Ecuador / Peru

We zijn van plan om in 2007 ongeveer een maand te gaan reizen in Ecuador, Peru of allebei. Beide landen trekken ons enorm, maar we vinden het lastig om een keuze te maken. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om beide landen te bezoeken. Maar is een tijdsbestek van een maand voldoende om alle bezienswaardigheden op een normaal relaxed tempo te bezoeken?
Verder is er de afweging om voor een georganiseerde reis te kiezen via bijvoorbeeld Djoser of Shoestring of om alles op eigen houtje te regelen.We zijn nog niet de meest doorgewinterde reizigers.
Heeft iemand tips?

Kijk even op de website www.ecuadorreizen.nl als je meer informatie zoekt over Ecuador en wat leuke reistips. Er staan ook gratis e-books over Ecuador vermeld.
Ecuador is echt een land om het individuele reizen eens te proberen, prima te doen en je houd je mogelijkheden lekker lang open!

Martijn

Wat Tinus zei over Ecuador geldt ook voor Peru. Makkelijk te doen zelfstandig en je kunt gaan en staan waar je zelf wilt. Wel zou ik kiezen voor of Ecuador of Peru er is genoeg te zien per land om minimaal een maandje voor uit te trekken.

Mijn keus zou Ecuador zijn, en niet Peru, en zeker niet Ecuador én Peru.

Ik raad je dus aan een keuze te maken tussen beide landen en ze niet allebei te willen bezoeken in zo’n korte tijd; dat lukt nauwelijks of in ieder geval maar half. Je kunt wel alles prima zelf regelen, da’s - naar mijn mening - veel leuker dan georganiseerd en bovendien heel goed te doen.

Succes!

Hoi,

Ik ga ook voor Ecuador (juni 2007 voor 5 weken). En wat de anderen ook zeggen, niet beide landen in 4 weken proppen, dat zou jammer zijn. Vaak wil je ergens een paar dagen langer blijven omdat het er zo mooi is of juist gewoon om even te relaxen, en als je dan een strak schema hebt waar je je aan moet houden zou dat erg jammer zijn.
Ik heb dat gemerkt toen ik met Djoser in Zuidelijk Afrika was, het was een superreis :thumbsup:, maar soms wilde je gewoon even ergens blijven hangen en dat kan dan niet. Het voordeel van die reizen is dat alles geregeld is en dat je de tijd hebt om te genieten omdat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Maar voor mij is het avontuurlijke er dan wel een beetje af :so:.
Toen ik naar Thailand ben geweest hebben we de reisroute van de grote reisorganisaties naast elkaar gelegd en die gebruikt om onze weg te vinden in het land, dat was een hele goede optie om alles te zien en toch ook onderweg even lekker tijd voor onszelf te nemen. Van te voren het eea voorbereid, wat guesthouses uitgezocht in de LP in de steden die we zeker zouden bezoeken. Dat zoekt heel gemakkelijk als je daar aankomt, loop je ze even langs en pak je de leukste eruit. Uiteindelijk is het wel een beetje anders verlopen, in het voordeel :).
Het is een goede gulde middenweg, misschien ook iets voor jullie als je nog niet zoveel reiservaring hebt, geeft je net een iets zekerder gevoel.

Hoop dat je wat hebt aan m’n tips, veel succes met jullie keuze!
Groetjes!

Hoi,
Ik heb ook het plan om in juni 2007 met mijn vriend naar Ecuador te gaan. We willen misschien ook nog naar de galapagoseilanden. Hebben jullie een tip waar je voordelig een ticket kan boeken? Wat ik tot nu toe gevonden heb is ongeveer 850 euro p.p. voor een ticket.
Succes met de voorbereidingen
Groetjes

Galapagos is duur.

Zo simpel is het. Als je erheen wilt moet je gewoon een hoop geld op tafel leggen. Iets goedkopere tours kun je soms in Ecuador boeken. Alleen is juni daar misschien niet het beste seizoen voor.

PS. 850 is dus echt niet de slechtste prijs voor een leuke tour.

Ik vind ook dat je beter op eigen houtje kunt gaan, en een van de landen (ik kies Peru) als uitgangspunt kunt nemen. Mocht je er lekker de vaart in hebben, dan kun je altijd je reis nog uitbreiden. Mocht je geïnteresseerd zijn in Noord-Peru, kijk dan op www.celendinperu.com, heeft ook interessante links voor het Noorden. Succes!