Wij zijn ons sinds kort aan het verdiepen in het maken van een nieuwe reis.
We denken dat het Peru en Ecuador gaat worden. We hebben een ong 4 weken de tijd.
Heel graag had ik wat info over het maken van deze reis. Kan vanalles zijn…reizen met openbaar vervoer, kosten, hoogtepunten, andere do’s en dont’s, alle info is welkom.
We denken deze reis te maken rond mei-juni of september-oktober.
Hoe is het weer dan in deze landen?
Als je toch persé allebei de landen wilt zien, zou ik je aanraden om te starten in Quito, in twee weken de hoogtepunten te doen (bijvoorbeeld tours (of per bus) naar Otavola en/of andere markten, Mindo Cloudforest, Quilotoa lake en Cotopaxi, Banos, Cuenca, Vilcabamba (als je nog tijd hebt) en van Loja de bus naar Piura, Noord-Peru. Je mist dan wel de jungle, de Galapagos en/of de kust, waaronder the Poor Men’s Galapagos (Isla de la Palata) en walvissen spotten en je moet je haasten… In Peru kan je dan alleen een deel van het Noorden doen (of je moet direct vliegen van Piura naar het zuiden) en ik zou om veel tijd te besparen terug naar Nederland vliegen vanaf Lima, Peru. Dit ligt ongeveel tussen Noord en Zuid in. Op het forum vind je veel tips over het mooie en minder toerischtische Noorden en over de ‘Gringo trail’ in het Zuiden.