Volgende week ga ik met mijn vriendin voor drie weken naar Thailand.
De hotels zijn allemaal al vastgelegd. We starten met een paar daagjes Bangkok, dan een klein weekje naar chaweng noi op koh samui. Vervolgens een paar daagjes khao sok en vervolgens een klein weekje naar ao nang.
Wij weten dat wij hiermee toeristische plekken aandoen en dat is een bewuste keuze geweest. Toch willen wij graag een klein beetje de avontuurlijke backpack sfeer ervaren/proeven.
Hebben jullie tips voor ons hoe wij dit kunnen ervaren, door bijvoorbeeld bepaalde plaatsen te bezoeken, kroegjes te bezoeken of wat dan ook. Alle tips zijn welkom en zijn wij erg dankbaar voor.
In Bangkok bezoek je Khao San Road, of iets meer upmarket, Suk 11. Suk11 is een soort kleine enclave in de 11e soi van Sukhumvit. Een Soi is een zijweg. Je komt deze soi vanzelf tegen als je aan de oneven kant van Sukhumvit gaat lopen.
Skytrain halte Nana, daar is het vlakbij. Zie je een soi met een oneven nummer en later een nummer dat verder van 11 af zit, dan loop je de verkeerde kant op.
Khao Sok heeft wel iets van een backpacksfeer, ik logeerde in Morning Mist Resort, en hoefde alles pas op het eind te betalen.
Dat vind ik typerend voor een backpacker-scene. Ook het feit dat niet iedereen erheen gaat, helpt al veel.
Ik vind op samui en krabi geen backpackerssfeer hangen, allemaal erg ontwikkeld in de loop der jaren en nu vooral gericht op families en hogere segment. Koh phangan heeft nog wel meer die sfeer.