Ik had 3 dagen ter beschikking voor Kaokoland. Maar wegens motorpech werd dit gereduceerd tot minder dan 1 dag.
We hebben toen enkel de 3 hoofdwegen bij Opuwo eens op en af gereden omdat daar veel Himba dorpjes naast liggen. Maar ze zijn zo commercieel ingesteld dat het moeilijk was om gewoon even een foto te maken. Ondanks het feit dat we op aanraden van onze campinguitbater levensmiddelen, snoep en tabac bijhadden, vroegen ze daar bovenop nog een hoop geld.
Naderhand wel spijt gehad dat ik de diensten van een ‘gids’ heb genegeerd. Deze stond op de parking van een winkel en leek me ook eerder op mijn geld uit.
Aangezien we geen volledige dag hadden, hebben we verder niets meer ondernomen en hebben we deze streek als minst leuke op ons lijstje genoteerd.
Hopelijk zal dat bij jou niet zo lopen en kan je, dankzij nuttige tips en voorbereiding, deze streek als een highlight ervaren.
Ha Kohraya,
Jammer als je zo’n domperervaring meemaakt. Vooralsnog beschouw ik Kaokoland als een van de hoogtepunten van het land en vermoed/hoop ik dat het het dichtst in de buurt komt van echte vrijheid en puurheid.
Met de informatie uit diverse reisgidsen en tips van mensen hier op dit soort fora moet 't voor ons helemaal gaan lukken met de voorbereiding. “Grappig” wat je zegt over die gids; ik lees van meer mensen dat er soms iemand op je afkomt waarvan je de indruk hebt dat je opgelicht gaat worden, terwijl je achteraf spijt hebt dat je geen gebruik hebt gemaakt van de diensten.
Moet motorpech je overigens 2 dagen kosten (slechte verhuurmaatschappij?)?
Met motorpech bedoelde ik: dieselfilter verstopt, lekke band, airco systeem stuk, en een (speciale) zekering stuk die nergens te vinden was. Uiteindelijk ben ik op die 2 dagen op 6 plaatsen geweest eer alles in orde was. Die zekering heb ik uiteindelijk zelf gemaakt door een andere te kopen en die aan te passen. Mc Gyver style.
't Lag dus niet aan de service van de maatschappij. Dieselfilter werd geregeld met een erkende garage en de airco heb ik moeten voorschieten, maar kreeg ik netjes terug betaald.
hallo.
Ik heb een weinig geld voor vakantie . toevallig werkt mijn vriend in angola . we willen graag elkaar zien en willen voor 10 dagen in namibie blijven. ik wil graag weten welke vliegmaatschappijen ( betrouwbaar) zijn goedkoopste vliegticket die wil ik kopen. en welke hostel/hotel is goedkoopste? Liever totaal tot 1500,-
dank u. dames en heren.
Hallo Namibie gangers,
ook wij hebben een zuid afrika/ namibie trip gemaakt in okt/nov.
Dit is natuurlijk een prachtige tijd om daar te zijn ivm met walvissen en het prachtige weer. De allerbeste tip die ik mensen kan geven die naar Namibie gaan is ZORG VOOR EEN EXTRA RESERVEBAND! Wij, en nog meer mensen met ons, hadden zoals bij ons gebruikelijk 1 reserveband bij de huurauto. Toen we in de middle of nowwhere een klapband kregen, reden dus na omwisseling zonder reserveband. En als je dan de wetenschap hebt dat je de komende 200 km met een beetje pech niemand tegenkomt, dan is dat een benauwd gevoel. We hebben vervolgens 2 dagen op een band moeten wachten in Keetmanshoop. Niet echt vervelend, we hadden een goede stek daar, maar het gooit toch roet in je reisplannen. Zelf hadden we veel meer met het noorden en midden van Namibie. Het zuiden vonden wij niet echt aantrekkelijk. Willen jullie meer info, over plaatsen en acco’s die wij bezocht hebben dan kunnen je me altijd mailen.
>>>
Standaard moet je 4x4 huurauto in Namibië & Botswana beschikken over twee reservewielen. Laat je niets anders vertellen!
Gr. Hans
www.onlinesafariadvies.nl
Hoi hoi,
Ik heb zo’n beetje het hele forum gelezen en moet zeggen dat ik me een beetje zorgen maak of onze plannen wel haalbaar zijn :frown:. We hebben vanaf 26 feb een dikke 3 weken vakantie en we wilden naar Namibie gaan. Normaal gezien backpacken we en boeken we bijna niets vooraf (meestal eerste nacht slaapplek). We nemen reisgidsen mee en een globale route.
Is zo weinig voorbereiding wel mogelijk voor Namibie? En ik lees veel over vooraf moeten reserveren, is dat ook zo in onze periode? We zouden wel een camper / auto willen huren.
groetjes!!! :zon02:
Kim
Als je een camper huurt kun je op veel meer plekken terecht. Het zijn de plaatsen rond de sousousvlei en de wat afgelegen oorden die wij moesten bespreken. Als je zo’n gratis where to stay meeneemt bij een info,vind je acco mogelijkheden genoeg. Even bellen en je weet waar je aan toe bent. Wel kregen wij regelmatig te horen, wij zijn vol maar kom maar. In de gevallen dat wij dat meemaakten, kregen we aangekomen ook nog een aardige korting. Zal wel ongeboekt in het tasje verdwijnen. Ik wens je heel veel plezier, wij gaan hem ook zeker nog eens doen!
gea