Waar te beginnen?

Hallo,

Ik ben van plan om in juli 2010 een wereldreis te gaan maken. :wereld:
De continenten die ik ga doen is Zuid Amerika, Oceanië, azie.

Alleen weet ik niet waar te beginnen… Zijn er mensen met nuttige tips en/of ervaringen met het plannen van zo’n reis.

gr,

Raymond

Ik ben een jaar wezen reizen. Vooral het belangrijkste is, welke landen wil je aandoen. Welke visums heb je nodig? Heb je nog vaccinaties nodig? En hoe luxe wil je leven? Maak een berekening van de kosten en koop de nodige spullen.
And last but not least koop een lonely planet van het eerste land waar je naar toe gaat. En gewoon gaan. In het begin lijkt het eng, maar het valt allemaal erg mee.

Je zou ook kunnen kijken naar de weersomstandigheden op het moment dat je ergens wilt zijn, met andere woorden als je van warmte houd, ga dan niet in de winter naar Ijsland, maar start in Australie…

Bedenk overigens wel dat elk seizoen zijn charmes, voor- en nadelen heeft…

Probeer een logische route te bedenken, ik sluit me aan bij de opmerkingen van jdeheij en vooral: er zijn duizend redenen te bedenken om iets NIET te doen, maar houd je vast aan die ene reden om het WEL te doen. Welke dat is weet je zelf. Mijn advies: gewoon er voor gaan.

http://www.fraco.nl

Gewoon een ticket boeken en eventueel je visa regelen en gaan. De eerste paar nachten kun je eventueel een hotelletje boeken. Ook moet je extra pinpassen meenemen als je langer gaat, er gaan er altijd een paar kapot. Ik ben nagenoeg overal geweest waar jij heen wil dus als je nog vragen hebt of een route wil plannen dan laat het maar weten.