Tips gevraagd voor overnachtingen

Wij vliegen op Halifax en willen daar of in de omgeving onze eerste nacht doorbrengen. Nu viel het mij op dat er heel veel hotels zijn waar je kunt reserveren maar er zit vaak geen ontbijt bij. Is dit normaal?
Vanuit Nova Scotia reizen we naar Toronto. Was is wijsheid voor onderweg? Naar een bed & breakfast? Een hotel?

Kortom: Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie ervaringen en tips.

Veel hotel-tarieven worden inderdaad weergegeven zonder ontbijt.
Ik zou zeker kiezen voor B&B’s. Veelal goedkoper dan hotels, bijna altijd comfortabeler en gezelliger dan de meeste hotels. Een B&B-ontbijt houdt je bovendien meestal tot diep in de middag overeind en zijn in ieder geval veel uitgebreider dan de standaard hotel-ontbijtjes. De uitbater/uitbaatster heeft ook vaak prima tips voor lokale activiteiten/attracties.
Adressen voor alle provincies vindt je o.a. hier:

www.bbcanada.com

www.canadianbandbguide.ca

www.bbexpo.com

Bedankt voor je reactie! Ik had zelf ook het idee dat een B&B een beter idee zou zijn alleen zijn sommige net zo duur als een hotel. We zullen dus even goed moeten zoeken.

De Motels en meestal ook de hotels zijn inderdaad zonder ontbijt. Vaak is er naast het motel een restaurantje waar je eventueel kunt eten. Kan ook een Mac zijn of een Jim Hortens (gezonder).

Wij ontbijten altijd onderweg; in Canada kun je werkelijk overal in vaak kleine restaurantjes voor een voor onze Nederlandse begrippen zeer lage prijs 's ochtends een stevig ontbijt krijgen met (onbeperkt) koffie, hashbrows, toast, jam, (scrambeld) eggs met bacon, etc. Is gezellig met lokale Canadezen. Je kunt er dan tegen tot aan de avond en lunch is doorgaans niet nodig.

Bedankt voor de tip! Ik heb al vaker gelezen dat een ontbijt een goed bodem legt en als ze inderdaad vaak naast een hotel zijn dan is het geen probleem.

Als je een kamer boekt in een Comfort Inn dan is er 's ochtends een gratis ontbijt. Stel je er niet teveel van voor maar je kunt in ieder geval brood, toast, wafels, yoghurt, muesli, koffie/thee en vaak ook vers fruit krijgen.
Dat is in ieder geval onze ervaring met deze keten.

We houden ook deze tip in gedachten. Bedankt!

Zou zonder meer B&B kiezen super gezellig zo bij de “mensen”
en de keuze is vaak groot vooral via http://www.bbcanada.com/

gr Henk