Mijn naam is Dion ben 33 jaar en heb altijd de interesse gehad voor ooit een wereld ries te maken.
Aangezien ik sinds anderhalf jaar een relatie van 9 jaar achter de rug heb waarin dit anders nooit zou zijn gaan gebeuren is het plan nu eindelijk daar.
Mijn plan is het ook om in 2010 een wereldreis te maken ben alleen nog niet helemaal zeker van wanneer precies zoals het er nu uitziet word het rond april of mei.
Ben nu net bezig om voor mijzelf een reisplan met daar bijhorende kosten plaatje te maken.
Graag zou ik willen beginnen in N-Z Amerika dan naar- Nieuw zeeland &/of Australië en dan Asië
Heb van nog van geen al n ervaring. ben wel s op vakantie geweest maar voor een jaar weg
s toch heel wat anders…hahaha.
Misschien dat ik wat wil gaan werken om zodoende de kost prijs wat in te dammen.
Alle informatie/Tips zouden tot betrekking van tickets-visiums-kosten-werken-andere nuttige reis tips- Must have seens-ect zijn van harte welkom zijn.
je zou eens kunnen beginnen met zoeken op de pagina’s van www.joho.nl, wereldreis.goedbegin.nl, wereldreis.startkabel.nl.
Daarnaast kun je via google je zoektermen intypen en de resultaten die dat oplevert gaan lezen.
Je voorbereiding en inlezen zullen veel tijd kosten en zeer leerzaam zijn. Daarnaast kun je veel info vinden op fora zoals deze. Probeer je vragen wel wat gerichter te maken. Dan krijg je de voor jou van belang zijnde info.
Ikzelf heb de hele wereld bereisd. Als ik jou was en onervaren zou ik niet in zuid-Amerika beginnen. Ik weet niet hoe goed je spaans is maar je moet hier absoluut een beetje spaans kunnen. Een onervaren reiziger is een makkelijke prooi voor dieven. Australie is een goede plek om te beginnen, hier is alles nog vrij modern en goed geregeld voor backpackers. Ook werken is hier goed te doen. Misschien kun je eens informeren bij travel active, zij regelen werkvisums en zo.
Daarna azie want hier is alles goedkoop en nog redelijk veilig, hier kun je met engels op de meeste plaatsen wel terecht. Ik weet niet wat je precies van plan bent en op welke manier je wilt reizen maar als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.