Ik ben 33 jaar en een groentje op het gebied van wereldreizen (in mijn eentje). Ik heb zo ongeveer heel Europa gezien en ben al drie keer in Amerika geweest. Dit echter altijd erg luxe en in gezelschap van anderen en met behulp van een reisorganisatie. Een jaar geleden is mijn echtgenoot overleden en ik wil de droom van een wereldreis, die wij samen zouden gaan maken, nu alleen gaan voortzetten. Tot nu toe was/is dit bij een droom gebleven en hadden we nog niets concreet uitgewerkt op papier. Ik weet nu even niet waar ik moet gaan beginnen. Ik wil zeker Afrika, Australie en Nieuw-Zeeland gaan bezoeken. Lid worden van dit forum was mijn eerste stap. Wie kan mij helpen met advies, adressen etc. Ik heb al wel rondgekeken op het forum en vind veel waardevolle informatie, maar wellicht wil iemand op deze mail reageren en wat dingen op een rijtje zetten waarmee ik aan de slag kan gaan.
Alvast bedankt!:wereld:
Hallo,
Wat je denk ik als eerste moet doen voor je zelf is een lijst maken welke landen je wil aandoen en eventueel welke plaatsen in die landen. Hoe lang wil je op reis gaan. Wanneer natuurlijk neem ik ontslag of blijf ik in dienst en neem sabbatical. Heb ik een huis ga ik het verkopen.
Allerlei praktische dingen om mee te beginnen.
Ohja hoe ga ik het doe met de post die nog komt neem ik een zaakwaarnemer.
www.aroundtheglobe.nl heeft veel info.
Ik ben zelf 2.5 jaar op reis en heb niets meer in NL mijn weblog staat hier onder.
Verder kijken wat je met een ticket wil doen wil je een enkeltje gaan kopen en gaan met die banaan of een Round The World ticket.
Ik weet niet of je hier al wat mee kunt nog meer vragen kom maar op zou ik zeggen.
het hangt er wat van af hoe je het liefst info tot je neemt-en hoever je daar in wil gaan-maar er is al jaren+jaren een leuk niet al te dik boekje-genaamd handboek Wereldreiziger (wordt steeds bijgewerkt)-dat eigenlijk op vrijwel alle beginnersvragen antwd. geeft. Elke reisboekenwinkel heeft dat.
Omdat lange lijsten met landen (bvb in Afrika) vaak amper wat zegt-make up your mind wat voor soort reis/dingen je wilt zien. En welk minimum aan comfort je denkt aan te kunnen (dat kan bvb in Afrika nog wel eens problematies worden).
Als tussenstap-is dit eigenlijk wel wat voor me?-verbrand niet al je schepen meteen. Boek een flexibel retour naar BKK/Thailand (de allerbekendste bekpek-beginners stop)-kijk wat rond, doe de omringende landen-alles zonder enige inspanning zelfs voor totaal niets gewende luxediertjes easy te doen. Wil je meer basic-ga dan verder naar Indonesia (ook jungle zat)-wil je meer luxe/westers-dan naar OZ/NZ. Je hoeft dan behalve wat slim tickets boeken en wat visa regelen eigenlijk niks anders te doen als een reisgids kopen en in het diepe te srpingen.
bevalt het-OK-ga verder-valt het toch tegen (zoals elke dag rijst)-ga je terug. En bezin je of bvb USA/CA etc niet meer geschikt dan zijn.
Hallo Moira en bkkflyer,
Alvast bedankt voor de tips. cheerIk ben vandaag al op zoek gegaan naar het beschreven boek. Deze nog niet gevonden, maar hij kon wel besteld worden. Wat jullie adviseren kan ik allemaal goed in komen. Snap dat het hier niet gaat om het kopen van een paar schoenen. Ik ga in ieder geval met jullie tips aan de slag en als ik vragen heb, dan zal ik ze zeker stellen.