Camperreis van Chicago naar Las Vegas

Wij (3 stel met 3 campers) gaan nieuwe campers van de fabriek naar Las vegas brengen.
We halen de campers op 4 mei op in Wakarusa (in de buurt bij Chicago) en moeten die 29 mei inleveren in Las Vegas.
Dit is voor ons allen de eerste keer dat we in de VS komen.
We hebben in 2010 en camper rondreis gemaakt in Canada.
Graag willen route suggesties hebben en welke dingen we absoluut moeten zien.
Alvast bedankt.
met vriendelijk groet,
H. Koekoek

Hi en welkom op het forum. Het zou wat gemakkelijker zijn advies te geven als we weten waar jullie voorkeuren liggen. Hebben jullie al een bezoek aan Chicago overwogen?
Jullie route kan voor een groot gedeelte langs R66 gaan www.historic66.com maar het hangt er allemaal vanaf waar jullie interesses liggen. Steden? Wandelen, National Parks? En hoe lang willen jullie per dag rijden?
Yeehaw

Onze voorkeur ligt op de natuur dus zal het veel parken worden met wandelingen. Een bezoek aan Chicago ligt niet in de planning. We twijfelen of we via Denver en dan door de rocky’s naar richting Santa Fe rijden of dat we via route 66 naar Santa Fe rijden. Dit ligt ook eraan of we om die tijd al door de rocky’s kunnen rijden i.v.m. de hoogte en de sneeuw. Zoals we het tot nu toe bekeken hebben willen we de eerste dagen redelijk doorrijden om wat meer tijd te hebben in de parken in het zuidwesten.

Ik zou in ieder geval proberen zo snel mogelijk richting het zuiden/zuidwesten te rijden. Misschien eens op Google maps intypen in hoeveel tijd je dat kunt doen. Ik heb begrepen dat in het noorden/noord-oosten de campgrounds veelal gesloten zijn vroeg in het seizoen. Ik weet trouwens niet of dat in mei ook nog zo is. Ik denk wel dat je in Rocky mountain national park nog sneeuw hebt en niet de trail ridge road kunt rijden. Vergis je ook niet in de hoogte bij Santa Fé, dit ligt ook al bijna op 2200 meter en je hebt er ook een ski gebied. Wederom weet ik weer niet hoe het daar in mei is. Wij zijn daar geweest in september.
Misschien kun je nog tips halen uit onze reisverslagen
Wij zijn nu 3 x keer met de camper in het zuidwesten geweest.

1 like

Hi
Jullie weten dat Wakarusa nog ca 3 uur rijden ten oosten van ORD ligt? Ik neem aan dat jullie vervoer hebben geregeld? En het zal ook tijd nemen om de RV’s op te halen en daarna zal je boodschappen moet dus op 4 mei zal je niet veel meer doen en dan heb ik het nog niet over de jetlag.
Ik vind het moeilijk om jullie advies te geven welke route te volgen. Wij hebben dat allemaal gedaan zowel door Oklahoma, Kansas en door Nebraska etc. R66 neemt veel tijd als je het goed wil doen en je komt door mooie steden als St. Louis en Oklahoma City maar jullie zijn geen stedenmensen. Chicago is ook prachtig. Ik denk dat ik jullie toch wil aanraden om I80/76 te gaan volgen en eerst naar Denver te rijden via Des Moines en Omaha.
Wakarusa naar Denver is 1100 miles en deze rit duurt f o r e v e r. Je zal toch regelmatig willen stoppen met de jetlag in lijf en je doet het al heel goed als je met 3 RV’s een gemiddelde van 50 miles p/h haalt. In de praktijk zal dit vaak niet het geval zijn en hoe harder je rijdt met een RV hoe groter de draaikolk in de tank. 10 mpg (miles per gallon, een gallon is 3.8 liter zal al heel mooi zijn). Om goedkopere brandstof te tanken ga de dorpen in langs de interstate. Dat kan aanzienlijk schelen. Er zijn geen direkte afritten voor pompen langs de interstate. Je moet altijd even er van af. Langs de weg staan grote borden met Gas, food, Lodging (ook campgrounds) De meeste pompstations hebben food en drinks (zeg maar alle stations) en restrooms (toiletten maar er staat altijd restroom).
Ik denk niet dat jullie voor 8 mei in Denver arriveren als je op 5 mei aanrijdt. 300 miles per dag is al een hele afstand met 3 RV’s
Rocky Mountains NP zal nog onbegaanbaar zijn in mei maar na Denver begint het grote genieten.
Hier is een mogelijke route:
9: denver via I70 (Vail pass 10.000’) naar Grand Junction.
10. Colorado National Monument, Utah in, Danish Flat exit 214 en ut128 naar Moab.
11,12,13: Moab. Canyonlands, Arches, hiking biking, rafting etc etc. Je kan hier wel een week verblijven.
14. Moab-Torrey (Goblin Valley, Capitol reef NP.)
15. Torrey naar Bryce Canyon NP via ut12 www.scenicbyway12.com
16. Bryce.
17: Bryce naar Zion
18,19: Zion
20: Zion naar Page (Antelope Canyons, Colorado Riverraft, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, Lake Powell etc etc)
21.22 Page (twee dagen als je ook de smooth riverraft wil doen www.raftthecanyon.com ten zeerste aanbevolen)
23: Page naar Monument Valley
24. Monument Valley naar Grand Canyon NP south rim.
25: GCNP
26: GCNP-Sedona www.visitsedona.com
27: Sedona
28. Naar Las Vegas .
29: RV inleveren.
Hebben jullie hierna nog tijd om Las Vegas te bezoeken? Als dat niet het geval is zou ik Sedona overslaan en dan:
26: Naar Las Vegas
27,28: Las Vegas
29: RV inleveren. Of eerder inleveren. Een RV is geen feest in Las Vegas en een auto heb je ook eigenlijk niet nodig.
Ik heb er bewust een rustige route van gemaakt. Je hebt nu tijd genoeg om te gaan wandelen maar als het allemaal te langzaam voor jullie is zijn er nog genoeg andere mogelijkheden.
Yeehaw

Yeehaw bedankt voor de reactie.
Ons schema voor het begin van de reis ziet er als volgt uit:
3 mei vertrekken we om 11.15 uur van Schiphol naar Chicago waar wij om 13.27 uur zullen landen volgens de planning.
Daar worden we opgehaald door een shuttlebus van een hotel in dit hotel overnachten we 1 nacht.
De volgende morgen worden we weer opgehaald van het hotel door een shuttlebus die ons naar Wakarusa brengt.
Deze formule hebben we in 2010 ook gebruikt toen we een rondreis door Britisch Columbia gemaakt hebben (vanuit Vancouver) toen hebben we weinig last gehad van een jetlag.
Ik moet de route zo als jij die gemaakt hebt nog met de andere leden van het gezelschap bespreken maar ik denk dat we er heel veel aan hebben. Mochten er vragen uit voort vloeien dan zou ik ze graag langs deze weg aan je willen stellen als dat mag.
Voor wat betreft de terugreis is de planning het volgende:
We moeten de camper inleveren op dinsdag de 29 mei (op maandag kan dit niet omdat het dan een feestdag is en het inlever station gesloten is) en dan is er een hotel overnachting geboekt in Las Vegas.
De volgende morgen om 8.10 uur vliegen we van las Vegas naar Washington daar komen we om 15.42 uur aan en moeten dan overstappen en om 17.34 vliegen we van Washington naar Schiphol.
Gr. Harm

Ok, dan zal je op 4 mei nog niet erg ver komen denk ik. Een overnachting eerst in Chicago vind ik heel verstandig. Jetlag naar het westen valt idd vaak mee maar je weet maar nooit. 28 mei is Memorial Day. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Yeehaw

Hi Yeehaw
We hebben in de groep de route besproken en gaan zo als het nu lijkt in grote lijnen volgen zo als jij die hebt opgezet.
Mijn vraag is als je eens naar het eerst deel van de route wilt kijken zoals wij die zouden willen rijden en als dit haalbaar is?.
Onze planning is:
Wakarusa - Joliet ca. 200 Km.
Joliet - Newton ca. 440 Km.
Newton - Lincoln ca. 380 Km.
Lincoln - North Platte ca. 380 Km.
North Platte - Denver ca. 420 Km.

Groetjes Harm

Hier zijn een paar sites voor campgrounds onderweg:

Ik zou me niet fixeren op plaatsen langs de route maar elke dag zien hoe ver je komt. Reserveren is niet nodig. Gewoon kijken hoe jullie je voelen en of iedereen nog blij is en dan ergens overnachten. Zou toch proberen om in 3.5 dag in Denver te komen. Wij reizen met een auto en slapen in hotels dus ik heb geen ervaring met campgrounds.
Yeehaw

Beste Yeehaw,
Wij zijn inmiddels onderweg en volgen in grotelijnen de route. We genieten met volle teugen het weer is wisselend. We zijn inmiddels in Torrey aanbeland en wat we gezien hebben is onvoorstelbaar. al met hartelijkbedankt voor de tips en de route.
Groetjes Harm

Fijn om te horen! Hebben jullie gegeten in Cafe Diablo in Torrey?
Zou het leuk vinden nog meer van jullie reis te vernemen. Happy travels!
Yeehaw