Overnachten duur?

Wij willen in juni met zijn tweeën naar het westen van Canada. Nu heb ik al op diverse sites gekeken wat een overnachting (pension/B&B) voor twee personen kost en ben hier behoorlijk van geschrokken. In Banff bijvoorbeeld kan ik vrijwel niets onder de €100 vinden (2 personen met ontbijt).

Klopt het dat ik gemiddeld €100 per overnachting voor ons tweeën moet rekenen of zijn er ook goedkopere mogelijkheden (wel een privé kamer)?

Een optie is het zoeken naar hostels ( mocht je daar geen bezwaren tegen hebben ). Hostels hebben ook een prive kamer, maar zelfs deze kamers zitten rond de 40-45 canadese dollars per nacht.

Er zijn heel wat sites te vinden op het internet met reviews van hostels. ( veiligheid, hygiene etc )

Alles kan duur zijn. Er zijn ook veel goedkopere alternatieven. Zoals in Vancouver! Ik zit momenteel in de Grant trunk hostel, je hebt daar een singel room voor 24 dollar. Een shared room kost daar 15 dollar per nacht. Het is dr geen luxe, maar ik zit er perfect, ik heb het hier goed naar mijn zin!
Er zal toch wel iets goedkoops in Banff te vinden zijn?
ik wil ook naar banff, maar ik heb geen zin om veel geld te spenderen om te overnachten.
gr rik

Hoi, wij zijn er afgelopen zomer geweest. Het kan goedkoper bij B&B en inderdaad in hostels. Als je in HI hostels slaapt heb je vaak ook private rooms, bij elke Tourist Info kun je een boek meekrijgen met daarin slaapplaatsen per stad zodat je daarin ook motels en B&B’s kan zoeken die goedkoper zijn. In jasper en Banff is het wel echt duur. Wij hebben in Jasper bij Villa Kontos geslapen, griekse B&B en in Banff bij Rusty, ook b&B. Die hebben we allebei vantevoren gereserveerd omdat dat een van de weinigen goedkope plekken was, de rest kan echt gewoon op t moment dat je daaraan komt. tis zo makkelijk in canada,
veel plezier! groetjes Sonja

http://www.hostelworld.com/ voor goedkope overnachtingen over de hele wereld.

Succes!

Misschien zijn motels ook een optie? Heb er zelf in ieder geval al twee in m’n route zitten die ca. $55 per nacht zijn voor 'n ruimte 2-persoonskamer (gevonden via hellobc.com).