Tips dagtrip Saigon

Hallo,in september verblijf ik een week in Saigon,zijn er nog mensen die misschien leuke tips hebben? Wat ik zelf al van plan ben is om naar de tunnels te gaan.Ook wil ik graag naar de mekong delta liefst voor 1 dag is dat mogelijk om daar een leuke dag te hebben dan of is dat te kort? Om dat ik er maar een week ben ga ik liever niet langer,zodat ik dan meer tijd over hou voor andere dingen.Ben benieuwd of ik nog leuke tips krijg.

Hallo Pinkeltje,

Ik ga voor het gemak vanuit dat je al een hotel geboekt hebt, zoniet dan heb je meer mogelijkheden; want dan heb je geen dubbele hotelkosten.

1 stadtour, kan voor een halve dag of een hele dag
2 naar de tunnels kan, afhankelijk van je budget ook per speedboot, je bezoek dan onderweg een stadje ( geen tourist te zien) waar je een ancient house bezoekt waar een basisschool is ondergebracht
3 Wanneer je op een zaterdag of zondag in Saigon bent kun je naar de paardenraces gaan.
Vanaf Operahouse vv voor $15 en 50000 dong voor de vip lounge ( met airco en eigen gokloket en bediening voor eten en drinken). zo goed als geen touristen.
4 Mekongdelta voor 1 dag is ook te boeken. Je gaat dan naar Cai Be en daar bezoek je een kleine drijvende markt en waarschijnlijk ook poprice demostratie ( zie het als een bezichtiging aan een klompenmakerij voor chinese touristen in Nederland). Verder zul je een lunch aangeboden krijgen en een kleine rondvaart door wat kanaaltjes. Eigenlijk is 2 dagen beter en dan naar Can Tho en daar overnachten. De drijvende markt is veel groter en de omgeving is mooier.
5 eten bij “barbeque garden” (wel veel touristen maar goed eten ook voor een lunch) of 3T ( wel naar de bovenste verdieping gaan ( beneden voor touristen en boven veel minder 90% vietnamezen. Beide liggen in district 1 op 100 meter vanaf het stadhuis.
6 Ben tan market, maar dan 's avonds. Deze markt verplaats zich dan van het gebouw geheel naar buiten. Ook lekker eten en drinken op de terrasjes.
7 leuk shoppen op Dong Koistreet en le Loi ( district 1 )
8 slenteren door het backpackers gedeelte met goedkope eettentjes
9 In de avond, vanaf de bar van Continental een vietnamese bruiloft bekijken in de patio van het hotel.
10 Mooi overzicht van de stad via de toproof cafe’s van hotel Rex en Carravelle hotel.
Zijn mooie foto’s en video opnames te maken.
enz. enz.

Ik zou niet naar de Coa Dai tempel gaan. Het gebouw is mooi en kleurrijk maar van het religieuze gebeuren snapte ik niets; alles in het vietnamees. Kost al snel een halve dag alleen aan reizen.
Ook een dinercruise is te duur voor het geboden vertier en eten. Die show kun je overal zien en de lampjes vanuit de boot kun ook zien van de hotels genoemd onder 10

Wanneer je nog geen hotel geboekt hebt en dan iets in de omgeving zoekt om te bekijken laat het dan even weten via dit forum

gr
Ton.

Heel erg bedankt voor je goede antwoord erg blij mee ga er zeker wat mee doen.Het klopt inderdaad dat ik al een hotel heb geboekt.