3 weken Canada in juli. Welk budget??

Hallo,

Deze zomer willen mijn vriendin en ik graag 3 weken rondreizen in Canada.
Waarschijnlijk gaat het west Canada worden (alhoewel oost ook nog niet helemaal uitgesloten is).
We hebben een fly-drive gevonden voor 3 weken (dus vlucht en autohuur). Nu vroeg ik me af hoeveel euro we per dag ongeveer moeten rekenen voor overnachtingen (hoeft niet luxe) en eten. Gaan we het redden met 150 euro voor 2 personen per dag?!?!

En als we de rondreis in west gaan doen, wat raden jullie dan aan? En is dit te doen in 3 weken?
Optie 1: Vliegen naar Calgary, dan via de rocky mountains naar Vancouver Island en vanaf Vancouver terugvliegen.
Of optie 2: Vliegen naar Vancouver, naar Vancouver Island en dan nog een rondreis door de rocky mountains en terug vliegen vanaf Vancouver.

Alvast bedankt!

Groet,
Marlous

Hey Marloes,

150 euro per dag moet geen probleem zijn. Zelfs in het hoogseizoen vind je wel een motel of B&B voor om en nabij de $ CAD 80/120. Probeer wel de bekende (en dus duurdere) plaatsen als Banff, Jasper, Whistler te vermijden voor je overnachting, want daar ben je vaak het dubbele kwijt.
Ik zou zoveel mogelijk kiezen voor B&B’s. In de regel goedkoper dan hotels, toch wat luxer en gezelliger. Bovendien hebben de eigenaren vaak heel goede tips over de omgeving en meestal kan je met het ontbijt tot diep in de middag vooruit. Sla de bekende fast-foodketens zoveel mogelijk over(hoewel de donuts bij Tim Horton niet zijn te versmaden) en bezoek in plaats de vele lokale diners en bakeries. Zorg dat je snel een klantenkaart bemachtigt bij Safeway(supermarkt). Behalve goedkopere boodschappen levert het je ook korting op bij hun benzinepomp. Koop bij Walmart of Zeller’s een goedkope koelbox, gooi er een zak ijs in(bij motel of benzinepomp te krijgen) en je hebt de hele dag gekoelde drankjes en hapjes bij de hand.
Zo kom je een heel eind met 150 euro.

O ja, ik zou kiezen voor optie 1.

Hoi Marlous,

met € 150,- kan je inderdaad redden met zijn tweeën. Wij zijn met zijn tweeën ongeveer € 200,- per dag kwijt (± $ 300,-) en we letten niet zo op de prijs veel excursie, soms dubbel, dus je prijsstelling is wel juist. Om nog te bezuinigen zou je ook kunnen overnachten in hostels, zeg maar een soort jeugdherberg, maar persoonlijk ga ik voor B&B.
Wat de route betreft: ga voor jezelf na wat je het belangrijkste vind de Rocky’s of Vancouver Island en neem het belangrijkste eerst. Het voornaamste heb je dan gezien en kan je niet in tijdnood om iets te schrappen wat je het belangrijkste vind. Normaal gesproken dus route 1.

Veel plezier Cor

Ik wil zowiezo optie 1 aanraden net zoals mijn voorgangers.

Daarnaast wil ik zoals Esveld(Cor) al oppert en waarin ik toch graag iets verder wil gaan en een korte een pleidooi wil geven voor hostels, ipv hotels en B&B.

Hotels en B&B’s bieden zeker wel stukken meer luxe, maar een hostel bied je toch wel veel meer mogelijkheden om contacten te leggen met andere reizigers die je vaak goede inside tips kunnen geven over bepaalde plekken. Daarnaast is het altijd leuk om andere reizigers te ontmoeten en ervaringen of andere verhalen uit te delen. Daarnaast zijn hostels (ook 2persoons kamers) natuurlijk stukken goedkoper. Dus qua dat betreft is het een beetje luxe vs sociaal gebeuren.

Even iets harder gezegt (en puur mijn persoonlijke mening): Ik vertrek binnenkort naar Canada, en stel: ik had 10X zoveel geld gehad als nu, dan zou ik nog steeds overnachten in hostels. Puur en alleen vanwege de unieke sfeer.

En met €150 moet je, volgens mij wel makkelijk rond kunnen komen. Houd er alleen rekening mee dat je niet alle luxe kunt verwachten, want stiekem is het best een duur land.