ingerichte tenten/hutjes nationale parken Westkust

Hallo,

Wij vertrekken binnenkort naar de Westkust en zijn nog op zoek naar leuke logeeradresjes.
We willen een goede mix tussen hotels in de steden, en wat avontuurlijker in de NP.
Aangezien we niet met een tent en slaapzakken willen slepen, zoeken we adresjes waar we kunnen overnachten in tenten/hutjes die klaarstaan bij aankomst en reeds ingericht zijn.
Wie heeft er goede tips?

Groetjes,

Sarah

Hallo,

Ik voeg gemakshalve ook even onze route toe:
[TABLE=“width: 456”]

27/sep

aankomst San Francisco ('s avonds)

28/sep

San Francisco

29/sep

oppikken huurwagen + aankomst Yosemite

30/sep

Yosemite

1/okt

Yosemite

2/okt

Sequoia NP + Kings Canyon NP (Bishop)

3/okt

rit via Death Valley en Hooverdam naar Las Vegas

4/okt

Las Vegas

5/okt

Zion NP (Springdale)

6/okt

Zion NP

7/okt

Bryce NP - Capitol Reef

8/okt

Page: Lake Powel, Antelope Canyon + Horsehoe bend

9/okt
monument Valley

10/okt
Grand Canyon NP

11/okt
Grand Canyon NP

12/okt
Flagstaff of Sedona?

13/okt
via Joshua Tree NP naar Palm Springs

14/okt

15/okt
kust

16/okt
kust + wijnstreek

17/okt
San Francisco

18/okt

San Francisco

19/okt

San Francisco (vertrek 's avonds)

[/TABLE]

We hebben enkel het hotel in San Francisco geboekt op het begin en einde van onze reis. De overige hotels willen we pas ter plaatse boeken.
We hebben 3 weken de tijd, en doen liever op ons gemak dan overal snel snel te moeten doorrijden om tijdig ergens te zijn wegens een reservatie.
Niks staat vast en alles is mogelijk :slight_smile:

Hebben jullie nog tips wat betreft de route LA naar SF? We willen uiteraard op de mooiste plaatsen stoppen/overnachten :slight_smile:
LA zelf slaan we over.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Sarah

Hoi Sarah,

Wat betreft mijn herinneringen mbt de overnachtingensmogelijkheden in de bovenstaande nationale parken, hieronder een kort lijstje.
Misschien kan eea nog worden aangevuld door andere forumleden. Aangezien ik in alle parken heb gekampeerd, heb ik minder op de motels/hotels gelet.

Yosemite NP

Curry Village/Housekeeping camp/Yosemite lodge en Ahwahnee hotel liggen midden in Yosemite Village. Vlakbij winkel, douches, fastfood etc. Met gratis shuttlebussen kun je naar de watervallen, bezoekerscentrum en naar het startpunt van talrijke wandelingen. Curry Village heeft kant-en-klaartenten in de stijl van het verleden toen de eerste rijkere mensen Yosemite kwamen bezoeken. In het Ahwahnee hotel betaal je de hoofdprijs ;-)…

Sequoia NP / Kings Canyon NP
Volgens mij is er een lodge in Sequoia NP…

Zion NP
In het park is een lodge/hotel, maar er zijn er ook een aantal in Springdale. In de zomer rijden er gratis shuttles naar het park.
Ik weet niet of ze in oktober nog rijden…

Bryce NP en Captiol Reef NP
Er is een lodge/hotel in Bryce NP, maar bij mijn weten is er behalve een camping niks in Capitol Reef NP.

Grand Canyon NP
Diverse lodges/hotels in het park en daarbuiten.

Uit jullie reisschema blijkt dat jullie Bryce Canyon NP en Capitol Reef NP in een dag willen doen. Mij lijkt dat wel erg kort, want je kunt makkelijk een hele dag in Bryce doorbrengen zeker als je ook een wandeling gaat maken tussen de Hoodoos (de karakteristieke rotsformaties). Volgens het schema rijd je daarna vanuit Capitol Reef NP helemaal terug naar Page? Over dezelfde weg? Ik zou er dan voor kiezen om niet terug te rijden, maar na Capitol Reef NP via de 24 en 95 en 261 naar Monument Valley te gaan. Na Monument Valley dan naar Page en de Grand Canyon.
Je ontkomt er waarschijnlijk niet aan om een keer een weg 2 keer te rijden want als je na Monument Valley nog naar Page en daarna naar de Grand Canyon wilt via de 98 dan moet je daar ook weer via de 98 terug ivm een afsluiting tussen Page en Bitter Springs (zie kaartje):

http://www.azdot.gov/images/default-source/us-89-landslide/us-89t-map.jpg?sfvrsn=2

In jullie reisschema staat Sequoia NP en Kings Canyon (Bishop), maar je kunt deze parken alleen maar vanuit het westen bereiken. Dus mocht je daar naartoe willen dan zul je Yosemite via de 41 moeten verlaten ipv via de 120.
Uiteindelijk is het toch veel keuzes maken want de afstanden zijn enorm.
Mocht je via Flagstaff naar Joshua Tree rijden (I 40) dan is het de moeite waard om bij Seligman de route 66 op te gaan die uiteindelijk ook bij Kingman samen komt met de I 40. Stuk boeiender dan de I 40, wel ietsje langer…

Ik hoop dat je iets aan mijn informatie hebt.

Veel plezier met de voorbereidingen en alvast een fijne reis!

Groeten,
Stefan

Dag Stefan,

Alvast bedankt voor je tips!
Onze voorkeur gaat ook uit naar kamperen in de NP, vooral om de kosten wat te drukken, dus het moet zeker niet persé een hotel zijn!
ik heb gelezen dat er heel wat mensen ter plekke hun kampeer spullen kopen in bv Walmart. Is dat een goed idee?
Aangezien we vanuit België niks meenemen, zouden we dan ter plaatse echt wel alles moeten kopen (slaapzak, matje, tent, …) De rekening loopt misschien snel al op?
Is het in oktober echt nog zo druk om slaapplaats te zoeken??

ik heb ondertussen het reisschema wat aangepast, en heb nu 1 dag uitgetrokken voor Bryce Canyon NP.
Ik twijfel er nog aan om Capitol Reef en Monument Valley effectief te doen. Zoals je schrijft is het inderdaad wel een heel stuk om, tenzij dit echt de moeite moet zijn? We willen ook geen overkill aan rotsformaties… Zeker aangezien we dan Zion & Bryce al achter de rug hebben, en GC dan nog moeten doen… Dan is het misschien beter om vanuit Bryce naar Page te gaan en dan van daaruit naar GC?

Via Flagstaff of Sedona (is er iets te zien??), ben er nog niet goed uit. Na GC is het de bedoeling om terug ‘richting kust’ te rijden. Wat ik gelezen heb moet Joshua Tree NP de moeite zijn. Als we via Sedona zouden gaan is dit misschien een omweg?? Het is niet de bedoeling om via Phoenix te rijden, daar hebben we helaas de tijd niet voor… Dus ik had het idee om de route 40 te nemen.
Die route 66, waar is dat ergens want ik zie maar een klein stukje van de weg op google maps staan :slight_smile: Ik zou vanop de route 40 eerder de route 95 nemen en dan 62 zo naar Joshua.

Wat betreft Yosemite: wat bedoel je met dat we Seqouia NP & Kings Canyon enkel vanuit het ‘westen’ kunnen bereiken? Ik had in mijn hoofd om vanuit bv Bishop of Lone Pine naar Seqouia NP te rijden, of is dat niet mogelijk?
Wat is volgens jou de mooiste route om vanuit Yosemite naar Las Vegas te rijden? is het wel de moeite om de omweg via Death Valley te maken?
En kunnen we dan ook nog Seqouia en kings doen? Of is alles combineren wat teveel van het goeie :slight_smile: ?

Groetjes,

Sarah

Hoi Sarah,

Heel wat vragen. Ik zal proberen om ze, daar waar ik kan een voor een te beantwoorden.
-Als je bereid bent om te kamperen, is het denk ik zeker de moeite waard om daar een tent en matjes en slaapzakken aan te schaffen. Met de gunstige wisselkoers Euro - Dollar is het zowieso lucratiever om het daar te kopen. Ik heb net snel ff gekeken op internet wat een overnachting in Curry Village rond die tijd kost: vanaf 60 dollar zonder tax per nacht… Voor ongeveer 5 dollar kun je op Camp 4, De goedkoopste camping in Yosemite staan. Geen douche, maar douchen kun je dan o.a. in Curry Village. Je bespaart dan voor 2 nachten al zo’n 100 dollar uit! Naast de prijzen is het grote voordeel dat je ook in de nationale parken zelf kunt overnachten en er niet eerst heen moet rijden als je in een motel oid zit buiten het park. Je zit vlakbij de beginpunten van de wandelingen en de omgeving is schitterend.
-Ik denk dat er volop plek is overal. Ik heb tijdens het hoogseizoen gereisd en vond meestal ook een plekje voor mijn tent. Ik weet natuurlijk niet wat het weer is en hoe de temperatuur overal is in oktober. Wellicht wordt het op sommige plekken 's nachts behoorlijk fris. Ik zou dat misschien even nakijken.
-Capitol Reef is een mooi park, maar wat mij betreft niet een van de hoogtepunten uit die omgeving. Monument Valley is toch zeker wel de moeite waard maar ligt helaas een beetje uit de route. Zion en Bryce zijn totaal verschillend en Monument Valley is dat ook. Niet te vergelijken met de andere parken (hoogstens een beetje met bijvoorbeeld Arches NP…). Monument Valley is meer een park om langs te rijden, even te bezoeken en dan weer door.(Het is geen Nationaal Park want het wordt gerund door de indianen en ligt in een indianenreservaat. Je betaalt aan hen ook entree om naar het bezoekerscentrum te gaan en naar de uitkijkpunten) Daar hoef je geen hele dag voor in te plannen. Weet je, afstanden zijn groot en lijken op de kaart korter dan in de werkelijkheid. Als je in die buurt bent dan heb je ervaring in de afstanden en kun je waarschijnlijk een betere afweging maken of je die lus (dus via Capitol Reef NP en Monument Valley) wilt maken of dat je na Bryce naar Page gaat. De lus kost je een dag extra denk ik.
-Verstandig dat je voor Bryce een dag hebt uitgetrokken. Het is echt de moeite waard om een flinke wandeling te maken tussen de Hoodoos. Een aanrader is de Fairyland Loop.
-Ik ben door zowel Flagstaff als Sedona gereden, maar heb er niet overnacht of veel tijd doorgebracht. Zoals het op mij overkwam: Het oude gedeelte van Flagstaff heeft hier en daar nog de route 66 uitstraling, dat is leuk, maar is verder gewoon een Amerikaanse stad. Sedona is echt een toeristisch stadje tussen de bergen gelegen met veel restaurantjes en souveniers.
-Ik heb hier de Roadatlas van National Geographic voor me liggen, die ik daar gekocht heb. Ik zou zeker iets dergelijks aanschaffen voor je begint te rijden (of bijv.Rand Mcnally) want alleen een Tomtom of zo lijkt me niet handig. Je wil toch graag overzicht hebben lijkt me. Maar goed, dat stukje Route 66 begint bij Seligman (halverwege Flagstaff en Kingman) en loopt noordelijk parallel aan de I 40. Het kost je iets meer tijd, maar zeker de moeite waard, Een paar authentieke tankstations/winkels die je verwacht langs route 66 liggen o.a. aan deze weg. Verder loopt de weg ook grotendeels parallel aan de spoorlijn waar je absoluut een van die enorm lange treinen zult zien. Je komt dus uiteindelijk gewoon in Kingman uit en kunt dan de I 40 blijven volgen die idd via de 95 en 62 naar Joshua Tree NP gaat. Ik ben vanuit de zuidkant het park in gegaan dus heb op de 62 de afslag genomen en via de 177 en I 10 het park binnen gereden.
-Wil je echt Sequoia en Kings Canyon in om bijvoorbeeld de grootste bomen te zien dan moet je vanuit het westen de parken in. Er is geen andere ingang. Tussen Bishop en de bezienswaardigheden liggen de bergen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Yosemite waar je wel via de oostelijke kant (Tioga Pass) het park in kunt, lopen er in deze 2 parken geen wegen van west naar oost of omgekeerd. Je kunt vanuit Lone Pine en Bishop dus het park niet in. Je zult denk ik een keuze moeten maken of je deze parken wilt doen, dus via de westkant gaan en dus meer tijd kwijt bent of dat je ze links laat liggen en via de oostkant naar Death Valley gaat.
Wat een mooie route zou kunnen zijn, maar wat wel iets om is en dus meer tijd vergt is de volgende:
Vanuit SF via de 120 naar Yosemite. Vanuit Yosemite de 41 en 180 naar Kings Canyon/Sequoia. Kings Canyon is mooi, maar dat zou je kunnen overslaan zeker als je in Yosemite bent geweest. Na Sequoia zuidelijk rijden en daar de 190 oostelijk aanhouden. Deze weg gaat over in de J 41 en gaat over de Sherman Pass. Slingeren, haarspeldbochten en mooie uitzichten, maar het gaat niet snel. Uiteindelijk kom je op de 395 uit waar je dan noordelijk richting Death Valley gaat. Ik zou zeker door Death Valley heen rijden. Het zal iets koeler zijn dan toen ik er in Juli door heen ging (52 graden). Absoluut de moeite waard. Ook even naar Badwater gaan, het laagste punt van Noord Amerika en meestal ook het heetste punt.

Een andere optie die ook de moeite waard is, maar waarbij je Sequoia en Kings Canyon links van je laat liggen is om via de 120, Tioga Road. Yosemite te verlaten. Als je het park aan de oostkant verlaat is het leuk om even een bezoek te brengen aan Bodie historic parc. ligt op een uurtje rijden. Het is een soort openluchtmuseum van een verlaten stad. Als je van fotograferen houdt, dan kun je hier lekker je gang gaan.
Je passeert via deze optie ook mammoth lakes wat een soort Chamonix is van Californie. In Mammoth lakes kun je een shuttle bus nemen naar Devils Postpile National Monument waar je kunt wandelen en waar basaltformaties te zien zijn en waar je downhill kan met een mountainbike, mocht je daar zin in hebben. Via deze route kom je dus uiteindelijk ook in Death Valley. Je ziet, er zijn tal van mogelijkheden maar het hangt een beetje van jullie interesse en tijd af die je er wilt besteden.

Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er nog uit komt en dat je er wat aan hebt.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

Groeten,
Stefan

Dag Stefan,

Bedankt voor je uitgebreide repliek en de waardevolle tips :slight_smile:
We gaan zeker even de optie overwegen om in bv Walmart wat kampeermateriaal aan te kopen. Dat zou inderdaad al een stuk op het budget besparen! Heb even de weersvoorspellingen bekeken, en in Yosemite komt de temperatuur 's nachts al aardig bij het vriespunt, dus we zullen dan een warme slaapzak moeten aanschaffen :wink:
Mijn voorkeur gaat dan eerder er naar uit om Via de Tioga route Yosemite te verlaten en dan van daaruit nar Death Valley te rijden. ik las wel dat er dan in Yosemite op die hoogte al sneeuw kan liggen, dus dat zou dan wel heel contrasterend zijn met de ‘hitte’ in Death Valley :wink: Ik volg je uitleg als je schrijft dat Sequoia minder interessant is als we Yosemite al bezoeken…
En als ik het zo lees, dan denk ik dat ik er ook eerder voor zou kiezen om Capitool Reef te laten vallen, zeker omdat het niet echt in de ‘buurt’ ligt.
Keuzes maken is soms zo moeilijk hè, maar dat is een luxe probleem :slight_smile:
We hebben op dit moment 2 goeie wegenkaarten, en we dachten er aan om ‘Tomtom’ kaarten via onze smartphone te downloaden. Mocht het dan ergens misgaan bij het lezen van de kaart, kunnen we nog altijd op onze smartphone terugvallen. Heb je ervaring met een goedkope provider ter plaatse?
Goh, nog 2 dagen werken, een dagje om de valies te maken, en dan is het eindelijk zo ver!!
Mocht je nog iets te binnen schieten dat interessant kan zijn, dan lees ik het wel :slight_smile:
Groetjes,

Sarah

Hoi Sarah,

Helaas heb ik geen ervaring met een provider daar.
Wil je toch grote sequoia’s zien, er staan ook een paar in Mariposa Grove bij Yosemite. Dan heb je toch een idee.
De Tioga Road is een mooie weg, zeker de moeite waard.

Ik wens jullie heel veel plezier!

Groeten,
Stefan