vliegt. Er staat ook bij binnenlandse vluchten BKK, dus ik neem aan van wel? Dat ik straks niet op het verkeerde vliegveld sta… Verder wissel ik vliegen af met dag- en nachttreinen en bussen, zo heb je van alles wat qua beleving.
Ik heb nog een vraagje over een wat minder bekend traject: weet iemand hoelang de bussen vanuit Petchabun naar Phitsanulok erover doen?
Suvarnabhumi, het nieuwe vliegveld = BKK.
Don Muang, het oude vliegveld = DMK
Van BKK naar DMK is een ca. 1-1,5 uur met een taxi, afhankelijk van het verkeer.