Wij hebben een “wegbrengcamper” gehuurd volgend jaar, 5 weken van Chicago naar San Francisco. Start camper 23 maart. Nu zien we dat veel campings pas op 1 april of later open gaan. Hoe komen we er op een simpele manier achter welke campings op de route (ongeveer route 66) in maart al open zijn?
Hallo Reislustigen,
Ook wij hebben een wegbreng camper voor 16 Maart van uit Chicago, en deze brengen we naar Los Angeles. Wij hebben een maand de tijd.
We hebben zelf de route uit gezocht, die ons eerst naar het zuiden brengt richting Memphis en daarna richting het westen via Dallas en zo verder.
Voor de campings moet je goed zoeken op internet. Er zijn toch wel campground te vinden die open zijn. We vinden dit ook leuk om alles zelf uit te zoeken.
Willen jullie info over deze campgrounds laat het dan weten, misschien zit er dan wat bij dat jullie kunnen gebruiken
Groet
Hallo 1947 Eker.
Leuk dat jullie in dezelfde tijd als wij een camper gaan wegbrengen. Wij hebben e.e.a. via Tioga Tours geregeld. Mijn man heeft al een aardige route uitgestippeld en ook al de nodige campings gevonden. Wij zijn vooral geïnteresseerd in de campings ten zuiden van Middlebury (ik neem aan dat dat ook jullie startplaats is. En dat de eerste camping ongeveer 150 km ten zuiden van deze plaats zou kunnen liggen. Immers: camper en instructies ophalen; op zoek naar een supermarkt; het nodige proviand inslaan. Wennen aan het voertuig. Dus na ongeveer 150 km is het wel mooi geweest voor die dag. Verder volgen wij zo’n beetje route 66, dus een wat andere route dan jullie.
Groeten en alvast bedankt,
Agnes Lelieveld
Ook wij brengen een Camper van Middlebury naar Los Angeles. We starten op 7 maart. Ook wij zijn op zoek naar campings die open zijn.
Inmiddels heb ik er al wel een aantal gevonden, maar ik zou graag nog meer adressen hebben. Ik heb ergens gelezen dat je ook op vrachtwagenparkeerplaatsen kunt overnachten. Maar ik weet niet zeker of dat klopt.
Hallo daar,
Raken jullie al iets in de stemming?
Met de voor bereidingen van de reis, genieten we ook al. We zijn al enkele keren in Amerika geweest, dus zoeken wij nu een leuke route.
Wij zoeken ook vaak naar Campgrounds (vaak goedkoper) en eenvoudiger. Voor onze eerste overnachting gaan we naar Potato Creeak State Park.
Dat is ongeveer 40 km van Middlebury. Michelin kaart Blz 89. Zoek in Middlebury weg nummer 20 richting Sound Bend afslag 11 weg nummer 31 richting Lake ville.
In Lake ville richting North Liberty, hier kom je bij Potato Creeak State Park waar een Campground is waar wij gaan overnachten
Groet Fam. Eker
-
-
- Updated - - -
-
Hallo daar,
Raken jullie al iets in de stemming?
Met de voor bereidingen van de reis, genieten we ook al. We zijn al enkele keren in Amerika geweest, dus zoeken wij nu een leuke route.
Wij zoeken ook vaak naar Campgrounds (vaak goedkoper) en eenvoudiger. Voor onze eerste overnachting gaan we naar Potato Creeak State Park.
Dat is ongeveer 40 km van Middlebury. Michelin kaart Blz 89. Zoek in Middlebury weg nummer 20 richting Sound Bend afslag 11 weg nummer 31 richting Lake ville.
In Lake ville richting North Liberty, hier kom je bij Potato Creeak State Park waar een Campground is waar wij gaan overnachten
Groet Fam. Eker[EMAIL=“jreker1947@gmail.nl”]jreker1947@gmail.nl
Zeker hebben we er zin in, voor ons gaat het al opschieten. Ik heb een website gevonden, met landkaarten per staat waar campingsites op worden aangegeven. Weet niet of ze allemaal al open zijn vanaf maart. Dat ben ik nog aan het uitzoeken. http://www.rvparkreviews.com
Misschien hebben jullie er ook nog wat aan.
groeten
Thea
thejac@xs4all.nl
Ook wij gaan vanaf 7 maart een camper wegbrengen naar Los Angeles. Onze route is klaar inclusief campgrounds. We kunnen hier natuurlijk nog vanaf wijken mocht het weer het niet toelaten. Hier vind je onze voorbereiding: http://michelly.nl/USA_2016/voorkant.htm
Elly
Hallo familie Eker,
Bedankt voor de info. Erg prettig om een camping te weten vrij dicht bij Middlebury. Want: het is wennen met een camper rijden (wij deden het eerder in Nieuw Zeeland en Australië). En je moet het nodige proviand e.d. inslaan met daarnaast nog wel een jetlag. We verheugen ons er erg op. Mijn man is intensiever bezig geweest met de route dan ik. Ik begin nu pas serieus te worden. We hebben 2 routes na de start op het oog, in ieder geval snel naar het zuiden, i.v.m. het vroege voorjaar of de late winter… Of via Memphis, of iets westelijker St. Louis, Springfield Oklahomacity. En vandaar via de parken naar Los Angeles, Yosmite, San Francisco. We hebben 5 weken de tijd, dus wel relaxed.
Voor jullie ook een leuke verdere voorbereiding en een onvergetelijke tijd aan de overkant van het water.
Hartelijke groeten,
familie Lelieveld
Hallo Elly,
Bedankt voor jullie zeer waardevolle info. Mijn man is ook al druk bezig geweest met de route en campings en zo. Hij heeft weer andere zoekmachines en kaarten gebruikt. Heel grappig om te zien dat er dan weer iets heel anders uitrolt. Hij heeft het vooral over KOA campings.
Wij gaan na het ophalen van de camper (23 maart) zo snel mogelijk naar het zuiden, maar niet zover als jullie. Waarschijnlijk gaan wij na Memphis naar het westen, Little Rock, Oklahoma, de Parken, Los Angeles, Yosemite, San Francisco. We hebben 5 weken de tijd, dat moet wel kunnen.
Ik wens jullie ook nog een plezierige verdere voorbereiding en vanaf 7 maart onvergetelijke weken in the States.
Voor degene die route 66 rijden heb ik een hele lijst met campgrounds die het hele jaar of i.i.g. vanaf 1 maart open zijn. stuur me even een mail op thejac@xs4all.nl en ik reply met deze lijst in de bijlage.
Voor campings kun je ook de website www.allstays.com gebruiken. Daar kun je via een kaart langs je route kijken welke campgrounds er zijn. Alle campgrounds staan erop ook walmarts waar je mag overnachten en ook informatie over of ze open zijn, reviews en foto’s. Er bestaat ook een (betaalde) App van, welke je ook offline kunt gebruiken.
Wij gebruiken deze site/app altijd bij het plannen van onze reizen.