Tips gevraagd voor 2 overnachtingen Rockey Mountains

Beste Mede-reizigers!

Mijn trip van drie weken in het zuid-westen van Amerika is bijna helemaal uitgestippeld. Wel ben ik nog op zoek naar twee geschikte overnachtingen in Rockey Mountains National Park. Het is de bedoeling dat het twee verschillende overnachtingen met de camper worden. Ik zit te denken aan een overnachting aan de west kant van het park en de tweede overnachting aan de oostkant van het park (dit ivm de doorreis naar Denver).

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een leuke tip?

Groetjes!

Hi
Waar kom je vandaan op weg naar RMNP? En welke tijd van het jaar?

Beste Yeehaw,

Het is de bedoeling dat we rond eind augustus daar zijn (22/23 augustus), we vliegen namelijk op de 26ste terug vanuit Denver.
We komen uit de richting van silverthorne/Gunnison.

Mooie route. Vooral tussen Gunnison en Salida maar later ook naar Buena Vista. Ook bij Lake Dillon is het prachtig. Je kan best van Gunnison naar Grand Lake maar het neemt het meest van de dag. Dan de volgende dag over TRR naar Estes Park. Op weg naar Denver kan je Peak to Peak hw nemen en dan even stoppen in Nederland; Kan je niet helpen aan campgrounds helaas.
Yeehaw

Een mooie campgrounds ten westen van RMNP Stillwater state park campground. Prachtig 360 graden uitzicht over Grand Lake.
Aan de oostkant van RMNP kun je in het park gaan staan op Morain park campground. Vlakbij de campground is een stop van de shuttle bus. Dan kun je de camper laten staan en met de shuttle bus bijvoorbeeld naar Bear lake.
De plek die wij vorig jaar hadden was prachtig, mooi uitzicht, Elks die gewoon langs wandelen.

Beste Marenko!

Bedankt voor de reactie. Ik heb even naar Moraine park gekeken en dat ziet er goed uit! Ik ga daar een plek reserveren voor de camper. Weet jij toevallig nog waar je ongeveer stond? Bij de reservering kun je een plek aangeven namelijk. Dit is de plattegrond van de camping:

Alvast super bedankt!

Groetjes,

Nienke

Wij stonden volgens mij op plek 229. De plekken daar aan de overkant 232, 234 en verder liggen nog mooier. 228 en lager liggen net weer tussen de bomen dus zonder uitzicht.
Heb je de foto’s bekeken op onze website?

De lege plek hier aan de overkant is plek 230.

Wat een snelle reactie, bedankt!
Ik heb inderdaad de site bekeken en de fotos en de beschrijvingen gelezen. Een erg leuke en uitgebreidde site, leuk om te lezen!

Moraine campingground wordt het dus zeker.
Ik ben ook fan van Stillwater campingground (mede dankzij jullie beschrijving en foto’s), maar er is nog een discussie gaande. We zitten te twijfelen of we rond Stillwater moeten gaan staan voor een dag, of dat we niet beter door kunnen rijden, dus naar iets boven grand lake.

Onze planning was om die dag op Timber Creek campground te gaan staan. Maar daar was het zo kaal, dat we besloten om door te rijden naar Stillwater.

In principe heb je genoeg tijd om van Stillwater naar Moraine park te rijden. Wij hebben overal gestopt, en rond gekeken die dag langs de trail ridge road.
Wel zijn we 's ochtends heel vroeg gaan rijden, maar dat was omdat we erg graag Elks wilden zien, en die hebben we dan ook gezien.