Wij verblijven deze zomer 2 volledige dagen in Saigon - HCMC.
Is er iemand die ons kan helpen bij de invulling van deze 2 dagen? We waren eerst van plan om de Cu chi tunnels te bezoeken, maar aangezien dat ver reizen is en we later deze reis al een bezoek brengen aan de Vinh Moc tunnels, lijkt het ons meer aangewezen om 2 dagen in Saigon te blijven om daar wat te acclimatiseren en dingen te bezoeken.
Ook de Mekong Delta doen we waarschijnlijk niet, wegens een -schitterend - bezoek aan Tonle Sap 2 jaar geleden en de afstand van Saigon.
Alle tips om onze tieners te vermaken in Saigon zijn welkom!
Ik ben net terug en heb me weer 1.5 week vermaakt in Saigon; ben jong van geest, dus doe een poging.
Ben even kwijt of je kinderen meisjes zijn of jongens of beide?
Maar zou beginnen bij de Bitexco tower; heb je meteen overzicht over de stad.
Dan daar wat drinken bij de coffee shop of bij het Australische restaurant "Hogs " wat mijn favoriet is en probeer de vietnamese ice coffee met melk.
Dan wandelen over Nuygen Hue street naar het standbeeld en via Dong Koi street naar de Notre dame, Paleis en war museum.
avond eten bij BBQ garden in le tanh ton street bij Ben Tan market en dan de avond markt pakken.
Heb je nog niet genoeg, dan naar De Tham street in het backpackers gedeelte voor een afzakkertje.
Dag erop naar Cholon ( China town ) , shoppen in het backpackers gedeelte of in Dong koi bij Vin Com of de andere shopping centres.
Denk dat je dagen dan wel gevuld kunnen worden zo en zeker met een regelmatig bezoek aan een terrasje om alle mensen zo voorbij te zien komen met het gesjouw met rugzakken, koffers, groepen touristen met een gids; kan er zelf uren naar kijken met een drankje.
Dank voor je tips! We gaan ze zeker bekijken. BBQ garden ziet er alvast leuk uit! We hebben 2 dochters en een zoon.
Je vraagt of we echt in Saigon gaan blijven? Denk je dat andere opties beter zijn? We komen 's avonds aan in Saigon na onze internationale vlucht en zijn er daarna 2 volledige dagen om de 3de dag in de loop van de dag naar Hanoi te vliegen.
Ik ben ook wel aan het kijken om de Cu Chi tunnels met een speedboot te bezoeken of toch 1 dag Mekong. We bezoeken later in de vakantie ook wel nog de Vinh Moc tunnels, dus misschien is Cu Chi dan wel teveel van het goede.
Ik denk dat het leuk is voor de kinderen om de Cu Chi te bezoeken met de speedboot.
Reis is net zo lang als over de weg, maar veel relaxter.
Er is eigenlijk een wezenlijk verschil tussen de tunnels van Cu Chi en Vinh Moc.
Vinh Moc is voor de burgers te bescherming en Cu Chi is meer voor militaire doeleinden aangelegd.
Dus met Cu Chi, eventueel, en de stad verkennen ben je 2 dagen onder de pannen.
Dat is leuk om te horen! Waren jullie er echt voor de grote massa zoals ze beloven? Wij gaan een van de volgende dagen ook boeken, het ziet er wel leuk uit.
Ik heb gekozen voor het natuur reservaat waarbij je een stukje Mekong Delta ziet.
De hele dag weinig tot geen toeristen, maar dat zal ook aan de periode liggen (medio feb)
Wanneer waren jullie terug in HCMC na deze trip? Wij zijn maar 2 dagen in HCMC, dus denk ik dat een excursie van een halve dag beter is dan, vandaar de keuze voor de tunnels. We hadden ook graag een drijvende markt bezocht, maar dat zal voor een andere keer zijn…