Afstanden + tijdindicatie tussen de plaatsen

Graag zou ik van de kenners nog wat willen weten over de afstanden tussen de verschillende plaatsen.
Op deze manier is het natuurijk een stuk handiger om een goedlopende planning te maken!

hier de plaatsen:
van kanchanaburi naar river kwai
van ayutthaya naar pak chong
van pak chong naar khao yai np
van chiang mai naar phuket

weet iemand trouwens ook of het de moeite is een overnachting op koh phi phi en phang nga bai te nemen? of zijn dit meer plaatsen die je voor 1 dag aandoet?

en heeft iemand misschien nog een tip voor een leuk guesthouse in ayutthaya?
Graag dicht bij de attracties en het treinstation richting pak chong.
We doen ayutthaya namelijk maar aan voor 1 dagje.

Alvast bedankt!

Ayuthaya - Pak chong 2uur moet je met de trein doen aangezien er geen bussen rijden.
Pak Chong- Khao Yai 45 minuten met de sorng-taa-ou (taxi)
Chiang mai-Phuket zou ik zeker een ticket boeken bij bv Air asia en gaan vliegen want dat vlieg je in 2 uur, met de bus trein zou je er 24 uur over doen wat bijna geen doen is.

Verder vond ik persoonlijk Phi Phi erg leuk, zou er eerst direct weggaan, uiteindelijk 2 dagen gebleven. Is wel heel touristisch maar wel leuk. Kleine smalle straatjes met veel winkeltjes en een zeer relaxt sfeertje.
Sommigen vinden het niks en andere prachtig…

Voor en guesthouse in Ayuthaya, Baan Are Gong ligt voor het treinstation en kost je tussen de 150-350 Baht. Mooi Teakhouten guesthouse…

helemaal top!

Hardstikke bedankt voor de antwoorden,
precies alles wat ik even wilden weten :smiley:

Heb je misschien ook een idee wat ik het beste kan doen als ik aankom in bangkok rond 23.00 / 24.00?
Ik had namelijk van te voren bedacht om gelijk door te reizen naar kanchanaburi.
Ik weet ook niet of dit wel mogelijk is rond dit tijdstip, en hoe duur dit natuurlijk gaat worden…
Maar toen wist ik nog niet dat ik zo laat pas zou landen in Bangkok.
Of denk je dat het verstandiger is om eerst een nacht en dag in Bangkok door te brengen en dan de volgende dag pas door te reizen naar kanchanaburi?

Groetjes!

Zou dit zeker niet doen. Je komt aan in een totaal andere wereld met een jetleg. Zou eerst lekker gaan eten, slapen ect en dan de volgende dag naar kanchanaburi gaan. Ook al omdat alles anders is in het donker en je totaal gedesorienteerd bent s’nachts…Zou ook niet weten of er wel openbaar vervoer naar Kanchanaburi gaat om dat tijdstip. En in Bangkok is altijd leven dag en nacht. Veel succes met je planning

Ik zou inderdaad een hotelletje/guesthouse dichtbij vliegveld boeken. Sommigen hebben shuttlebus, dus dan is het helemaal makkelijk.
De volgende ochtend/middag lekker uitgerust met de bus/minibus of trein naar Kanchanaburi gaan is veel prettiger natuurlijk.
Reistijd Bangkok-Kanchanaburi is ca 2,5 uur, afhankelijk van locatie en vervoermiddel. Busstation Bangkok is aan de westkant, dus het busritje zal korter zijn, maar je moet nog wel eerst de hele stad door met openbaar vervoer of taxi/tuktuk.
Makkelijkste route Bangkok Airport naar Kanchanaburi, is met de Airport Train naar Phyathai (eindpunt Rail Link) en dan met de BTS (Skytrain) naar Victory Monument (1 halte verderop) te gaan en vervolgens minibusje naar Kanchanaburi/River Kwai te nemen
Bovengenoemde route geldt ‘overdag’ tot ca. 7 uur p.m.

groeten Bauke

bedankt weer voor de tips!

hebben jullie ook enig idee hoe het nou zit met de jungle rafts?
Ik twijfel namelijk of ik die nou van te voren moet reserveren of dat dat gewoon ter plaatse kan…
Wij zijn ongeveer vanaf 7 juli in kanchanaburi te vinden.

Houd er rekening mee dat Jungle Rafts redelijk ver vanaf Kanchanaburi town is. Betekent dus of een dure taxirit of reis per bus of trein/bus en taxi/tuk tuk voor het laatste stukje.
Jungle Rafts is een hartstikke mooie plek, maar er hangt een behoorlijk prijskaartje aan…
Voor dagtrips in en rond Kanchanaburi is het minder praktisch of je moet er een volledige package van maken. Die kun je uiteraard via Jungle Raft zelf boeken of mij een prijsopgave vragen…

Groeten Bauke