Tips gevraagd voor 1 week Ho Chi Minh City

In juni ben ik een weekje in deze stad.Wat mag ik in deze stad en omgeving niet missen? Ook tips voor een leuk , normaal , hotel in het centrum zijn welkom>> zoek geen luxe kamer zolang er maar een twee persoonsbed, airco of fan en een goede badkamer aanwezig is.

De mekong delta! De tunnels en dalat…

1 like

en het war-remnantsmuseum, zeer indrukwekkend.

1 like

Hallo Senior,

Waar zal ik beginnen; ben ongeveer 1.5 maand per jaar daar voor vakantie en verveel me nooit.

Zoals Azieazie al schreef
Cu Chi tunnel ( niet met cao dai tempel paken, is te ver en is wel een mooie, kleurrijke kerk. Jammer van de tijd volgens mij).
Mekong Delta; Cai Be is een dagtocht ( maar wel wat commercieel )

Saigon stad
Chinese wijk
reunifacation palace
war-remnantsmuseum
notre dame, postkantoor
opera house en omgeving
Ben Than Market
paarden renbaan
backpackers buurt
diverse pagodes
zwemparken
Vung Tau
enz.

Dalat is ook een optie, maar is wel 3/4 dagen van de 7. ( 2 dagen reizen en 1 a 2 dagen verblijf )
Idem Mui Ne, Can Tho.

Voor een verblijf in het centrum, uitgaande dat Opera house het centrum is, dan zit je daar vanaf 95 dollar.
Ga meer naar Ben Thang Market, dan zakken de prijzen en zit je rond de 60 dollar.
In het backpackers gedeelte zijn er waarschijnlijk goedkopere te vinden, maar daar ben ik niet bekend, maar waarschijnlijk komt er wel een reaktie van iemand die dat wel weet.

Overigens ben je binnen 1 uur vliegen op alle bekende badplaatsen vanuit Saigon.

gr
Ton.

Okay , allen alvast bedankt voor de tips…krijg wel een weekje vol op deze manier.
Hotel inmiddels ook gevonden, redelijke prijs , vlakbij de markt

Klinkt goed! Alvast veel voorpret gewenst!

Groetjes, Anne