Opvulling 2 halve dagen Ho Chi Minh

Hoi,

we komen omstreeks 13u aan op de luchthaven van Saigon.
We hebben dan nog een halve dag om wat te gaan rond kijken.

De volgende 2 dagen zouden we naar de Cu Chi tunnels gaan (combi met Con Dai Temple) en de dag erna gaan we naar de Mekong Delta.

De dag hierne vertrekken we 's morgens naar Phan Thiet .
Nu hebben we de allerlaatste dag van onze reis ook nog een halve dag dat we in Saigon moeten zijn omdat we dan toch moeten wachten op onze vlucht naar huis.

Hoe zouden jullie deze 2 halve dagen opvullen ?

Wat is het meest logisch dat ook wat in elkaars buurt ligt? Is de verplaatsing in de stad met taxi’s of skyline? (Het laatste zal er nog wel niet zijn zeker ? :wink: )

Misschien een fietstour?
Of een wandeltour.

lekker door de stad lopen, musea, poppentheater,

Wat voor een fiets tour is dat en waar te boeken ?

Je kan zelf gewoon gaan fietsen, maar ik vermoed dat er bij allerlei tour tentjes daar het mogelijk is te boeken. Ton??? Jij weet vast n adresje

Oh ik dacht dat er, net als in Bangkok,van die georganiseerde fietstochten werden gedaan vond dat wel erg leuk om te doen .

Ja je kan ook zelf gaan fietsen maar dan worden het toch weer de bekende attracties,lijkt me leuker om juist het onbekende te gaan zien .

Jaa net als in bangkok kan dit ook daar, maar dit weet Ton waarschijnlijk. Ff afwachten op prive berichtje naar m sturen! :slight_smile:

In HCMC kun je inderdaad ook gewoon wandelen en je laatste souvenirtjes kopen. Ook kun je bijvoorbeeld naar het Oorlogsmuseum. Er is zeker genoeg te doen! Ik weet niet hoe goed je ter been bent, maar in principe is het van het centrum naar het backpackersdistrict te lopen. Fietsen is misschien een beetje eng; er zijn namelijk ontzettend veel brommers in Vietnam en het verkeer is nogal chaotisch. Maar mocht je hier geen moeite mee hebben… :wink: En anders zijn er genoeg taxi’s.

Groetjes, Anne

Aanrader is ook om een bezoekje te brengen aan de overdekte markt Ben thanh! En een bezoekje aan het oorlogsmuseum is ook erg indrukwekkend. Waterpoppentheater is ook erg leuk!

Hallo Kennel,

Ik zou niet gaan fietsen, zoals Anne-Jitske al schreef, vrij eng ( eufemisme overigens in mijn ogen).

De dag dat je om 13:00 uur land, je hebt waarschijnlijk nog niet geluncht, taxi nemen naar hotel ( met mahling taxi of vinatax als het kan, deze rijden het eerlijkst ), en lunchen in barbequegarden.

Daarna, zoals Noortje al schreef, winkelen in “Ben Than Market” ( is net 150 meter ervan af ) en winkelend naar opera house afzakken. Daar Dong Koistreet een keer doorlopen en op het terras van "Lion Bar " ( tegenover Highland Coffee en opera house ) een versnapering gaan pakken.
Daar werkt overigens de leukste serveerster van Vietnam, Thung ( volgens mij, voor zover dat dat natuurlijk telt ). Als je iemand van het personeel aan hoort sloffen en heeft een kleine overbijt in haar gebit dan is zij dat. Wanneer je er bent wil je haar dan de hartelijke groeten doen van Ton en Gert uit Nederland.

Ook leuk is overigens de massage met vissen die aan je tenen zitten ( ook in Dong Koistreet, vanaf operahouse naar de rivier lopend aan de zijde van Sheratonhotel en na 200 meter krijg je na de honderdste vraag voor massage een pamflet in je handen geduwd in de vorm van een vis en daar is dat, naast het Duits restuarant en tegenover het terras van “Angelina” ( die valt wel op).
's-avonds bij Lion Bar eten ( een bruidjes kijken) of wanneer je zin hebt in een vette hap naar Parkson.
Dit zit aan de achterkant van Hotel Continental, ga naar de 4e verdieping. 1 cheeseburger of hamburger voor €0.80.

Omgekeerd kan ook en dan de avondmarkt van "Ben Thang "bezoeken.

De tweede halve dag, wachtend op de vlucht naar Nederland, zou ik inchecken ( wanneer het zou kunnen, waarschijnlijk wel ) of de koffers stallen, en dan naar het winkelcentrum lopen bij het vliegveld. Op je gemak wat eten en wat drinken, misschien de laatste inkopen of een massage.

gr.
Ton.

Leuk om te lezen allemaal Ton. Bedankt voor alle info!! Erg nuttig.

Van het vliegveld naar centrum/busstation (5 minuten van backpackersdistrict) kan ook heel goed met de bus, mocht je een krap budget hebben. Weet zo niet meer welke bus, maar dat weten ze op het vliegveld wel.

en owja, als je naar Cu Chi bent geweest zou ik ook echt naar het Warremnantsmuseum gaan. Niet leuk, wel heel erg indrukwekkend. Mocht je hierheen willen, doe het dan vroeg op de dag zodat je daarna weer op kan vrolijken met alle leuke dingen die Ton heeft geadviseerd:-)

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is een heftig museum en ik was ook blij dat ik met een wat gerelativeerder gevoel kon gaan slapen. Toch is het wel goed om het museum te bezoeken en om ervan te leren.

Groetjes, Anne

Hoi iedereen,

het zijn allemaal leuke tips! Dus we zullen zeker weten wat te doen/te gaan zien :wink:

Veel plezier iig!

Inderdaad veel plezier!

Groetjes, Anne