Over een week vertrekken wij voor de derde keer naar Amerika. Deze keer maken wij een Reis van San Francisco naar Denver en wederom met de camper. Voor ons is met de camper door Amerika de ideale vakantie en we hebben er dan ook weer veel zin in.
Ik ga ook weer proberen om een weblog bij te houden, al zullen daar, wegens gebrek aan internet, niet iedere dag updates op verschijnen.
Ook zal ik proberen hier af en toe een update-je te plaatsen.
Misschien kun je ons nog helpen. Op 2 en 3 oktober hebben we nu een reservering staan in Rocky Mountain np. Dit is straks geheel afhankelijk van het weer. Als het weer mooi blijft blijven we daar misschien nog wel langer. Maar gaat het al sneeuwen dan moeten we voor die laatste 4/5 dagen iets anders verzinnen. Op 6 oktober willen we overnachten op Cherry Creek state park want op 7 oktober moeten we de camper inleveren en vliegen we weer naar huis. Heb jij nog tips voor ons tussen zeg:Grand Junction en Denver wanneer we rocky mountain np wegens sneeuwval moeten laten schieten. Of tips rondom Denver voor 4 en 5 oktober?
Denver downtown hebben we vorig jaar al gedaan, en is nu geen goed idee omdat we met de camper zijn.
Ik weet niet waar die campground is maar mocht RMNP op een of andere manier niet te bereiken zijn dan kan je Colorado NM bezoeken, us50 naar Montrose rijden, dan naar Black Canyon of the Gunnison (south rim) via Gunnison naar Salida (Monarch pass), naar Royal Gorge (beetje een TT imo) naar Manitou Springs en naar Colorado Springs voor Garden of the Gods en Pikes Peak (met de Coq). We hebben begin october wel eens sneeuw op Vail Pass en bij Lake Dillon gehad maar ook prachtig weer. Monarch pass is trouwens ook 11.000 ’ maar wel een gemakkelijke pass. De route tussen Montrose en Canon City is prachtig.
Ten oosten van Denver is prairie en , ook mooi maar minder spektakulair.
Yeehaw
ahum, Colorado National monument willen we dit jaar weer naar toe, en ook weer overnachten, maar zijn we vorig jaar ook geweest. We hadden daar toen zo’n prachtige plek. Black canyon, en manitou springs en omgeving zijn we vorig jaar ook geweest.
Canon city nog niet, dus die route hou ik in ieder geval in gedachten.
In rocky mountain np staan we op Moraine park, in het park. Dat zal waarschijnlijk nog wel bereikbaar zijn, maar als het erg koud is al dan denk ik niet dat we daar lang willen blijven. We zijn er vorig jaar trouwens ook al geweest maar hadden er toen maar 1 overnachting, en hadden toen best wel last van de hoogte, omdat we toen net 2 dagen in Amerika waren.