Kanchanaburi + Ayutthaya + Phuket -> Kho Phi Phi

Hallo,

Bij het uitstippelen van onze Thailandreis in juli 2012 stellen we ons vragen omtrent de haalbaarheid van 2 dagen.

We zouden op één dag van Kanchanaburi naar Ayutthaya willen doorreizen (hoe kan dit het best? bus? trein?) + Ayutthaya willen zien (fiets huren ofzo) + dan 's avonds rond 20u de nachttrein vanuit Ayutthaya naar Chiang willlen nemen.

Is dit mogelijk? Of kunnen we voorzorgsmaatregelen nemen om dit toch op één dag te kunnen? (bijvoorbeeld; bus naar Ayutthaya reserveren ofzo?) Of is dit compleet onmogelijk?

Verder landen we later in onze route op een dag om 15u10 op Phuket. We zouden dan meteen van Phuket wegwillen en een ferry nemen naar Kho Phi Phi (of elders). Is er nog een ferry te halen als we pas om 15u10 op Phuket landen? Of missen we dan sowieso onze ferry en dienen we sowieso een overnachting te doen op Phuket?

Alvast bedankt! Het is moeilijk in te schatten of deze 2 punten haalbaar zijn, dus alle tips zijn welkom, we willen veel zien tijdens onze route, dus het zou tof zijn moesten we het toch zoals hierboven omschreven kunnen waarmaken :).

Er gaat een rechtstreekse bus naar Ayutthaya. Dit is echter geen airco-bus en deze bus zal in iedere plaats stoppen.Deze bus gaat via PathumThani richting Ayutthaya.(verschillende bussen per dag)
Met de aircobus naar Bangkok en met een andere airconbus naar Ayutthaya (is ook een mogelijk en je bent rapper op je bestemming)
In Bangkok dient men over te stappen op het busstation. Het is niet nodig om in Bangkok van busstation te wisselen.
Of je kunt met de taxi van Kanchanaburi richting Ayutthaya,ben je wel denkt ik een slordige 2250bath kwijt.
ferrydiensten vind je hier op deze link::http://www.lomprayah.com/surat/surat.html

Weet je het zeker Georges ? Volgens mij moet je in Suphanburi overstappen op een andere bus naar Ayutthaya…

Laatste ferry is dan al weg, je zal dus nachtje op Phuket moeten blijven.

Je kan ook via Pathun thani richting Ayutthaya reizen(deze mogelijk heb je ook Dave)
Natuurlijk via Suphanburi kom je er ook,(2uur rijden)en nadien een andere bus nemen(1 uur rijden)Ook kan je eventueel ,als je veel tijd hebt Ayutthaya als dagtrip doen en met de rivercruise op de Chao Phraya rivier naar toe varen(jij hebt dat al is gedaan dacht ik Dave?) zelf neem ik liever de taxi(ik haat lange busreizen van meer dan 1uur.)laat staan een trein nemen in 3de klasse,zou er *Chagrijnig van worden(waar heb ik dat woord nogal eens gehoord???lol2)

Goed om te weten dat je er ook kunt komen zonder over te stappen…
Ik ben idd vanuit Bangkok met de bus heen gegaan en over de Chao Phraya terug, leuke trip.
(Het heeft me een aantal dagen gekost voordat ik weer helemaal was bijgekomen van die 3e klasse treinrit uit Udon…nooit meer…).

Bedankt voor de tips!!

Een taxi vanuit Kanchanaburi naar Ayutthaya is dus een optie? Hoelang rijdt deze taxi er dan ongeveer over?

Stel dat we met de taxi gaan, dan is de verplaatsing van Kanachanaburi naar Ayutthaya, het historisch park daar bezichtigen én er 's avonds de nachttrein naar Chiang Mai nemen een haalbare kaart denken jullie? :slight_smile:

Reis je met meer personen of heb je een groter budget dan is een taxi van 2250/2400 baht aan te raden, die gaat uiteraard wel rechtstreeks.Dacht dat de reistijd ongeveer 2 uur bedroeg.
Nu je kan ook Minibusje Kanchanaburi-Ayutthaya nemen,
kost je 400 baht p.p. Jammer genoeg reizen ze vaak niet rechtstreeks maar met stopover in Bangkok.
Je kan de tempels in Ayutthaya op een dag afborstelen,dus je kunt de avond trein nemen naar Cnx,no problem!

We reizen in totaal met drie personen dus een taxi is een goeie tip! Als we er 2 uur over doen, hebben we nog voldoende tijd in Ayutthaya.

Die taxi is best gewoon ter plaatse te regelen veronderstel ik he?

Bedankt voor de goeie tips, we gaan die dag dan zo houden en het met een taxi proberen en 's avonds vanuit Ayutthaya een nachttrein naar Chiang Mai boeken. Is er een betrouwbare website om deze nachttrein reeds te boeken?

Trein tickets reserveren: http://www.thairailticket.com/esrt/
www.thailandtrainticket.com
thailandtrainticket.com - thailandtrainticket Resources and Information.

Oke, bedankt!

Bij de eerste link die je geeft, kunnen we onze treintickets blijkbaar maar max. 60 dagen op voorhand boeken.

Bij de tweede link, hebben we even doorgeklikt en moet je aanduiden hoe je de tickets kan verkrijgen. Dit begrijpen we niet zo goed. We zouden de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai nemen. Als eerste optie om de tickets te verkrijgen, kunnen we “To be advised” aanduiden, wat betekent dit?

Een andere optie is om de tickets gewoon in het station af te halen, maar dan moeten we 300 baht bijbetalen, klopt dit? Is er geen mogelijkheid om de tickets op de website te betalen en ze per mail te krijgen ofzo?

Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
is het op elke website dat je max. 60 dagen op voorhand de treintickets kan boeken?

Bedankt!

Ik heb van Ayutthuya naar Kanchanaburi een minivan genomen. Deze deed er ook maar 2 of 3 uur over. In Kanchanaburi verbleef ik in VN Guesthouse, een kamer op het water!

Ik zou voor Ayutthuya wel een hele dag nemen en fietsend alles afgaan (pas op voor straathonden…ik ben aangevallen).

In Kanchanaburi heb ik een dagtrip geboekt naar de Hell Fire pass enzo. De rest kun je weer op de fiets of brommer doen.

En van Kanchanaburi naar Bangkok is ook weer een uur of 3.