Tips gevraagd

Ik heb me gehele reis voor mezelf, me vriend en me dan 5 maanden oude dochtertje nu hellemaal uitgestippeld.

(niks ligt vast boek 2 dagen van te voren via gsm of online de kamer)
Bangkok 2 dagen
Phuket (vlieg ik heen) kata beach 4 dagen
Phang nga 1 dag
Surat thani waar ik boot pak naar ko phangan 5 dagen
Ko tao ??? evt als ik tijd over heb

Ik moet echter nu opzoek naar slaapplekjes mijn voorkeur gaat uit naar huisje/bungalowtje zodat ik als kleine slaapt lekker voor me huisje kan zitten ipv op saaie hotelkamer.
Ik zoek ongeveer rond de 30 euro p/n
Iemand tips.

groetjes marjan

Hallo Marjan,

Wat een fijne vooruitzichten!
Welke periode reizen jullie?
In Bangkok heb ik over Rambuttri Village veel goeie dingen gelezen, en er is een zwembadje bij wat ook leuk is na een dagje in de hitte.
In Phuket is misschien Orchidacea Resort een optie? Of Karon Hillside Hotel maar dit ligt wel nabij het Karon strand.

Veel plezier!

Hee Marjan,

Het is zeker niet bedoeld om je bang te maken, maar er is rond Surat Thani een difterie-epidemie uitgebroken.
Dit heeft voor volwassenen of kinderen van 2plus geen enkele consequentie, want in NL is iedereen daar tegen ingeent.

Voor jouw kind kan het gevaarlijk zijn, omdat misschien de noodzakelijke inentingen nog niet hebben plaatsgehad.
Overleg met je arts over het toedienen van noodzakelijke inentingen, wellicht is dat al gebeurd (DKTP) rond die tijd ?

Hans.

Dank je Nanabe in vond hotel bangkok erg goede tip en heb deze ook geboekt. Over Phuket ben ik er zelf nog niet uit. Wil graag naar ko phi phi en hoorde dat ik naast phuket ook de optie krabi in overweging kan nemen.
Hoor dat krabi ook leuker is en voor mij maakt het niet uit of ik naar phuket of krabi vlieg. Wat raden jullie me aan. Welke plaats heeft er meer te bieden mbt mooie stranden, gemiddelde drukte en bezienswaardigheden in de nabije omgeving en heeft een goede verbinding met ko phi phi.
groetjes

Hallo Marjan

In Phuket hebben we na lang zoeken gekozen voor het Surin Sweet hotel. Betaalbaar, niet te grootschalig, zwembad en vlakbij het strand. Ik vind persoonlijk de hotels in de regio van Phuket vrij prijzig als je het vergelijkt met de rest van Thailand.
Krabi lijkt me ook fijn, en over Ao Nang en Railey heb ik veel goede dingen gelezen.
Wij hebben ook overwogen om op Phi Phi te overnachten maar ook daar vond ik het vrij duur.
Koh Lanta is dan misschien een betere optie? Als je de tijd hebt natuurlijk.
Wij vliegen na 6 nachten terug vanuit Phuket naar Belgiƫ, voor Koh Lanta was te weinig tijd.
Wanneer gaan jullie?
Veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes

Wij vliegen 16jan vanuit amsterdam naar bangkok en blijven in totaal 3 weken in thailand.

Nou spijtig dat je niet overweegt om Chiangmai te bezoeken,Stippi !
Er zijn talloze mogelijkheden om van een verblijf in Chiang Mai te genieten.
Wandelingen door mooie berggebieden, bezoeken aan bergstammen, olifanten centra, tempels en culturele shows (Thaise dansen) en vele mogelijkheden voor winkelen en dineren om nog niet te spreken van de mooie watervallen die je in alle pracht kan bewonderen in het Doi Inthanon gebergte !
Het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot november.
Enkele adembenemende watervallen die je kan bezoeken in het Doi Inthanongebergte![video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube
[video=youtube_share;g03Jmwzl_WU]THAILAND: Mae Sa Waterfall (Namtok Mae Sa) Waterfall - YouTube

Dit is de tweede keer dat ik thailand bezoek. Heb vorige keer bangkok, chiang mai, chiang rail, laos, dorpje bij pattaya en ko chang aangedaan. Ik ben het zeker met u eens dat chiang mai een prachtige regio is maar wil ditmaal juist de andere kant van thailand bekijken. Heb privebericht ontvangen van forumlezer en dit heeft me laten besluiten om phuket over te slaan en niet van bangkok naar phuket maar juist naar krabi te vliegen en van daaruit naar phi phi en eventueel ko lanta te gaan. In krabi heb ik nu heel leuk huisje geboekt met kichionette waar we 3 dagen ff tot rust gaan komen na het drukke bangkok om vervolgen drukte op phiphi op te zoeken.
groetjes

Hoi Stippi,ben je ook van plan om tijdens je verblijf in Bangkok het Damnoen Saduak Floating Market in Ratchaburi Province te bezoeken alsook de rose garden?

nog geen planning weet wel dat de floating market enorm (misschien iets te) toeristisch is en daarom twijfel ik nog. heb vorige keer wel al de bekendste bangkok tempels bezocht en het paleis. Weet wel dat ik naar de zondagmarkt wil en rest van planning staat open.

net ff info rose garden gezocht en had er niet eerder van gehoord maar hou deze zeker in gedachten. al ligt het wel stukje buiten bangkok. ook heb ik gehoord over een prachtige houten tempel die richting pattaya ligt wat me erg mooi lijkt. weet alleen niet of dit niet iets te ver is vanuit bangkok voor een dagtocht

Damnoen Saduak is idd niet meer heel erg authentiek en heel toeristisch. Alternatief is de meer authentiekere floating market van Amphawa op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond. Stuk minder toeristisch dan Damnoen Saduak.