camperreis san Francisco-Chicago

Vanaf 27 september tot 18-10-2012 brengen wij een camper van san Francisco naar Chicago. Nu wordt ons aangeraden om de route via Los Angels te rijden en niet via de Nationale Parken, gezien de herfstperiode. Heeft iemand routesuggesties en aanbevolen campings voor onderweg ?

Het is nog vroeg genoeg om via de NP’s te rijden. Bv: San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Capitol reef-Moab (Canyonlands, Arches)-Denver-Omaha-Chicago. Het enige onzekere stukje zal door Colorado zijn richting Denver. Daar kan een vroege sneeuwbui vallen maar de wegen worden weer snel schoongemakkt. We hadden ook wel schitterend weer in october in Co.
Yeehaw

Hallo Allemaal,

Yeehaw,bedankt voor je snelle reactie. Ik neem de parken mee in de planning. De voorlopige planning is alsvolgt:

start San Francisco-Stockton-Yosemite NP-Sequoia NP-Barstow-Las Vegas-
Grand canyon NP-Albuquerque-Tucumcari-Amarillo-Oklahoma city-Springfield (missouri)-Springfield(Illinois)-Chicago.

Nu kan het zijn dat we een grote camper treffen, kan dat problemen geven op de route met name in de NP’s?

Voor routesuggesties hou ik me aanbevolen. Ik ben de enige bestuurder en wil het liefst niet teveel kilometers op een dag maken. Alle input is welkom.

groet,
John

Denk er aan dat je voor Yosemite een reservering nodig hebt. Ik zou zelf daarna niet naar Sequoia-Kings Canyon NP (Seki) gaan maar via Tioga pass naar us395 en dan door Death Valley NP naar Las Vegas. De route van Seki naar Bakersfield, Barstow en Las Vegas is saai en druk. Us395 is een fantastisch mooie weg en Death Valley wil je ook echt niet missen. Neem tenminste 1 overnachting tussen Yosemite en Death Valley bv in Mammoth Lakes of Bishop.
De route die je na Las Vegas wil volgen is min of meer de route langs R66. Er is nog heel wat over van R66 maar het neemt allemaal veel tijd als je je grondig in R66 wil verdiepen. De interstates zijn niet erg aantrekkelijk maar onderweg is genoeg te zien. je zou bv enkele dagen in Albuquerque en Santa Fe kunnen doorbrengen. En Grand Canyon NP is natuurlijk een must visit. Je kan na Las Vegas ook eerst naar Zion, Bryce en Page rijden en dan naar GC maar je tijd is natuurlijk beperkt. Je kan ook naar GC rijden en daarna naar Page, Monument Valley en Moab en dan I70 naar Denver en I80 naar Chicago.
Ten zuiden van Amarillo is Palo Duro Canyon SP. Leuk om te kamperen. Oklahoma City heeft het Cowboy Museum en de Memorial side. Ik zou dus 2 nachten voor OKC nemen. Tussen Amarillo en OKC zijn diverse R66 musea (McLean, Elk City, Clinton). Oklahoma heeft de langste stukken R66. Je komt ook nog (heel kort) door Kansas voor Missouri en Illinois.
Voor zover ik weet is het afleveren van de RV ten oosten van Chicago dus je moet ervoor zorgen dat je nog naar Chicago komt na de aflevering.
Yeehaw

Yeehaw bedankt, Ik heb de route aangepast.Totaal heb ik de camper 22 dagen
maar de laatste dag is inleveren dus kan ik niet veel kilometers meer maken.
Ik heb de camper van Moturis RV die zitten op de 4450 Darrell Road, Island Lake.
Chicago.

De voorlopige route is nu:
San Fransico-Stockton-Yosemite-Mammoth Lakes-Death Valley-Las Vegas-
Grand Canyon-Page- Monument Valley-Albuquerque/Santa Fe-Amerillo(Palo Duro Canyon)-Oklahoma city-Springfield Miss.-Springfield Ill-Chicago.
De totale route is nu 2962 miles.

Jij beschrijft ook nog een route via Denver wat heeft jouw voorkeur ?
Ik heb ergens gelezen, dat de verhuurders bezwaar hebben Death Valley.
Weet jij of de Tioga pas nog te berijden is in oktober ?

groet,
John

In de route via Denver kom je nog door Arches NP en Canyonlands NP bij Moab. Ook I70 door Co is heel mooi maar daarna moet je nog 1000 miles naar Chicago en spektaculair is dat stuk bepaald niet.
Tioga pass begin october zal voor 99% open zijn. Later in de maand hebben we hem wel tijdelijk gesloten gehad maar verleden jaar was hij zelfs tot in december nog open.
Ik weet dat sommige verhuurbedrijven het niet toestaan door DV te rijden in de zomer maar heb nog nooit gehoord dat dit ook voor oktober geldt.

Meestal is het na 15 september toegestaan om door Death valley te rijden met een camper, en anders in oktober zeker wel. Kijk/vraag het anders nog even na bij de verhuurder.

Wij gaan dit jaar voor de 4 de keer met een camper op pad. Misschien kun je nog wat tips uit onze verslagen halen!
Persoonlijk vind ik 3000 mile in 21 rijdagen best wel veel.
Wij huren vaak 25 dagen, en rijden dan niet meer dan 2500 miles. Ik zou toch ook proberen om daar wat rekening mee te houden. Zeker als je de enige bestuurder bent. En anders proberen af en toe een flinke rijdag in te lassen zodat je de volgende dag kunt blijven staan. Iedere dag verkassen met een camper vinden wij uiteindelijk toch wel erg vermoeiend.

Marenko dank voor je reactie. Het zijn inderdaad wel veel kilometers geworden.
De route is nog aan te passen (suggesties zijn welkom). Jullie hebben al mooie reizen in de VS gemaakt leuke website. Ik heb de eerste dag tussen San Fransico en Yosemite een stop gepland om de camper te leren kennen en te bevoorraden, maar misschien is die stop niet nodig en kan het in een dag ?
Is reservering van andere campings en NP’s op de route, behalve Yosemite, in oktober nog aan te bevelen of noodzakelijk ?

Wij plannen de eerste dag altijd maar weinig km. Ten eerste ben je nog al wat tijd kwijt bij het ophalen, en kun je vaak pas na 11.00 ophalen. Daarna ga je boodschappen doen. De eerste keer boodschappen doen in bijv. een Walmart, kost al snel 2 uur. En dan heb je vaak nog last van een jetlag en moet je weer voor de eerste keer het verkeer in. Verhuur locaties liggen over het algemeen niet in de meest rustige buurten dus je zit vaak direct in de drukte. Het is dan wel erg lekker als je niet ook direct een paar uur achter het stuur hoeft te zitten.
Als je zorgt dat je gewoon in de buurt van San Francisco een eerste campground zoekt kun je alles rustig aan doen, en op de campground je camper rustig inrichten en leren kennen.

In de parken is het vaak toch nog wel druk. Vorig jaar in September geweest en de eerste week van oktober. De campgrounds in de parken stonden over het algemeen toch wel vol. Als je flexibel wilt blijven kun je wel de gok nemen, er zijn over het algemeen nog wel andere campgrounds in de omgeving.
Waar je ook naar kunt kijken zijn state parks. Deze hebben vaak ook campgrounds met regelmatig ook nog een elektra aansluiting. De kosten voor deze plekken zijn laag, en de plekken zijn ruim en liggen in mooie gebieden.