Zijn net terug van een maand West Amerika NP en hebben genoten. Gewoonweg een prachtige reis gehad. Veel gezien mooi weer …
Gaan terug.
Ditmaal plannen we de Rocky Mountains US en Canada. Zouden in Denver willen starten via Rocky mountains, Badlands naar Yellowstone en daarna naar de Rocky Mountains Canada (Glacier NP , Banff, Jasper) om zo te eindigen in Seattle.
Kan iemand mij helpen aan tips, wat zeker moet gezien worden, waar men meerdere dagen ter plaatse dient te blijven enz…
Alles is welkom want ik ga nu met de voorbereidingen beginnen.
Veel dank.
Welkom op het forum.
Welke tijd van het jaar gaan jullie? Auto of RV? Hoe lang is de reis? Met hoevel personen? Zijn er kinderen bij? En hoe oud zijn die? (“Zijn we er al?”")
Yeehaw
We zouden ongeveer 25 dagen willen uittrekken voor de rondreis. Start rond 20 augustus en dus terug rond 14 september. We zijn een koppel van midden 50 en zouden een auto huren zoals dit jaar. Zoeken wel logement dichtbij of in de parken zodat we optimaal kunnen genieten van uitstappen of hikes. Zouden 2 dagen voor Estes park uittrekken, 4 dagen voor Yellowstone, 3 dagen rond Rapid City en 2 dagen Cody. Zien nog niet goed of er veel mogelijkheden tot uitstappen zijn in Banff, Jasper, Glacier Park. Zouden in Seattle willen stoppen maar dan wel waar het wat mooi is (park, water, etc…) om de laatste dagen rustig te kunnen genieten.
Alvast bedankt voor tips,
Mvg
Carine
Eerlijk gezegd zou die route te veel bergen in zich hebben maar we zijn allemaal verschillend. Om met Rocky Mountains NP, Glacier en Grand Teton NP ook nog naar NW Canada te gaan zou niet mijn keus zijn.
De staat Oregon wordt veel te vaak overgeslagen en er is ook van alles te bezoeken in Washington.
Met 25 dagen zou ik deze route overwegen.
Denver (vlak na aankomst op grote hoogte gaan hiken kan problemen geven in RNMP)-Estes Park (2 nachten) dan naar Black Hills/Badlands SD. 1 dag rijden en minstens 2-3 dagen bezoeken. Dan naar Cody via Devils Tower NM (2 dagen) Van Cody via Cief Joseph hw en Beartooth Pass naar East Glacier (2 dagen) Glacier bezoeken (2 dagen), dan van west glacier naar Yellowstone NP and Grand Teton NP en daarna via Craters of the Moon naar Boise of Twin Falls en vervolgens naar Colombia River Gorge en Portland en eindigen met bezoeken aan Mnt St. Helens en Olympic NP en Seattle.
Je kan de route ook andersom doen. Let op het Labor Day weekend begin september, dan heb je wrs reserveringen nodig als je in een tourist area zit.
Route in een nutshell natuurlijk en er is nog heel wat meer te zien en te bezoeken onderweg.
Yeehaw
Hoe staat het met je vakantie plannen?!
Wij zijn in 2010 in het Canadeese deel van de Rocky Mountains geweest.
We hebben toen een drie weekse reis gemaakt van Calgary naar Vancouver en weer terug. Als je nog iets wilt weten weten over de CA Rockies dan kan ik je wellicht helpen.
Dit jaar willen we het USA deel gaan bekijken. Wel lastig met alle verschillende adviezen op dit forum. Het liefst doen we namelijk en de USA Rockies, wat NPs en dan ook nog wat kust rond SF.
Als je tijd genoeg hebt dan kan dat best Rilana. Bv Denver naar San Francisco. Ook northern California is prachtig en door Nevada is een aantal fraaie desert drives.
Ik lees op dit forum dat jullie zeer ruime ervaring hebben in (camper)rondreis door de USA en mn het Westen.
Ons eerste voorkeur gaat inderdaad uit naar een reis vanaf Denver/Salt Lake City, via de noordelijk NP’s richting SF.
Ik hoor graag je ervaringen en tips voor deze reis
Misschien het beste om een nieuw topic te openen. Ik heb geen ervaring met RV’s maar wel met het reizen door de USA. Welke tijd van het jaar wil je gaan en hoe lang heb je. Alleen, meerdere personen, kinderen?
De plannen blijven zoals vermeld, maar we zullen pas in 2013 gaan want het vraagt toch heel wat voorbereiding en het uitstippelen begint pas echt wanneer de route op punt staat.
Wij houden het echt bij de RM USA en zullen Canada een keer apart doen.
Indien je ook gaat, laat maar gerust jou plannen weten. Kan zeker van pas komen om gedachten uit te wisselen en nog leuke dingen te ontdekken.
Mij hebben ze verteld dat Craters of the Moon niet zo mooi is en misschien slaan we dit dan over en zullen Grand Teton invoegen in de reis.
Wij zouden eindigen in Colorado Springs en van daaruit de vlucht terug nemen naar Brussel.
Mocht het vliegticket niet te duur uit vallen overwegen we toch op de terugweg nog een stop in New York te maken om daar nog enkele dagen te blijven.
We zien nog wel.
Groetjes, en tot binnenkort misschien,
Carine
Wij zouden nu pas in 2013 gaan want de voorbereidingen zijn nog lang niet klaar.
Wij houden het bij de RM USA van 20 augustus voor ongeveer 25 dagen.
Wij zijn een koppel van midden 50 zonder kinderen. We willen vooral genieten en toch hier en daar nog eens een hike meepikken. Dus op de voornaamste plaatsen willen we zeker tijd uittrekken om alles rustig te bekijken en ook al wandelend te ontdekken.
Craters of the Moon blijkbaar niet interessant. Overwegen dus om dit over te slaan en te vervangen door Grand Teton. Eindigen in Colorado Springs.
Carine