ik ga een vriendin opzoeken in Peru, we gaan normaal elkaar zien in Lima en dan naar boven trekken.
Nu ik zou begin juli opgaan ( omdat mijn vriendin dan in Lima zit ) en we gaan dan geleidelijk aan naar boven. Mijn vriendin haar eindbestemmig is Quito, maar dat is pas de 10de september.
Ik ga wsl midden augustus terug naar Belgie keren, maar ik wil ze-ker de jungle gedaan hebben.
Nu mijn vriendin stelde voor dat ik best een bus vanuit Guayaquil naar Lima vlieg en dan vanuit Lima terugvlieg.
Maar Guayaquil is nog vrij onderin Ecuador, en de amazonegebieden zijn daar nog noordelijk van gelegen, dus zou ik daar niet geraken.
Iemand tips, alternatieven???
Want ik zie ni echt het eind van de tunnel momenteel
Als je geen tijd hebt om mee naar Quito te reizen met je vriendin, dan kun je beter in het zuiden de stap maken naar the Southern Oriente. Als ik jou was zou ik dan niet helemaal mee naar Guayaquil gaan (ik ben er zelf niet geweest, maar dat is ook omdat meerderen mij dat afgeraden hebben).
Vanuit Cuenca kun je naar Macas en dan daar de jungle in. Dit lijkt me voor jou de beste optie, maar je kunt ook vanuit Loja naar Zamora en dan met een trip naar de Rio Zamora.
Ik ben er zelf helaas nog niet geweest afgelopen jaar, maar wil zeker nog een keer terug om zuid Ecuador te doen (zat wel in de planning maar soms lopen dingen gewoon anders). In het ziekenhuis waar ik gewerkt heb heb ik een gezin leren kennen uit de regio van Macas, ze vertelde mij dat het echt ontzettend mooi is daar. Dus ook de Southern Oriente is de moeite waard!
Hey,
Bedankt voor je reactie!
Ik ga dan zeker een stukje van de southern oriente exploreren!
Nu ik denk wel dat ik zowieso naar Guayaquil ga gaan, ze hebben mij dat aangeraden, omdat dat een redelijk grote stad is van waaruit ik dan gemakkelijk een bus terug kan nemen naar Lima.
Of zijn er ook in de kleinere plaatsen bussen die naar Lima vertrekken?
Hoi,
Zover ik kan begrijpen uit de LP kun je zowel vanuit Cuenca als vanuit Loja naar Peru, met een overstap volgens mij. Vanuit beide steden kom je dan weer op de Panamericana.
bestaan er echt geen rechtstreekse bussen van bvb quito-lima, of banos-lima,…
Ik moet namelijk alleen naar Lima zien te geraken en het idee om meermaals op mijn eentje busreizen te moeten regelen, schrikt mij wel wat af.
Zeker ook omdat je overal leest da je bij busstations en op de bus erg moet uitkijken voor gauwdieven ed…
heeft iemand een idee van de prijs die zon lange busrit kost?
keb de indruk dat het nogal weinig is.