Rondje Rocky's en zuidwest Amerika in 33 dagen met NY, graag Tips of aanvulling aub!

Rondje Rocky’s en zuidwest Amerika in 33 dagen met NY, graag Tips of aanvulling aub!

In juli en augustus gaan we voor de 2de maal naar Amerika
We zijn druk aan het plannen en hebben een voorlopig schema gemaakt. Op het einde van de route heb ik toch mijn twijfels, tips zijn zeker welkom.De tijd begint al een beetje te dringen want de parken zoals Yellowstone worden druk bezocht hé !

  1. Brussel - NY
  2. NY
  3. NY
  4. NY
  5. NY
  6. NY - Denver (aankomst s’middags)
  7. Denver - Mount Evans - Grandby (rocky mountains np)
  8. Grandby - Estes Park ( Rocky mountains NP)
  9. Estes park - hot springs ( lange route, Iets te zien ??? )
  10. hot springs - Keystone (Custer SP, Mt Rushmore NM, Peter Norbeck Scenic Byway)
  11. Keystone - Keystone (Badlands NP)
  12. Keystone - Sheridan (Devils Tower NM en s’avonds openlucht cinema meepikken)
  13. Sheridan - Cody (Bighorn Canyon NRA => Cody (Buffalo Bill Historical Center, Old Trail Town)
  14. Cody - Yellowstone (Beartooth Highway => Yellowstone NP (Canyon Village)
  15. Yellowsstone
  16. Yellowstone
  17. Yellowstone - Grand Theton (misschien in de latere namiddag op weg naar Jackson Grand Theton)
  18. Grand Theton
  19. Grand theton - vernal ( via Flaming Gorge)
  20. vernal - Montrose ( Dinosaur NM => Colorado NM => Black Canyon of the Gunnison)
  21. Montrose - mesa verde ( Ouray - Silverton - Durango => Million Dollar Highway => Mesa verde)
  22. Mesa verde - shiprock - chinle (Mesa vere trail en viewpoints in nammidag naa shiprock en dan naar canyon de Chelly)
  23. chinle - monument valley - page ( Canyon de chelly - in de middag naar Page via Monument Vally )
  24. Page (Waterhole canyon - vermillion cliffs- Smoky mountain route - White Pockets - The wave - anthylope canyon -Wahweap Overlook)
  25. Page (Waterhole canyon - vermillion cliffs- Smoky mountain route - White Pockets - The wave - anthylope canyon -Wahweap Overlook)
  26. Page - Coal mine canyon en Blue canyon - Flagstaff (op de weg coal mine en blue canyon bezichtigen)
  27. Flagstaff- Sedona (dagje Sedona)
  28. Sedona - Prescot - Scotsdall (alpache trail lus) - (Tuscon?? ) ( mogelijk of te veel, zoniet kunnen we nog naar Tuscon ??? )
  29. Scottsdall - Tuscon ( Saguaro NP )
  30. Tuscon - Phoenix (Tombstone - of Saguaro NP en in de Middag naar Phoenix)
  31. Phoenix - NY - Brussel
  32. Aankomst Brussel

In Page is zo veel te doen, daar zijn we al eens geweest en hebben toen Horseshoe Bend en een dagje aan het meer gerust. een boottocht naar de rainbow bridge zouden we ook nog eventueel kunnen doen, de opties dat ik beschreef in Page kunnen we natuurlijk niet allemaal doen hé :biggrin:

Ook is onze huurauto al geboekt van Denver naar Phoenix ,ons hotel in NY en onze binnenlandse vluchten.

Groeten Dieter.

Woow gaaf hoor. Dit geeft in ieder geval voldoende inspiratie voor mijn trip naar de States in 2015.

Hallo, Kan niemand misschien een tip, aanvulling of reactie, etc geven?
DAG 31 is ook nog niet ingevuld; Misschien van Page naar Grand Canyon voor 1 nacht?? maar hebben we al eens gedaan 5 jaar geleden.
mvg

In Custer Crazy Horse bezoeken, moet mijn inziens niet onderdoen voor Mt Rushmore.
Jackson -> Million Dollar Bar gaan eten :wink:
Flagstaff overrated :slight_smile:

1 like

bedankt voor de tip, Flagstaff is enkel om te overnachten zodat we rustig naar Sedona kunnen rijden de volgende morgen.
Van Page naar Flagstaff met onderweg Coal mine en blue Canyon zal al een drukke dag worden denk ik, daardoor rijden we niet meer naar Sedona deze dag.

Nou dat gaat een mooie reis worden. Zal proberen wat aanvullingen te geven.

  1. Naar Mount Evans. Mt Evans is meer dan 14.000’ en hoogteziekte komt geregeld voor als je zo snel van het laagland naar een dergelijke hoogte gaat. Vermijd alcohol en drink veel water maar dan nog is de reactie op het lichaam niet voorspelbaar. Ik spreek uit ervaring want ik ondervond dat op Pikes peak (zelfde hoogte) en toen waren we al een week in dat gebied… In RMNP ga je trouwens ook over 12.000’ en je zou ook Peak to peak hw via Nederland naar estes park kunnen nemen en dan 2 nachten estes Park voor RMNP.
  2. De rit naar Hot Springs via Lusk is er een die je het best zo snel mogelijk aflegt. Wij geven de voorkeur aan de rit via Nebraska maar daar heb je geen tijd voor (Via Scottsbluff) Je kan die dag ook doorrijden naar Keystone. Keystone is nogal toeristisch en wij prefereren Hill City of Custer.
    Badlands NP is nog 1.5 uur rijden en ik zou ook stoppen in Wall voor Wall Drug en eventueel het Wounded Knee museum. Je hebt in die buurt ook nog Missile Man site maar daar kan je niet reserveren.
  3. Devils Tower is de moeite waard en vergeet niet te stoppen bij de prairie dog town aan de voet ven de puist. Ook een prairie dog town in Badlands NP. De Buffalo Bills mseums in Cody zijn fantastisch maar nemen een hoop tijd. 's Avonds is de Nite rodeo in Cody.
  4. Op weg naar Yellowstone rijd Chief Joseph hw en dan op en neer naar Rock Creek Vista over Beartooth hw en weer terug. Dan door Lamar Valley naar Yellowstone.
  5. Grand Teton NP is prachtig maarf als ik de keuze zou hebben zou ik tocj langer in Yellowstone blijven and korter in Jackson.
  6. Flaming Gorge is de moeite waard. In Vernal heb je de beroemde steengroeve (quarry). Je kan best van Jackson naar Vernal rijden en dan die dag de Quarry bezoeken. Ik zou verder geen tijd beseden aan Dinosaur NM. Je moet een hoop hen en weer rijden en je wil de volgende dag ook nog naar Colorado NM (via Douglas Pass rd) en naar BCofG. Colorado NM nam ons al 3 uur en ook voor Black Canyon kan je die tijd wel nemen zeker als je ook nog naar de rivier wil rijden (steile weg)
  7. Montrose naar Mesa Verde nam ons 5 uur met de stops. Probeer om 12.00 in Silverton aan te komen dan zie je de trein arriveren. Erg leuk.
    In Ouray kopen we Belgische bonbons bij Mouses! In Mancos heb je een heerlijke bakkerij. In Mesa Verde logeren we in de Far View Lodge in het park. Neem een zaklantaarn mee. Je hebt maar weinig tijd voor Mesa verde. Boek tours voor Balcony House en Cliff Palace maar ik zou Wetherill Mesa overslaan. neemt te veel tijd.
  8. Naar CdC via Shiprock en Buffalo Pass. Neem ir13 vanaf us491 (heette vroeger us 666) and dan Ir12 naar 64 langs de north rim van CdC. Je mag niet naar Shiprock the rock zelf (sacred land) maar je kan foto’s maken vanaf Ir13. Op de top van Buffalo Pass is maar een parkeerplaats. Sla die niet over.
  9. Erg weinig tijd voor CdC. je kan hier al gemakkelijk een dag doorbrengen en om de canyon in te gaan moet je een guided tour nemen (tenminste 3 uur). je kan wel naar White House zonder gids. neemt ca 2uur op en neer en aan het eind van south rim heb je de prachtige overlooks op Spider Rock. Ben bang dat je daar allemaal de tijd niet voor hebt. Van Chinle neem IR59 tussen 191 en 160 naar Konument Valley en dan is he nog 2.5 uur rijden naar Page. Chinle-MV neemt 2 uur. Zonde om Monument Valley zo kort te bekijken. Hoogtepunten zijn sunset, sunrise en Stargazing. De weg MV in is ruw en veel lekke banden. Houd daar rekening mee.
  10. Voor The wave heb je een permit nodig. De weg naar de parkeerplaats is oo ruw (HOuse rock Valley rd) en bij The Wave is niets aangegeven. Je kan er gemakkelijk verdwalen. Een van ons had een gps bij zich. Neem heel veel water mee. Ons bezoek duurde bijna de gehele dag en was in het veel prettiger oktober seizoen.
  11. Ik zou het wel wagen om naar Coal Mine Canyon te gaan zonder permit. Neem de dirtroad vanaf milemarker 337 naar de kleine windmolen en daarachter kan je parkeren voor de overlooks maar bedenk dat het absoluut verboden is om in de canyon af te dalen. Voor Blue canyon is het ingewikkelder. Wij zijn daar lang geleden geweest zonder permit maar ik zou het niet meer aanraden. Ga eerste naar het Hopi visitor center in Second Mesa om te vragen of het mag. Waarschijnlijk niet zonder gids.
    Nog een tip. Langs 264 vanaf Tubu City is een dirtroad naar balanaced rocks. Beetje moeilijk te vinden want het gebied is maar klein. Google voor meer info.
    Van Blue Canyon neem 87 langs buttes met rare namen zoals Nipple butte en Elephat Butte. Ca 15 miles voor Winslow heb je een parkeerplaats met overlooks op de Painted desert en verderop Homolovi ruins. Winslow heeft Standing on the Corber en het fantastische La Posada hotel. Richting Fagstaff nog wat R66 places (Two guns, twin arrows) en meteor Crater. En Walnut Canyon vlak ten oosten van Flag.
  12. Als je Apache railwilrijden kom je niet in Prescott. je moet dan via Camp Verde naar Strawberry en Pine en een stop maken bij onto Natural Bridge. Dan langs Lake Roosevelt (mooi visitlr center) en dan 22 miles AT op een dirtroad naar ortilla Flat. In ortilla flat is een bezoek aan hyet cafe bij de Hanging Man een must stop. Wij vertrokken eens om 10am van sedona en waren pas om 6pm bij oze vrienden en Scottsdale waar we logeerden. Je zou dus kunnen doorrijden naar Tucson maar daar zuik zeker ook een volle dag blijven. Arizona Sonora desert museum eerst, dan naar Saguaro NP west en dan Mission San Xavier del Bac. Tombstone ligt nog 1.5 uur verder.
    Ok als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
    Yeehaw
1 like

Lees ook dit even over The Wave: http://www.ksl.com/?nid=148&sid=29761260#cws4uoczJvtJ6OO4.01

Beste Yeehaw, alvast bedankt voor je zeer mooie uitleg en tips :).
ik ben nog druk bezig met de laatste hand aan mijn route te leggen.

dag 9 : rijden we van Estes park naar Custer ( de weg via scotsbluff is 45 minuten langer. Is er via deze weg meer te zien? of te lang?)
dag 20 : dan zullen we Dinosaur NM schrappen of misschien enkel naar de muur met overblijfselen gaan kijken.
dag 21 : van montrose naar Mesa verde weet ik niet waar een overnachting te reserveren. ik weet niet hoeveel tijd deze route ongeveer in beslag zal nemen mits stops in ouray, Silverton, Durango, ( misschien toch best overnachting in Mesa Verde? of cortez ,durango? )
dag 23 : Monument valley hebben we al eens bezocht in 2009 willen wel even langs de Aghatea peak rijden
dag 24 en 25 : voor The Wave permit was ik al enkele weken te laat. maar je hebt ook nog White pockets ( is dit een aanrader?)
Antylope en waterholle canyon zouden we wel willen bezoeken. Misschien Alstrom point en stut horse point hoodoos staat ook op ons lijstje.

White pockets neemt natuurlijk wel een hele dag in beslag; als we deze overslaan kunnen we nog altijd de vermillion cliff senic drive doen.
dag 27 28 : Sedona lijkt ons ook zeer aardig. op dag 28 kunnen we een ritje maken naar Jerome en Prescott.

De apache trail daar twijfel ik nog over, wat ik wel weet is
dag 29: van sedona naar Tuscon.
dag 30 : een volle dag Tuscon ( Sabino trail, saguaro np, Tuscon city )
dag 31 Van tuscon naar Phoenix ( sabino trail, saguaro np , tuscon city, mount lemon??? )
dag 32 : terugvlucht

alvast bedankt voor je tips
greetz

Hoi,

Misschien vanaf Page naar Bryce en Zion NP.
Dat is zo’n 2,5 uur rijden en als je er nog niet geweest bent zeker de moeite waard.
Iets anders wat ikzelf nog graag zou willen zien, maar wel een flinke hike is, is Havasupai Falls.
Dat zou vanuit Flagstaff kunnen

Groetjes Kees

Het frappeert me wel dat je Utah quasi volledig overslaat: Moki dugway, Muley point, Valley of the gods, Canyonlands, Arches, Dead horse point, Capitol Reef, Goblin Valley, Cathedral Valley, Stairway Escalante, Route 12, Bryce canyon, Zion,…
Heb je dat allemaal al gezien misschien?

Beste Tristan het gebied in Utah hebben we de vorige reis al uitgebreid bezocht, maar toch bedankt.
Nog iemand weetjes voor mijn laatste vraagjes:?

dag 9 : rijden van Estes park naar Custer** ( de weg via scotsbluff is 45 minuten langer. Is er via deze weg meer te zien? of te lang?)**

dag 20 : Misschien Dinosaur NM schrappen of misschien enkel naar de muur met overblijfselen gaan kijken of Black Canyon of the Gunnison schrappen?** Best misschien één van beide parken bezoeken, maar welk?**

dag 23 : Monument valley hebben we al eens bezocht in 2009 willen wel even langs de Aghatea peak rijden. **Zouden we dan niet best Monument Valley overslaan en langer Canyon de chelly bezoeken??
**
dag 26: v Page naar Flagstaff: we bezoeken onderweg Coal mine canyon ( blue canyon) en balanced rock dan kan je ook een langere weg naar Flagstaff nemen zoals Yeehaw beschreef nl: Van Blue Canyon neem 87 langs buttes met rare namen zoals Nipple butte en Elephat Butte. Ca 15 miles voor Winslow heb je een parkeerplaats met overlooks op de Painted desert en verderop Homolovi ruins. Winslow heeft Standing on the Corber en het fantastische La Posada hotel. Richting Fagstaff nog wat R66 places (Two guns, twin arrows) en meteor Crater. En Walnut Canyon vlak ten oosten van Flagstaff.

Lijkt me toch wel een zeer drukke dag of zijn dit korte stops??
**
Dag 29 : over de Apache trail heb ik nog mijn twijfels of dit wel zo de moeite is, anders doen we in de nammidag Saguaro NP
??**

Dag 30 & 31 : Tombstone spreekt me niet aan de Sabino trail veel meer,** iemand ervaring??** Ook heb je nog op 2h30 min rijden van Tuscon Organ Pipe Cactus NM en dichterbij Mount Lemmon??

Alvast bedankt !!

Canyon de Shelly is best wel mooi, maar erg lang hoef je er niet te blijven. Niet ver daarvan liggen trouwens Petrified Forest en Painted Desert.
Ik heb Organ Pipe NM bezocht. Het is wel een serieuze omweg als je je in de buurt van Tucson bevindt. Je zou er eigenlijk al een daguitstap van moeten maken om er te gaan wandelen.
In de buurt van Tucson liggen Colossal Cave Mountain (erg mooi natuurgebied met prachtige vergezichten en een vleermuizengrot) en San Xavier, een oud missiedorp. Ook kun je in Oracle Biosphere 2 bezoeken en ligt Mexico (Nogales) niet zo ver.
Ik vond Tombstone trouwens wél de moeite. De Boothill Graveyard is een uniek kerkhof en de sfeer in de saloons is authentiek en top!