Hoi, onze reis naar Canada is zo goed als geboekt (20 dagen West-Canada met camper vanaf 23 sept). We zijn alleen benieuwd wat we er ongeveer aan kosten moeten bijrekenen aan overnachtingen op campgrounds? Als we zo’n 40 euro per nacht rekenen, zitten we dan krap of ruim?
En veranderen deze overnachtingsprijzen ook mee in het hoog- en laagseizoen? Is het met een vertrek augustus bijvoorbeeld duurder overnachten?
€ 40 per nacht gaat je niet lukken lol… Gemiddeld CAD$ 15-25 per nacht. Hangt er ook vanaf of je op een PP campground staat (varieert van CAD$ 12,50 - 17,50) of op een particuliere campground (deze zijn doorgaans duurder maar geven je de mogelijkheid om te douchen en je was te doen).
Voorzover mijn ervaringen: geen verschil in hoog/laagseizoen; wel verschil in poplaire/touristische plekken vs minder bekende gebieden. Campgrounds in Banff & Jasper bijv. zijn prijzig, druk & grootschalig (in vgl tot de minder bekende gebieden).
Al een idee over jullie route?
Oeps, zag nu pas dat jullie laat in het seizoen gaan. Hou er rekening mee dat een aantal campgrounds dan gesloten zijn. “wild” camperen is toegestaan als je geen campground voor de nacht kan vinden overigens…kosten: CAD$ 0,00 
Ah bedankt, dat is goed om te weten! :hihi: Die €40,- per nacht werd ons door een reisorganisatie aangegeven. We gaan inderdaad laat in het seizoen, waarschijnlijk 23 sept - 12 okt…is het dan al erg koud…? :frown:
De route weten we ook zo ongeveer; we vliegen in ieder geval naar Calgary. Van daar gaan we dus eerst naar Banff en Jasper, dan richting Wells Grey, richting Vancouver Island misschien, Vancouver en weer terug naar Calgary. Dit zijn de grote lijnen nog hoor, de route moeten we nog even goed bekijken. Maar het zal zo ongeveer dit rondje zijn. Het wordt nu even puzzelen waar we het voordeligst uit zijn, bij welke organisatie we de meeste km’s hebben en waar het afkopen van het eigen risico het voordeligst is, etc…
Nee, lol, "koud’ zou ik het niet willen noemen, eerder frisjes :nod: (kans op lichte nachtvorst) maar dat hangt ook af waar je bent (in de bergen of niet).
Leuke route echter, persoonlijk zou ik VI laten voor wat het is. Niet omdat het niet de moeite waard is maar meer gelet op het aantal kms dat je dan moet rijden. Vergis je niet in de uitgestrektheid van dit land (VI alleen is al groter dan Engeland om maar iets te noemen). Het dwars oversteken van BC kostte mij destijds 2 dagen van 10 uur rijden. Het tempo op de weg ligt hier lager dan dat we in Europa gewend zijn, risico van wisselende weersomstandigheden en onderweg is er vaak veel te zien. Rondom de Rockies zijn nog meer NP’s die de moeite waard zijn om te bezoeken (Revelstoke & Yoho om er twee te noemen).
Met de drukte zal het wel meevallen in jullie geval en de prijzen van de campgrounds zullen wat hoger uitvallen dan wat ik eerder noemde (rondom Banff & Jasper).
Hoe dan ook, veel plezier gewenst met de voorbereidingen en natuurlijk de trip zelf. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes uit, een veel te warm (30ºC), Whitehorse :dag:
Nou, we zijn inmiddels terug en het was in één woord geweldig! Wat een supermooi land!! We hebben inderdaad Revelstoke en Yoho ook nog bezocht, en Glacier Park. De NP’s waren toch wel echt het hoogtepunt van de hele reis. Ook naar Vancouver gereden en vanuit daar een walvistripje gedaan vanaf Granville Island, 3 walvissen gezien. Ook nog 2 beren gezien (vanuit de camper) en gewoon vooral genoten. De kosten van de campings vielen inderdaad mee, omdat we in het laagseizoen gingen waren veel campings ‘self-registered’ en daardoor goedkoper dan in het hoogseizoen. VI hebben we inderdaad maar gelaten voor wat het was, dat werd te veel van het goede. Achteraf gezien hadden we misschien beter Vancouver met VI kunnen combineren in een volgende reis Canada. Denk namelijk dat we nog wel een keertje terug gaan!