Peru, Bolivia, Noord- Chili, Ecuador

Hoi allemaal,

Ik ga en wil weer reizen! Waarschijnlijk vertrek ik half september, en zal ik eind december weer terug zijn. Ik heb nog geen vliegtickets etc, maar al wel een idee over hoe ik wil reizen. Ik wil vertrekken naar Lima en vanaf daar mijn reis starten. Wil de reis van Koning Aap aanhouden, maar dan in een omgekeerde volgorde. Vanwege het klimaat en de regen, wil ik vanaf Lima dus eerst naar Bolivia toe. Vanaf Bolivia dus naar noord Chili, en vanaf noord Chili weer terug naar Lima. Omdat ik ook nog Ecuador wil zien, wil ik vanaf Lima door reizen met als eindbestemming Quito. Omdat ik waarschijnlijk een retourtje Lima ga boeken, zal ik dus een bus pakken van Quito naar Lima (en I know, dat duurt laaang!).
Nu heb ik al wel een lijstje gemaakt met dingen die ik wil zien en waar ik heen wil. Heel algemeen overigens, dus misschien dat iemand hier tips voor heeft voor dingen die ik nog vergeten ben, of juist beter over kan slaan.

Voor Bolivia, Peru en noord Chili heb ik redelijk op een rijtje wat ik allemaal wil zien. Voor Ecuador wat minder. Dus ben benieuwd naar jullie meningen!

Ecuador: hier heb ik nog niet echt specifiek ideeën van. Behalve hetgeen wat tussen Lima en Quito in ligt. Wil ook graag een vulkaan/gebergte beklimmen. Heeft iemand hier nog aanraders voor? Of kun je de meeste zonder gids doen? Wil ook graag de Panamerican Highway zien trouwens! Maar dat lukt met de bus ook wel, of niet?
Klopt het dat het klimaat in Ecuador wat minder afhankelijk is van bepaalde maanden?
En wat zouden jullie qua tijd aanraden om te verblijven? Heb 3 a 4 maanden voor mijn hele trip, dus wat zou in verhouding zijn en hoe lang heb ik nodig om dit land te ontdekken?
Over de treinreis heb ik ook al veel verhalen gehoord. En natuurlijk de vele reservaten. Allemaal aanraders?
Zoals jullie horen, ik ben in Zuid Amerika nog erg onervaren en wil heel graag jullie enthousiaste verhalen horen!

Heb dit bericht trouwens ook in Peru en Bolivia geplaatst, maar dan met gerichte vragen over dat land. Dus de helft is copy paste geweest :wink:

Groetjes Kristel