Camperreis Chicago naar San Francisco 5 weken vanaf 13 maart 2018

Beste medereizigers,

Ik wil graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken voor maken van de juiste keuze voor onze eerste camperreis in Amerika.

Op 13 maart 2018 vertrekken we vanuit Middlebury ( Chicago) naar San Francisco waar we onze wegbreng camper moeten inleveren. We hebben in totaal 35 dagen de tijd.
Nu heb ik al veel informatie gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.

  1. We hebben nog geen route vastgesteld. Welke route adviseren jullie richting de Westkust? Wel leek het ons verstandig om de eerste dagen na de pickup veel km’s te maken richting het Westen ivm de betere weersomstandigheden. Iemand ervaring met het reizen in een camper begin maart?

  2. Is het noodzakelijk om campings te boeken op voorhand?

  3. Waar kan ik de beste informatie vinden over welke campings zo vroeg in het seizoen al geopend zijn?

  4. Hoe is jullie ervaring met overnachtingen op parkeerplaatsen of basic camper plaatsen?

  5. Welke bezienswaardigheden raden jullie aan om te bezoeken tijdens deze reis?

Alle tips en adviezen zijn van harte welkom!

Met vriendelijke groet

Ezra en Wouter

*1. We hebben nog geen route vastgesteld. Welke route adviseren jullie richting de Westkust? Wel leek het ons verstandig om de eerste dagen na de pickup veel km’s te maken richting het Westen ivm de betere weersomstandigheden. Iemand ervaring met het reizen in een camper begin maart? *
Lees veel reisverslagen en bekijk welke bezienswaardigheden andere hebben bekeken en neem daar alles uit dat ook bij jullie interesse past. Dan maak je een route die langs deze plekken gaat. Kom je tijd te kort zul je moeten gaan schrappen. En zo ga je puzzelen tot je route naar je tevredenheid is. (www.reistipsamerika.nl) Bijv.

2. Is het noodzakelijk om campings te boeken op voorhand?
Nee, in maart zou ik dat niet doen. Niet nodig en je hebt ook de mogelijkheid om ergens toch maar niet te staan of juist ergens langer te blijven. Afhankelijk hoe strak je schema is. Als je schema rete strak staat kun je het net zo goed vooraf boeken aangezien je toch geen speling hebt om je reis onderweg aan te passen. Evt boeken met de optie om het binnen 24 uur te mogen annuleren.

3. Waar kan ik de beste informatie vinden over welke campings zo vroeg in het seizoen al geopend zijn?
Ik zou dat pas gaan doen als je je route hebt gemaakt. Zie mijn website voor het plannen van een route.

4. Hoe is jullie ervaring met overnachtingen op parkeerplaatsen of basic camper plaatsen?
In principe mag je niet op parkeerplaatsen overnachten.
Er is een app waarin staat bij welke Wallmart je mag overnachten. Zie apps op mijn website.

5. Welke bezienswaardigheden raden jullie aan om te bezoeken tijdens deze reis?
Dit is lastig voor een ander te bepalen. Sommige mensen willen hikes van 8 uur gaan lopen en andere zijn na 30 minuten al klaar met wandelen. De een houdt van shoppen, de ander wil geen winkel zien. De een wil cultuur zien, de ander ligt liever op het strand. ETc. Dus bij deze vraag zou ik je weer naar het antwoord op vraag 1 moeten sturen. Ga kijken op google en lees verslagen en schrijf op wat je tegenkomt. Je rijdt wellicht een groot deel van de Route 66. Dus google daar eens op.

Hallo Christian,

Bedankt voor het uitgebreid beantwoorden van mijn vragen. Ik ga zeker eens kijken op je website. Ik snap dat het niet mogelijk is om voor anderen zomaar een reis te plannen.

Ik heb nog wel een vraag over de campings. Misschien is vooraf boeken dus niet nodig maar zijn de meeste campings al wel geopend in maart? Of moet ik dit vooraf gaan uitzoeken?

Groetjes Wouter

Maak eerst je route en ga dan campings zoeken op je route. Als je die campings gevonden heb kun je vervolgens gaan checken of ze al open zijn. Wij zijn totaal geen campeerders, dus ik zou dat gewoon via google doen.

Belangrijkste vraag is wat je wil zien, daarop baseer je je route en dan kan je uitzoeken wat er beschikbaar is aan campings.
Ik heb een paar voorbeeld routes gemaakt. Het lijkt me niet realistisch om elke route precies zo te rijden en daadwerkelijk tijd te hebben om elke plek uitgebreid te bekijken, het gaat me er vooral om dat je veel aanknopingspunten hebt om te uit te zoeken wat jullie leuk vinden. Elk nationaal park en nationaal monument heeft een website, daar vind je informatie over welke wegen en campings er open zijn in elke periode van het jaar.
Ik zou dus vooral alle plaatsen gaan googlen, bedenk wat je wilt en dan kunnen we verder kijken naar de precieze invulling en planning van de reis.

Route 1, Noordelijk
Chicago - Black hills (Badlands NP, Wind Cave NP, Mt Rushmore, Crazy horse, Devils tower NM) - Yellowstone NP - Grand Teton NP - Craters of the Moon NM, Crater Lake NP, Lassen Volcanic NP, Redwood NP - SF

Route 2, midden
Chicago - Rocky Mountain NP - Black Canyon of the Gunnison NP - Colorado NM - Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP, Arches NP), Monument Valley, Page, Grand Canyon Norh Rim, Bryce Canyon NP, Zion NP, Las Vegas, Death Valley, Sequoia NP, Yosemite NP, SF

Route 3, zuidelijk
Chicago - Colorado Springs (pike’s peak) - Great Sand Dunes NP - Durango (stroomtrein) - Mesa Verder National Park - Canyon de Chelly - Petrified Forest National park - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - Joshua Tree NP - San Diego - LA - Pinnacles NP - SF

Hallo Pieter, super bedankt voor je uitgebreide reactie op onze vraag! Sorry voor mijn late replay (heb blijkbaar de melding uitstaan) Fijn dat je voorbeeld routes voor ons hebt uitgestippeld. Hier kunnen we zeker wat mee en ga ze allemaal eens doornemen. Groetjes Wouter

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Top, geef maar een gil als je verder nog tips nodig hebt.