Ecuador en Peru

Goede middag,

Wij willen dit jaar een reis door Peru maken. Toch willen we heel graag nog een ander land er bij pakken. We hebben gekeken naar Bolivia, maar gisteren bedacht ik me dat Ecuador ook vast wel prachtige cultuur/natuur heeft.
Nu is onze vraag kunnen we in Ecuador beginnen en naar onderen reizen naar Peru.

Laat me even voorop zeggen, ik weet nog niets van Ecuador.
Gister avond hebben we eventjes gekeken naar de bezienswaardigheden, maar dat zag er veel belovend uit.

De route lijkt me wel makkelijk eigenlijk we starten in Quito en reizen zo naar Cusco? Dit willen we al backpackend gaan doen.
We hebben enige ervaring met backpacken maar dit waren relatief kleine landen: Nicaragua & Java, Bali.

De vliegtickets hebben we gisteren berekend en dat valt ons alles mee.
Dus onze vraag is dit überhaupt wel haalbaar om in Quito te beginnen en naar Cusco te reizen?

Mocht dit bovenstaande haalbaar zijn, kun je makkelijk de grens overkomen? Is er een nachtbus die ons naar bijvoorbeeld naar Lima kan brengen?

We hopen op bericht.

Groeten Johan en Else

Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app

Ha Johan en Else,

Leuk dat jullie voornemens zijn om Peru te combineren met Ecuador. Deze combinatie is denk ik een zeer goede keuze!

Ecuador is een ontzettend veelzijdig land, veel veelzijdiger dan Bolivia vind ik. Je kunt prima al backpackend van Ecuador naar Peru afreizen. Als je in één keer door wilt van Ecuador naar Peru, zul je een bus moeten nemen van Guayaquil naar Lima, die er om en nabij 22 uur over doet als ik mij niet vergis. Dit is een rechtstreekse bus inderdaad de grens over gaat (hier moet je uitstappen en de bus gaat dan een uurtje daarna weer verder). Kijk eens naar de maatschappij Cruz del Sur voor bustickets. De reisafstanden binnen Peru zijn veel groter dan die binnen Ecuador. Dus het stuk backpacken is daarop in Ecuador nog wat overzichtelijker denk ik.

Als je een idee wil krijgen van wat je allemaal in Ecuador kan doen, kun je deze rondreis eens bekijken zodat je ziet wat er allemaal van Noord naar Zuid te zien is: http://www.adoreecuador.com/best-of-ecuador-round-trip-16-days/

De Amazone (jungle) bezoeken in Ecuador is ook een aanrader! Deze is ook makkelijker te bereiken dan vanuit Peru als ik mij niet vergis, dus wellicht te moeite waard om juist in Ecuador al te doen: Cuyabeno Jungle Tour - Adore Ecuador Travel

Hoop dat deze informatie antwoord geeft op jullie vragen.

Groetjes,
Margot

Goede avond,

We hebben een beetje gepuzzeld met een voorgenomen planning. Nu we zo aan het kijken zijn, de afstanden en Peru zijn relatief groot is deze planning dan haalbaar?

16 juni - Amsterdam - Quito
17 juni - Quito
18 juni - Quito - Cotopaxi
19 juni - Quito
20 juni - Banos - Waterval
21 juni - Banos - Quilotoa
22 juni - Banos
23 juni - Banos - Quito - Lima

24 juni - Lima
25 juni - Ica - Huacachina
26 juni -
27 juni - Arequipa
28 juni - Arequipa - Colca Canyon
29 juni - Arequipa
30 juni - Cuzco
01 juli - Cuzco - regenboog berg
02 juli - Cuzco - Moray
03 juli - Cuzco
04 juli - Cuzco Machu Pichu
05 juli - Cuzco - Lima
06 juli - Lima - Amsterdam

Tussen Ica en Huacachina, is nog een vakje leeg. Eigenlijk zouden we hier nog een kleine stop willen maken.
Omdat nogmaals, de afstanden groot lijken op Google maps.

Maar de grootste vraag is, hebben we deze planning goed voor elkaar of zouden jullie toch het anders aanpakken?

Groeten Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Aangezien jullie ‘maar’ 3 weken hebben zou ik toch kiezen voor Ecuador of Peru. Het zijn beide topbestemmingen waar veel te zien valt. Ecuador is nog vrij compact, zeer afwisselend en vlot bereisbaar in 2 à 3 weken. In Peru heb je met een maand nog niet voldoende om alles te zien denk ik. Het is natuurlijk ook een pak groter dan Ecuador.

Mijn reizen in beide landen:

Hoi Niels!

Danku voor uw reactie, ja we denken ook dat we alleen voor Peru gaan.
Ecuador is leuk maar eigenlijk moet je daar wel de tijd voor nemen.
We hebben 3 weken en ik denk dat we dan die drie weken vol in Peru stoppen!

Heeft u nog een goeie tip om de afstand tussen Huacachina en Arequipa te overbruggen?
Misschien een mooie stop ergens?

Danku voor de snelle reactie

Groeten Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Nee, ik ben in tegenstelling tot zo ongeveer alle toeristen niet ten zuiden van Lima geweest. :slight_smile:
Al wil ik daar ooit nog wel eens naartoe.

Dag Johan en Else

Van Peru én van Ecuador proeven in één reis is perfect mogelijk maar dan moeten jullie wel landen in Guayaquil en niet in Quito.

KLM en vele Amerikaanse maatschappijen vliegen op GUYA. Na de nachtrust reizen jullie met de bus naar Guaranda(5 uren) via een schitterende route waardoor jullie ook wennen aan de hoogte.
Niet vergeten: jullie moeten sowieso wennen aan de hoogte want de kans bestaat dat jullie een dag verliezen door hoogteziekte(misselijkheid, koorts, …!!!).

In Guaranda bezoeken jullie de hoogste volcano, de Chimborazo(1 dag) en daarna reizen jullie door naar Cuenca(1 dag) en dan naar Macara en zo naar Piura.

Guaranda-Cuenca-Piura is 1 dag als jullie niet in Cuenca willen blijven.

In Piura nemen jullie een spotgoedkope binnenvlucht naar Lima.

Voor info: feel free.

guidoisabelle